آینه جم: اولین مرکز اختلالات یادگیری در جنوب استان بوشهر در شهرستان جم با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم و معاون سیاسی فرمانداری جم افتتاح شد.

 

IMG_3296.jpg

به گزارش آینه جم این مرکز مشاوره و روان درمانی تحت نظارت سازمان روان شناسي و مشاوره و همچنين تحت نظارت آموزش و پرورش و با حضور روان شناسان مجرب مشغول به فعالیت شده است.

آزیتا گلستانیان مدیر مرکز مشاوره خورشید جم در حاشیه افتتاح این مرکز در گفتگو با خبرنگار آینه جم با بیان اینکه اولین بار است در منطقه این مرکز راه اندازی شده است افزود: مراجعین می توانند از خدمات گوناگون روان شناسی با هزینه مناسب بهره مند شوند.

IMG_3302.jpg

 

گلستانیان گفت: در این مرکز؛ مشاوره قبل از ازدواج، درمان اضطراب و افسردگی، درمان اختلالات یادگیری ؛ درمان بیش فعالی و نقص در توجه و تمرکز، بازی درمانی و گروه درمانی کودک، آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی، آموزش کودکان اوتیسم، برگزاری کارگاه برای والدین، مشاوره و روان شناسی کودک و نوجوان و اجرای آزمون های هوش و شخصیت به نحو خوب انجام می گیرد.

وی بیان داشت: این مرکز با برخی پتروشیمی ها قرارداد دارد و مراجعین از خانواده های معظم شهدا نیز رایگان می توانند از خدمات گوناگون مرکز بهره مند شوند و برای خانواده های محترم فرهنگیان نیز تخفیف هزینه داده می شود.

گفتنی است آزیتا گلستانیان سابقه چندین سال تدریس دانشگاه و کار روان شناسی در کارنامه دارد و توانسته با این مرکز خدمات مهمی ارائه دهد.

IMG_3308.jpg

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم در حاشیه افتتاح این مرکز مشاوره در گفتکو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: اختلال یادگیری شایع ترین مشکل دانش آموزان است که حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد دانش آموزان را در بر می گیرد.

خلیل نیکخواه افزود: کودکان دارای اختلال یادگیری در یک یا چند مورد از فرآیندهای روان شناختی پایه مثل دقت، توجه حافظه و ادراک دچار مشکل هستند که علیرغم داشتن هوش طبیعی و متوسط در خواندن، دیکته و ریاضیات دچار اختلال می شوند.

وی تصریح کرد: خانواده ها در زمینه معرفی فرزندانی که دچار یکی از این اختلالات هستند به مرکز اختلالات یادگیری همراهی لازم را داشته باشند.

نیکخواه عنوان کرد: اگر این اختلال از سنین پیش دبستانی و ابتدایی تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود و گرنه در آینده باعث کاهش اعتماد به نفس در بین کودکان و مشکلات جدی تر در امر یادگیری خواهد شد.

IMG_3314.jpg

IMG_3326.jpg

IMG_3346.jpg

[کد خبر:AJ27809]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # مراجعه جمی 1397-12-27 10:36
واقعا جنوب بوشهر از داشتن یک مرکز قوی محروم بود و سپاس از خانم دکتر گلستانیان که این مرکز رو ایجاد کردن. با کادری بسیار مجرب و خوب. انشاءالله موفق باشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب