IMG_20171011_135137.jpg

به گزارش آینه جم: مشکلات صنفی دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت این روزها به سوژه‌ای مناسب برای کانال‌های تلگرامی مخالف دولت و سیاست‌های «بیژن زنگنه» در وزارت نفت تبدیل شده تا از این مشکلات صنفی بهره برداری سیاسی بکنند.

 از سوی دیگر همزمان با غوغاسالاری این کانال‌های سیاست زده تلگرامی، دغدغه و مشکلات فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به صورت شفاف و بدون پرده از سوی مسئولان معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزارت نفت به «بیژن زنگنه» وزیر نفت انتقال داده شده است.

بر این اساس وزیر نفت در نشست مشترکی با ارائه پیشنهادی به مسئولان معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزارت نفت تاکید کرده که امسال مجوزی برای استخدام و جذب 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از سازمان امور اداری و استخدامی وزارت نفت اخذ شده که مسئولان معاونت منابع انسانی نسبت به مصاحبه حدود 800 نفر از دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت اقدام کنند.

 در ادامه این پیشنهاد وزیر نفت آمده است که هر تعداد از دانش آموختگانی که در مصاحبه‌های استخدامی پذیرفته می‌شوند را با اخذ یک مجوز جدید استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور جذب خواهم کرد.

به عبارت ساده تر هم اکنون مجوز جذب 200 نفر برای سال 1396 از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شد و در صورتی که 600 نفر باقی مانده هم موفق به قبولی در مراحل مصاحبه‌های استخدامی شوند، وزیر نفت شخصا مجوز استخدام آنها را از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ خواهد کرد.

 البته انتشار این خبر می‌تواند به سوژه جدیدی برای کانال‌های مخالف سیاست‌های دولت و وزارت نفت تبدیل شود تا از واژه عقب نشینی استفاده کنند، این کانال‌های تلگرامی در طول چند هفته گذشته صرفا با انجام یکسری فعالیت‌های «پوپولیستی» خبری از این درخواست صنفی دانشجویان برای تخریب وزیر نفت استفاده کرده اند.

وزارت نفت رسما اعلام کرد:وزیر نفت دستور مساعدت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را صادر کرد

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت دقایقی قبل با انتشار جوابیه‌ای، اعلام کرد: وزیر نفت به منظور تسهیل شرایط جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، شخصاً پیگیر حل مسائل مربوط به این عزیزان بوده و دستور مساعدت لازم در این زمینه صادر شده است و هم اکنون در جریان پذیرش این دسته از دانش‌آموختگان هیچ مشکلی وجود ندارد.

 در بخش دیگری از این جوابیه  آمده است: هم اکنون همه دانشجویان گروه الف که اعلام آمادگی کرده و مشخصات آنها در بانک اطلاعات اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت ثبت شده است، جهت انجام مصاحبه دعوت شده اند.

 براین اساس تاکنون ۹۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت درخواست خود را به اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی ارسال کرده‌اند که بخشی از آنها به مصاحبه دعوت شده‌اند و مابقی افراد برای انجام مصاحبه دعوت خواهند ‌شد. بدیهی است از این میان، همه واجدان شرایط که حائز استانداردهای مشخص نیروی انسانی صنعت نفت شده ‌باشند، استخدام خواهند شد.

 در زمینه انشای حکم دیوان عدالت اداری نیز لازم است به این نکته توجه شود که این حکم مربوط به یکی از دانشجویان بوده و چنانچه این حکم قطعی شده و از سوی امور حقوقی شرکت ملی نفت برای اجرا ابلاغ شود،‌ اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت، حسب روال قانون مدارانه خود در این زمینه به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

[کد خبر:AJ23140]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب