IMG_20180920_222955_494.jpg

  آینه جم:   مصطفی ارجمند؛ چند مدتی است خبری در رسانه ها منتشر می شود که با بخشنامه وزارت نفت، کار اقماری در شرکت های نفت و گاز حذف می شود و نیروهای اقماری باید مثل سایر نیروهای عادی کار، در مناطق نفت و گازی ساکن شوند.
این خبر با واکنش های تند اقماری کاران مواجه شده و دلایلی چون آلودگی هوای مناطق، توسعه نیافتگی محیط های پیرامون نفت و گاز و سختی سکونت در این مناطق را به عنوان علت مخالفت با این طرح مطرح می کنند.
اینکه این طرح،  ظلم به نیروهای اقماری کار است یا نه!؟ بحثی است که این روزها مطرح شده و رسانه های نفتی از وزیر می خواهند تا این طرح را لغو کند!
شیخ الوزرای دولت روحانی هر از چند گاه با طرح برخی مباحث موجب شده تا انتقاداتی به سوی وی روانه شود.
یکی از این موارد حذف دیوارهای شهرک های نفت و گاز بود که در سال های گذشته در راستای کاهش فاصله میان بومیان و کارکنان نفت و گاز و آسیب های مترتب بر آن مطرح شد هر چند که به دلایلی چون مخالفت شهرهای شهرک دار با دلایلی چون بار مالی مدیریتی بر شهرداری ها و حذف امنیت شغلی کارکنان پیمانکاری شهرک ها منتفی شد.
این بار داستان اما متفاوت است! اسکان نیروهای اقماری کار در مناطق نفتی به زعم نگارنده می تواند در کنار برخی نکات منفی، نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد که در زیر به آن اشاره می شود:
اول: باید پذیرفت طرح اقماری کاری توجیه اولیه خود را از دست داده است. اگر در گذشته وزارت نفت باید برای نیروهای فنی و متخصص فرش قرمز پهن می کرد و با دادن امتیازات گوناگون چون طرح های اقماری و ... این نیروها را ترغیب به فعالیت در مناطق نفتی می کرد امروز این موضوع کاملا غیر منطقی است چرا که در همه استان های نفت خیز دیگر نگرانی بابت به کار گیری نیروهای توانمند وجود ندارد و نیروهای تحصیلکرده و توانمند بومی بیش از تقاضای شرکت های نفت و گاز وجود دارد که می توانند به استخدام شرکت ها درآیند و نیازی به ارائه بسته های تشویقی برای جذب نیروهای غیر بومی وجود ندارد.
دوم: یکی از بحران های مهم در مناطق نفت خیز موضوع اشتغال نیروهای بومی است. با حذف طرح اقماری می توان امید داشت این مطالبه مردم و مسئولان محلی در حوزه اشتغال تا حد زیادی حل شود و فضا برای حضور نیروهای تحصیلکرده بومی فراهم شود.
سوم: بخش بزرگی از اعتبارات وزارت نفت طی سال های گذشته صرف بسته های حمایتی از نیروهای غیر بومی و غیر ساکن شده است و اجرای این طرح می تواند هزینه های سنگین اقماری کاران چون سهمیه های پرواز و  امتیازات مختلف به این نیروها بر وزارت نفت را تقلیل داده و این هزینه های غیر منطقی را به سمت ارتقای نیروهای قراردادی و پیمانکاری و افزایش مزایای کارکنان عادی کار سوق دهد.
چهارم: طرح اقماری کاری و حضور غیر مستمر و بدون خانواده کارکنان در مناطق نفت و گاز هر چند در ظاهر نتایج مثبتی برای آنان به همراه داشته اما دوری از خانواده طی روزهای کار، آسیب های جدی را در حوزه های اجتماعی و خانوادگی به همراه داشته است و قطعا بخشی از نگاه وزارت نفت در این طرح ناظر به این موضوع است. 
پنجم: استدلال مخالفان طرح حذف اقماری کاری در خصوص آلایندگی و آلودگی مناطق نفت خیز استدلالی نادرست و منطبق بر تبعیض است. 
این سوال اساسی وجود دارد که اگر اسکان نیروهای اقماری کار در مناطق نفت و گاز مخل سلامت است پس تکلیف خیل عظیم نیروهای عادی کار ساکن و مردم مجاور مناطق نفت و گاز چه می شود؟!
آیا این امر مصداق بارز بی عدالتی نیست که عده ای از منافع استخدامی نفت و گاز بهره ببرند و حاضر هم نباشند در کنار مردم بومی ساکن شوند اما جمعیت بزرگی از کارکنان و مردم هم آسیب ها را متحمل شوند و هم از حقوق و مزایای اندک برخوردار باشند!
ششم: یکی از دلایل مخالفان، عدم توسعه یافتگی محیط پیرامون نفت و گاز و شرایط نامطلوب برای زندگی است! 
آنچه مشخص است اینکه بخشی از مشکلات مناطق نفت خیز متاثر از استقرار صنایع نفت و گاز است و وزارت نفت باید به جای طرح های تشویقی و آسیب زا چون اقماری کاری که راندمان نیروی انسانی و بازدهی تولید را هم تحت الشعاع قرار می دهد به توسعه این مناطق اهتمام ورزد. 
یقینا اسکان کارکنان اقماری به ویژه مدیران نفت و گاز به جای تهران در مناطق پیرامون نفت و گاز، احساس مسئولیت نسبت به این مناطق را افزایش داده و توسعه متوازن را شتاب خواهد بخشید.
هفتم: وزارت نفت باید نگاه «خوابگاهی» به مناطق نفت خیز را حذف و نگاه «میزبانان محق» را جایگزین سازد و دین خود را در توسعه این مناطق با  جدیت بیشتر ادا کند.
مسئولین محلی و نمایندگان مردم در مجلس باید با دفاع از طرح حذف اقماری کاری، فرصت برابری را به جوانان و مردم خود بدهند تا بتوانند سهم بیشتری از ثروت بی همتای نفت و گاز در کنار آسیب ها به دست آورند.
[کد خبر:AJ25895]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+6 # مهندس 1397-06-29 22:12
حذف اقماری کار نسنجیده دیگر از زنگنه است که به دلیل کهولت سن قدرت برنامبرنامه ریزی دقیق نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # محمد 1397-06-29 22:16
واقعا که حق گفتی آقای ارجمند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # آزاد مرد 1397-06-29 22:34
در خصوص مورد پنجم ، تکنولوژی و گسترش پالایشگاهها و صنایع امری اجتناب ناپذیر است ، شهرهایی که تاسیسات صنعتی در ان بنا میشود مردمش قربانی هستند ، مثل شهر کزاز که خیل عضیمی از مردمش سرطان دارند ، حال شما میگویید تبعیض است که پرسنل خودشان را سوای از مردم ببینند ، یعنی من کارمند و خانوادم باید سرطان و انواع بیماری لا علاج بگیریم که تبعیض آمیز نباشد ؟! واقعا تحلیل شما بچه گانه و غیر کارشناسی است ، حقوق پرسنل را قربانی منافع شخصی خودتان نکنید .
التماس تفکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # مصطفی 1397-06-30 21:07
درود بر ازاد مرد بزرگ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-5 # محمد , 1397-06-29 22:39
سلام اگر اقماری کاران خانوادهایشان را بیاورن اصلا اب خوردن برا این جمعیت زیاد وجود دارد,در ضمن اصلا فکر این مردم بومی منطقه هستید با این تورم مسکن ,که با وجود این طرح صد برابر میشود,شما مطمن باشید اگر اجبار بشه همه خانوادهایشان را می اورند وبا این بیکاری کشور هیچ کس نمی رود ,و مشکل بومیان منطقه صد برابر میشود,با این تورم مسکن و بی ابی و حتی مدرسه که یکی از سطحی ترین امکانات هست هم به اندازه کافی وجود ندارد این طرح فقط برای مدیران و نمایندگان و مشاوران و معاونان سودجوی وزیر محترم خوب است که مقدار زیادی زمین و مسکن خریده اند و سخت دنبال این طرح هستند چون منافع زیادی ایدشان مشود ,و به همین شبهای عزیز هیچ کس به فکر این مردم نیست فقط فکر سود سرشار منافع خودشان از بابت خرید زمینهایی هستند که از قبل خریداری کرده اند و بعد هم این قضیه را علم کردند,س اصل موضوع را بچسبید و با احساسات این مردم عزیز بومی هم بازی نکنید,ما داخل اب خوردنمان مانده ایم اشتغال پیش کش,در ضمن اگر دولت دولت باشد اشتغال درست میکند,نه اینکه نان را از سفره یکی بگیرد و سر سفره ما بگذارد,این نان از زهر هم بدتر است,
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # نیکنام 1397-06-29 22:41
دوست عزیز ، شما بومی هستید و به آب و هوای آلوده و گرم و غیر قابل تحمل و امکانات محقر جنوب عادت کردید و از خدا خواسته این طرح مورد استقبالتان هست ، بقیه چه گناهی کردند ؟ شما خودت اگر در یکی از شهرهای سیستان بلوچستان شاغل بودی و کارفرما شرط اسکان برای شما میگذاشت قبول میکردی ؟ بد نیست یادی کنیم از جمله معروف حضرت علی علیه السلام که میگه آنچیز را که برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند .
اگر این طرح اجرا شود خیل عضیمی از پرسنل ترجیح میدهند از شرکت خارج شوند ، هر چند که بنظر میرسد هدف این طرح هم همین باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # نیکنام 1397-06-29 22:41
دوست عزیز ، شما بومی هستید و به آب و هوای آلوده و گرم و غیر قابل تحمل و امکانات محقر جنوب عادت کردید و از خدا خواسته این طرح مورد استقبالتان هست ، بقیه چه گناهی کردند ؟ شما خودت اگر در یکی از شهرهای سیستان بلوچستان شاغل بودی و کارفرما شرط اسکان برای شما میگذاشت قبول میکردی ؟ بد نیست یادی کنیم از جمله معروف حضرت علی علیه السلام که میگه آنچیز را که برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند .
اگر این طرح اجرا شود خیل عضیمی از پرسنل ترجیح میدهند از شرکت خارج شوند ، هر چند که بنظر میرسد هدف این طرح هم همین باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # احمدی 1397-06-29 22:46
بنام خدای کارگر
حضور ارزشمند سه نماینده مردم فهیم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی
آقایان خدری شهریاری سعادت
با سلام وارزوی طلب شکست سکوت سهمگینتان و واکنش نسبت به وقوع مانورهای اخیر
اگر پارس جنوبی از جمیع جهات وسهام خواهی از جذب نیرو تا موارد دیگر به ۵۰ درصد تقسیم شده است شما هم در ۵۰ درصدسهم استان در این حوزه در کنار خانم الماسی شریک اظهارنظر وبررسی وپیگیری مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود در این منطقه هستید اگر چه تفکیک حوزه در قانون حاکم است اما پیگیری کار مردمی که از شهرهای حوزه شما در این پروژه ملی مشغول بکار هستند جزء وظایف شما می‌باشد کما اینکه اگر فردی از ساحل نشینان در دریا به دست کشورهای همسایه بنا به هر دلیل دستگیر شود شما نامه ای به وزیر کشور یا سفارت ایران در آن کشور خواهید نوشت وپیگیر حال و روز او خواهید شد اما چه شده است که در برابر یکه تازی ها روزه سکوت گرفته اید وبر هرچه بر ما در این مناطق میگذرد سکوت میکنید وهرگز اظهار ونظری در فضاهای مجازی و مطبوعات ندارید شما نماینده ما برای ارتباط با وزرا هستید چنان که در یامان مانده در تبلیغات خود را حامی و زبان گویا ی محرومان معرفی کرده بودید
در این منطقه در کمال شرمساری با ایجاد دیوار فرضی درنظام جمهوری اسلامی قصد دارند دست آورد سفر مقام معظم رهبری برای کارگران را که درجهت وضعیت بد آب و هوایی طرح ۱۴ روز کار و۱۴ روز استراحت رقم خورد را حذف نمایند وبا ایجاد طرح روز کاری نیروها وخانواده نیروهای کارگران پیمانکاری بی پناه را به این شهرها جهت اسکان گسیل دهند
این ابلاغیه ی اجبارب تاسف بار با اهداف تبلیغاتی درحال شکل گیری است شهر های کنگان و عسلویه که در مجاورت آلودگی قرار دارد نه تنها زیر ساخت لازم را ندارد بلکه هجوم این همه جمعیت همه فضاهای اندک عمومی را از آموزشی تا درمانی و...را برهم میزند وهم از نظر روحی خانواده هایی که مسئولیت نگهداری پدران و مادران پیرشان را عهده دارند دچار نگرانی نموده است
نمایندگان بزرگوار استان نگذارید ماو خانواده هایمان بخاطر افزایش سرمایه ملاکین خاص مجری این طرح فدا شویم
افزایش جمعیت اجباری شهرحوزه انتخابیه نماینده آن هم بخاطر گرو کشیهای انتخاباتی در جذب آرا نباید به قرار معدوم کردن زندگی ما باشد شهر باید بر اساس پتانسیل های شهری شکل گیرد و جمعیت آن زیاد شود نه ابلاغ اجباری
اینروزها درواکنش به این طرح چنان بازار مسکن در این شهرها به اوج رسیده است که با کلان شهرها ازلحاظ قیمت برابری میکند
اگر به حرمت این محرم حسینی این عریضه را رویت نمودید در جهت نجات ما وخانواده های ما از هیچ تلاشی دریغ نفرمایید به وزیر برسانید که برداشتن از سفره کارگراز اوصاف جوانمردان نیست وتنهاقشرزیر دستی که همیشه از آن بعنوان بی پناه در تاریخ یاد شده است کارگر است وهرگونه فشار وخواسته را می‌توان به او بدون هرگونه ابلاغ تحمیل کرد
کارگران منطقه پارس جنوبی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # سهرابی 1397-06-29 22:48
من جزیره خارک شاغل هستم و خودم بومی استان بوشهر هستم ، دوستانی که در جزایر شاغل هستند میدونم چی میگم ، پایینترین امکانات ، چه تفریحی چه پزشکی چه تحصیلاتی ، مواقعی که دریا طوفانیه روزها نه ترددی میتونی داشته باشی به بیرون از جزیره و نه میوه و تره بار و کالایی وارد میشه ، گاها پیش میاد حتی پروازها به علت بدی اب و هوا کنسل میشن . یعنی عملا هیچ برنامه ریزی نمیتونی برای زندگیت داشته باشی و عملا برده کار و شرکت میشی . این طرح به صلاح هیچکس نیست چه بومی چه غیر بومی ، شما هم به قول قدیمیا هنوز تو گود نرفتی میگی لنگش کن ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # غیربومی 1397-06-29 22:49
اینکه اقماری در قراردادهای پیمانکاری اصلاح و همه روزکار بشن مربوط به صورتجلسه ای است که وزیر با بازرسان نفت و حسابرسی نفت داشته و به صورت بسیار محرمانه ابلاغ شده و در دست انجام است این صورتجلسه فقط برای منطقه ویژه امضا شده اصلاح چارت و بستن آبتم های اقماری رسمی ها از آبان ماه نیز یکی از بندهای این صورتجلسه است و واقعیت داردّ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # سکو نشین دریا 1397-06-29 22:50
بچه‌هاي ما پدر دارند اما يتيم هستند،نصف سال شريك زندگيت به جاي همسرت ميشه ماه و بيابون و آهن و كار..ما کارکنان طرح اقماري حرف‌هاي زيادي براي گفتن داریم، آنها فقط سختي كار را تحمل نمي‌كنند، زندگي هم براي‌شان سخت مي‌گذرد: «كار ما واقعا بي‌رحمه، رفتن دست خودمونه اما برگشتن با خدا.دو هفته روي دريا باشي و دو هفته در خشكي. طرح اقماري يعني دو هفته پاي دكل حفاري جانت را كف دستت بگيري و از ميله‌هاي داغ دكل بالا و پايين بروي و گوشت پر شود از صداي گوش خراش بويلرها و دو هفته تلاش كني تمام خستگي و فشار را از تنت بيرون كني. طرح اقماري يعني دو هفته در دل خطر فشارها را تحمل كني و دو هفته در جمع خانواده به تمام آن خطرها فكر كني.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # منوچهر 1398-05-03 10:48
جسارتا اگر تحمل این شرایط سخته بسیار آدم ها هستن التماس میکنن که سه هفته باشن یک هسته خونه در ضمن اکثرا دوستان شرکت نفتی هم با پارتی بازی میرن یعنی با خواهش رفتن حالا که سر کارن قرار نیست ارباب باشن - درد دل یک جوان بیکار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # ناشناس 1397-06-29 22:50
بگوو تا حقوقت قابل مقاسیه با ماهاهست تو کلی مزایا داری ماشین زیرپات پرواز اوکی خونه مفتی دولت ، اب برق رایگان، سهمیه محمود آباد کلی مزایا داری که از این بحث خارج است وظیفه انسانی ورسالت کاریت چیه که ریس اونجا گذاشت ارسال وگزارش آلودگی هم یکی از کارهات هست که مهمترین اونها هست این وظیفت تو وظیفه داری در مقابل کاری که در حال حاضر انجام نمیدی داری پول میگری ، خوب خودته اقماری کن که مجبورت کرده بره یه جای خوبی تو‌که نظر مالی مشکلی نداری تو‌خوو قسط وام وبدهکاری نداری، بله ادم وقتی درک نداشته باشه ایجوری جواب میده، درک هم کاری به مدرک به پست مدیریتی نداره بله تو این روزها هست که میشه خیلی چیزها رو فهمید وادم های نالایق را شناخت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-8 # کارمند 1397-06-29 23:35
اولا موضوع انسانیت است آیا چون دیگران در معرض خطر هستند باید من هم خودم را در خطر قرار دهم اگرمن سرطان بگیرم مشکل منطقه حل می شود این چه منطقی دارد منطقه آلوده است همه میدانند بومی و غیر بومی ندارد جان همه عزیز و سلامت هر شخصی واجب و مهم
در مورد بیکاری و اشتغال هم اتفاقا در طرح اقماری و چهار شیفت شدن بایدنیروی بیشتری جذب شود واگر سیاست شرکت‌های منطقه است که با حداقل نیرو این طرح را انجام دهند گناه بقیه کارمندان چیست
در مورد سکونت هم باید بگویم بسیاری از کارمندانی که منطقه را ترک کردند اتفاقا بومی بوده‌اند
و در آخر هم باید بگویم چرا فکر می‌کنید فقط شما مشکل بیکاری دارین اتفاقا در همین شرکت ما تعداد بسیاری از کارکنان چه رسمی و غیر رسمی بومی منطقه هستند و از طرح تردد اقماری بسیار خوشحالند بیکاری در همه جای ایران هست ا اتفاقا اینجا کمتر است باید یک بررسی بکنید تا بیشتر متوجه شوید
شهر من خوش آب و هوا هست ولی کار نیست آیا می شود هوا خوب خورد ؟
بسیاری از همکارانم که بومی هستند بیشترین امتیازات را دارند
در کل مشکل چیز دیگریست مطمئن باشید چه اقماری چه غیر اقماری نه هوا خوب می شود و نه مشکل بیکاری جوانان جور دیگر باید دید دوستان عزیز
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # خالو 1397-06-29 23:03
روزکاری اجباری برابر با آفات اجتماعی !

خجالت آور است بودن زیر بنا روزکار کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # رضا 1397-06-29 23:12
اگر دوستان اقماری کار علاقه ای به اسکان ندارند هستند جوانانی تحصیلکرده و توانمند که حاضرند با یک دهم مزایای شما به کار مشغول شوند و اینقدر غر هم نمی زنند.

ما جوانان مناطق نفت و گاز نجس نیستیم که شما مثل جزامی ها با ما رفتار کنید...

اگر نمی توانید بمانید به سلامت ... کسی التماس تان نکرده است ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # علی حیدری 1397-06-29 23:35
طرح 14_14برای نیروهای بومی بسیار خوبه، امیدواریم که وزارت نفت هم نگاه مثبتی داشته باشه، از طرف دیگر ما بومی ها که بابا خاطر میزبانی در آب و هوای آلوده زندگی میکنیممیکنیم، سکونت در جنوب استان و حتی عسلویه ترجیح میدیم، این طرح نیاز به حمایت استاندار و نماینده مجلس داره، امیدواریم که همه حمایت کنن و همه دس در دس هم بدن که زودتر اجرایی بشه و عملیاتی بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # فاطمه قيطاس 1397-06-30 00:13
سلام
من به عنوان يكي از بوميان اين جزيره خواستار برقراري عدالتم
عدالت يعني وقتي سر يكماه حقوق شركتياداده ميشه حقوق من به چهار ماه و پنج ماه نكشه
عدالت يعني وقتي حقوق بيست ميليوني وجود داره حقوق زير دو ميليون برداشته بشه عدالت يعني وقتي من دوماه سه ماه يا بيشتر ميتونم يه هفته فقط برم بيرون ديگه غير بومي نبايد بعد دوهفته بره دوهفته ي ديگه بركرده تازه كليم ايراد بگيره . عدالت يعني منم حق دارم حالا كه تو معدن گازهستم ازش بهره ببرم از كنارم نفرستنش پايتخت . عدالت يعني منم از امكانات پرواز استفاده كنم.عدالت يعني وزير نفت كسي كه كل پول يه مملكت تو دستشع شرف داشته باشه غيرت داشته باشه وجود داشته باشه . براي اون جنابي كه نوشتي شما به بي امكاناتي عادت داري ما عادت نداريم جناب ما مث شما مسئول درس درمون نداريم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # محسن 1397-06-30 00:30
سلام
من هم بومى استان بوشهر هستم اول ان شاالله كه بهش ما بوميها ازخدامون هست چرا من بومى كه توى ادار كار ميكنم بايد سى روز كارى داشته باشم وشما چهارده روز اشكال اينكه زن بچه شما دور پس بيارينشون واوردنشون اين نباش كه خونه سازمانى در اختيارشون بذارين بلكه مثل ما برن خونه كرايه كنن تا درد دل مردم وملت ببين تبعيض قال نشن ازامكانات پرواز ورفاهيت استفاده كن حقوق سرماه پاداشى اخه چرا اگر هست چرا فقط براى قشر خاصى بله امكانات درمانى بابا اينها بايد اينجا باشن تادرد دل بومى رو بفهمن اينجا براى اقماريها شد انتاليا شد باور كنيد ما اينجا هستيم ميبينيم تازه زن بچه شون اينجا كه هستن از پرواز خونه هم چى ساحل خوب رستوان خوب تازه ما رو به چشم بى فرهنگ گدا گشنه ميبينن مسافرتهاي خوب واقعا دستش دردنكن اگر اينكاررو كن والله زمانى اينكاررو ميكردن كه سواد دانشگاهى وتخصصى كم بود ولى شكر خدا الان نقطه به نقطه دانشگاه زدن وباسوادهاى خوبى توى استان هست كه اين عزيزان ديگه سعى ميكنن توى شهر خودشان باشن ماهم توى شهر خودمون اگر اومدن هم قدمشون روى سرما جا دار اين بهشن ميكن وجدان اگر داشته باشن قبول كنن ممنون كه شما اقاي ارجمند چنين نظريه دادين ان شاالله پيگير باشين واز ملت استان ها مثل بوشهر اهواز خوزستان وووو جنوب بخواين كه نشر بدن واگر نه اين مسئولين ما تابع اين عزيزان هستن هرچى عزيزان تهرانى منظورم مديران ارشد هست ميگن درست بله فقط از ملت بخواين اين نشر بدن تا صداى اين ملت به گوش مسئولين برس وسلام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # مجاهد 1397-06-30 00:32
با کمال احترام !! التماس تفکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # امید 1397-06-30 07:32
آخه امثال شما که تو این مناطق ملک و املاک دارید باید بگید اقماری خوب نیست،و امثال من که تو شهر خودمون هم مستاجریم باید چیکار کنیم، اینقدر رهن و اجاره ها رو بالا بردید که در توانمون نیست در جم یا کنگان خونه بگیریم، از خدا بترسید، این دنیا روزی هم برای شما تمام شدنیست،
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جوهری جمی 1397-06-30 09:51
درود بر نویسنده گرامی با این نوشتار کاملا منطقی و مستدل. همه دلایلی که ارائه فرمودید کاملا منطقی و پخته و به ایده این حقیر کارشانسی و منطبق بر واقعیت است. اگر کسانی نمی توانند در این مناطق کار کنند و به هر نحوی از انحا مشکل دارند، جوانانی بسیار آماده و تحصیلکرده و حتی با تجربه حاضرند با سکونت و و روزکاری و دریافت نصف حقوق و مزایای آنان به صنعت نفت خدمت کنند. به شخصه تعداد زیادی جوان فارغ التحصیل بیکار سراغ دارم که از دانشگاه های معتبر دولتی و بدون استفاده از هیچ سهمیه ای فارغ التحصیل شده و متاسفانه بیکار هستند و اتفاقا کار در مجموعه نفت و گاز برایشان یک رویای دست نیافتنی است. البته با این موضوع هم کاملا موافقم که نباید به هیچ عنوان خدای نکرده به کسانی که میهمان ما هستند و اینجا کار می کنند نیش و کنایه زد و یا خدای نکرده توهین کرد ولی خدمت این عزیزان هم عرض میکنم که باید یک منطق و اصل اقتصادی که همان عرضه و تقاضاست را بپذیریم الان به حدی نیروی خوب و زبده و تحصیل کرده و دانش آموخته وجود دارد و مازاد هم هست که اصلا و ابدا نمیشود اصطلاحا ناز کشید و شاغلان هم نمی توانند ناز کنند زیرا هم تخصص مشابه آنان خیلی بیشتر از حد نیاز وجود دارد و هم نیروهای جوان حاضر و قادرند خدمات بهتر با هرینه کمتر ارائه دهند. از طرفی بازهم این حق را به شما عزیزان می دهم که با توجه به نوع قرارداد و استخدام چنانچه وزارت نفت تعهد کرده که استخدام شماها اقماری باشد باید به تعهداتش عمل کند ولی در استخدامهای جدید هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت. بحثی ساده اما گسترده و طولانی است بیشتر مزاحم نمیشوم
مجددا از نویسنده محترم سپاسگزاری می کنم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # فرشید 1397-06-30 09:55
با نظر امید کاملا موافقم حداقل بیش از 60درصد املاک در این مناطق در دست عزیزان شرکتی است(نفت_گاز-پتر وشیمی) زیرا طی سالیان گذشته و با توانایی مالی که داشته اند نسبت به خرید زمین و آپارتمان و باغ و ویلا اقدام کرده اند و نقش بومیان دیگر در همین زمینه هم بسیار کم رنگ و در مواردی کاملا بی رنگ شده است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # مهندس 1397-06-31 22:06
کارایی که ۱۴ به۱۴ هست حذف بشه ..تعدیلللللل نیرووووو زیاد پیدا میشه...نیرو اخراج میشه برای سه شیفتتتتت.
۱۴ به ۱۴ کارشون و گروهشون ۴شیفته هست ..اونطوری میشه ۳شیفت
این دیگه چ طرح مسخره ایه...اجرایی شدنش امکان پذیرنیست...طرحی ه که بوده..ودرست هم هست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # شاهد اتفاقات 1397-07-08 10:31
باسلام/ واحترام/
همش دنبال بهانه هستن که یجورایی نیروی بومی اخراج کنن و دسترسیشون از شرکت های منطقه دور کنن/
نمیدونم یه مدت صبحانه قطع میکنن ..هزینه مسکن قطع میکنن..نمیزارن بومی باسرویس شرکت سوار بشه..روزی یه بهانه میارن/ درووووود برشما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # حامد 1397-07-11 10:19
واقعا برای نویسنده متاسفم ولی اینو بدون امثال کارکنان اقماری بیرون استان بوشهر نبودن الان همچین تاسیساتی هم نداشتید... البته دوستان استان بوشهری متخصص زیادی هم هستن که همشون اقماری هم هستن و با این طرح بی تامل مخالف هستن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # امیر 1397-07-15 11:24
آقای حامد حرف مفت نزن
خدا این لطف بهت کرده امودی استان بوشهر کار کنی لطف کن از این حرف ها نزن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # عبدالحسین شکاری 1397-07-24 09:29
یک نفر دست چپ و راستش را تشخیص نمی دهد حقوق چند برابری می گیرد 14 روز در خانه می خورد و می خوابد یک نفر هم باید در در سخت ترین شرایط مرزی با حداقل حقوق از مرزهای کشور دفاع کند.14 روز خلیلی زیاد است این افراد سرمایه ملی را به راختی بالا می کشند اکثر آنها در دولت احمدی نژاد بواسطه پارتی و بدون هیچ مدرکی و گزینشی وارد این عرصه ملی شدند می گویند ما کارگر فضای سبز هستیم حقوق 5 میلیونی دریافت می کنند از دولت می خواهم که برنامه 14 روز تعطیلی این افراد به مدت کمتری کاهش یابد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مصطف زاده 1397-07-24 09:37
بخدا افرادی را سراغ دارم که در جزیره خارک کار می کنند نمی دانم شرکت نفت چگونه این افراد بی سواد را وارد این وزارت مهم کرده و آن وقت افراد تحصیلکرده باید از قافله عق بمانند اصلا برنامه 14 - 14 یک برنامه مسخره ای است مگر اینها چه می کنند یک معلم یا یک نظامی تا زمان بازنشستگی بک ربع این فراد هم حقوق نمی گیرد.به این بی عدالتی پایان دهید.نفت متعلق به تمام ملت است نه چند نفر خاص حداقل یک هفته تعطیلی نه 14 روز که آن هم در خانه بخوابند حقوق مفت بگیرند بخدا همین افراد دولت را بیشتر مسخره می کنند اضافه کاری قلابی . نفت کارت و آوردن خیلی از چیزهای دیگر که نیازی به هیچ خریدی ندارند.مملکت اینگونه نابود می شود با با عدالتی بخدا بیش از 80 درصد این افراد بی سواد .کم سواد و با پارتی از طریق پیمانکاران وارد شده اند و برای خود جا خوش کرده اند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # کارمندمنطقه ویژه 1397-08-08 01:44
مافقط خودمون داریم به شایعه ها دامن میزنیم
این طرح فقط برای مدیران و اداری هابوده مخصوصا اداری های منطقه ویژه
دربقیه پست ها هیچ گونه صحبتی نبوده ونیس
ریس روابط عمومی اداره منطقه ویژه این اخبارهارا کذب اعلام کرده یه سرچ بدین هست...اگه میخوان کاری کنن این فلرهارا جمع کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب