13971120000394_Test_PhotoN.jpg

 

 

آینه جم:   مردم بندر دیر در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سنگ تمام گذاشتند و با راه‌اندازی دسته‌جات زنجیرزنی و سینه‌زنی فاطمیه را عاشورایی برگزار کردند

به گزارش آینه جم ؛ امروز هم‌زمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه(س) مراسمات متعددی در دیار ولایتمدار شهرستان دیر به‌ویژه در شهر دیر برگزار شد و مردم این دیار صبح امروز مراسم معنوی قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها را با حضور پرشور عاشقان عصمت و طهارت در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها محله شهید صدوقی برگزار و به صورت زنده از رادیو استان بوشهر  پخش شد.

مشکلات امروز جامعه  به‌خاطر فاصله گرفتن از فرهنگ فاطمی است

 امام جمعه بندر دیر در آیین قرائت زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها با بیان اینکه دختر نبی اکرم(ص) بهترین الگو برای پیر و جوان و مرد و زن است،اظهار داشت: شناخت و ترویج فرهنگ و تفکر فاطمی و بیان فضائل آن بانوی بزرگوار به نسل جوان و الگوگیری و تکریم و بزرگداشت ایشان وظیفه همگان است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  افزود: این بانوی گرامی در کنار  عبادت خدا و انجام وظایف خانه‌داری، همسرداری و فرزند پروری در عرصه اجتماع و فعالیت‌های سیاسی نیز حضور فعالی داشت و در دفاع از ولایت سنگ‌ تمام گذاشت و امروز زنان ما هم می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف در تمامی صحنه‌های اجتماع حاضر شوند.

وی  با اعلام اینکه مشکلات امروز جامعه ما به‌خاطر فاصله گرفتن از فرهنگ فاطمی است، ادامه داد: یکی از این مسائل ملاک‌های غلط در انتخاب همسر است به گونه‌ای که امروز پول، ماشین ، خانه و مهریه‌های سنگین به‌جای ایمان و تقوا معیار جوانان و خانواده‌ها قرار گرفته در حالی که برای جلوگیری از فساد در جامعه باید به فرهنگ فاطمی برگردیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفت فاطمی سرلوحه رفتار زنان و دختران باشد،عنوان کرد: اگر زنان ما حجاب فاطمی را رعایت می‌کردند امروز شاهد مشکلات متعدد در زندگی‌ها و طلاق‌ها و اختلافات زن و شوهری در جامعه نبودیم بنابراین سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را در پیش بگیریم تا به سعادت برسیم.

عزاداری خیابانی هزاران نفر از مردم دیر در روز شهادت حضرت زهرا(س)

همچنین ساعت 9 صبح دسته‌جات زنجیرزنی به یاد مصائب دختر پیامبر اسلام مسیر خیابان امام حسین(ع) تا مرقد مطهر شهدای گمنام  را عزاداری کردند که در طول مسیر وجود موکب‌هایی که از عزداران فاطمی پذیرایی می‌کردند تداعی‌گر مراسمات محرم و صفر بود و در واقع دیری‌ها این گونه فاطمیه را عاشورایی برگزار کردند.

کودکی در آن سو طبل کوچکی بر گردن انداخته و پا به پای بزرگترها عزاداری می‌کند آن‌سوتر چند کودک دیگر گاری دستی که سیستم صوتی روی آن نصب شده را با شور و شوق هل می‌دهند این طرف هم چند دختر بچه کابل‌ها را روی دست گرفته‌اند تا روی زمین نباشد، آری فاطمه(س) این گونه همگان از پیر و جوان تا کودک و نوجوان را  متحد گرد هم جمع کرده تا در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی فجر فاطمی را رقم بزنند.

 امروز پاسبانان خلیج فارس برای بزرگداشت فاطمیه سنگ تمام گذاشتند و هرکس به اندازه وسع خود  به حضرت زهرا سلام الله علیها ابراز ارادت کرد تا به دشمنان بگویند که انقلاب ما فاطمی است و هیچ قدرت پوشالی توان مقابله با این نظام را ندارد.

به گزارش آینه جم ، در ادامه مراسم،عزاداران با حضور در مصلای شهدای محراب نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند و در پایان از حاضران پذیرایی شد.

گفتنی است امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پنج هزار پرس غذا در بندر دیر پخته شد.

گزارش: مهدی عبدی - فارس 

[کد خبر:AJ27430]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد 1397-11-21 07:19
قطعا اجر و ثواب بانیان نیز دوچندان خواهد بود. اجرکم عندالله
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب