9102IMG14234973.jpg

 

 

 

آینه جم : استاندار بوشهر از پیگیری دو استان همسایه برای دریافت سهمی از عوارض آلایندگی پارس جنوبی انتقاد کرد و گفته: اجازه نمی دهیم با لابی گری اعتبارات استان را چپاول کنند.

به گزارش « آینه جم »؛ طی ماههای اخیر نمایندگان لامررد در جنوب فارس و پارسیان در غرب هرمزگان از پیگیری برای اخذ مجوز دریافت 25 درصد سهم آلایندگی پارس جنوبی در حوزه انتخابیه شان خبر داده و طی هفته های اخیر نیز قول نهایی شدن این موضوع را داده اند.

این درحالیست که میزان آلایندگی طرح های پارس جنوبی در این دو منطقه به صورت کارشناسی مشخص نشده و موافقت با آن به معنای کاستن از پرداختی صورت گرفته به استان بوشهر می باشد.

استاندار بوشهر در نخستین واکنش به این پیگیری ها گفته: در حالیکه آلایندگی موجود در شهرستان عسلویه سلامت مردم را به خطر انداخته، برخی افراد با لابی‌گری قصد دارند اعتباراتی که حق مردم استان بوشهر به ویژه شهرستان عسلویه است به دیگر استان‌ها تخصیص دهند.

گراوند از بزرگان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس خواست نسبت به لابی‌گری برخی افراد از دیگر استان‌ها نسبت به جذب اعتبارات عوارض آلایندگی واکنش نشان هند.

وی، پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به دیگر استان‌ها را ظلم  مضاعف و بزرگ علیه مردم این منطقه و استان بوشهر دانست و تاکید کرد: در حالیکه هنوز هیچ سنجشی در زمینه آلایندگی دیگر استان‌ها صورت نگرفته لابی‌گری برای تخصیص اعتباراتی که حق مسلم مردم استان بوشهر است آغاز شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر جلوگیری از پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها افزود: منطقه‌ای که بیش از 80 کیلومتر با عسلویه فاصله دارد با لابی‌گری در صدد جذب اعتباراتی است که حق مسلم مردمی است که سلامتی آنها به خطر افتاده است.

گراوند تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی را حق مسلم مردم استان بوشهر دانست و گفت: در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش و آسایش دارد نباید این اعتبارات به دیگر استان‌ها پرداخت شود.

وی خواستار واکنش نمایندگان استان بوشهر در مجلس نسبت به این اتفاق شد و تصریح کرد: اگر این سنگ بنا کج گذاشته شود سال‌ها حق مسلم مردم  استان بوشهر در جابه‌جایی اعتبارات عوارض الایندگی تضییع می‌شود و این ظلم، نابخشودنی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر این موضوع که دولت نباید سنگ بنای کج، اعتبارات عوارض آلایندگی در تخصیص به دیگر استان‌ها بگذارد افزود: دولت نباید اجازه دهد با لابی‌گری عده‌ای در دیگر استان‌ها حق مردم استان بوشهر در حوزه اعتبارات عوارض آلایندگی ضایع شود در صورت تحقق آن، مردم استان هیچگاه  این ظلم را فراموش نمی‌کنند.

بخش های دیگر اظهارات استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه ریزی استان می خوانید:

  • در سال ۹8 جهت‌گیری بودجه باید به سمت تکمیل طرح‌ها و رضایت‌مندی مردم باشد. طرح جدیدی آغاز نشود مگر این‌که ضروری باشد.  
  • فرمانداران در توزیع و هزینه‌کرد اعتبارات جدیت تمام داشته باشند و از نظارت دقیق غفلت نکنند، همچنین کمیته‌های برنامه‌ریزی سریع‌تر تشکیل تا در مورد اعتبارات ابلاغ شده تصمیم‌گیری شود.
  • با توجه به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات از مرکز تامین می‌شود همه دستگاه‌ها باید تعامل خود را برای تخصیص بالا ببرند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
  • مدیران در هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی به‌شدت صرفه‎جویی کنند، همچنین سهم یک درصد صداوسیما از اعتبارات را در نظر داشته باشند و از این فرصت استفاده لازم را ببرند.
  • ** خلیج فارس 
[کد خبر:AJ28441]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # هم استانی 1398-03-05 07:37
یه کسی نیست به استاندار محترم بگه اگر واقعا اینچنین است پس چرا عوارض آلایندگی که تاسیسات و شرکتهای مستقر در شهرستانهای جم ، کنگان و عسلویه میدن برمی دارید میرید تو شهرستانهای شمالی استان که صدها کیلومتر با این تاسیسات فاصله دارتدو حتی خیلی از ساکنین انها تا کنون پا به این شهرستانها نگذاشته اند هزینه میکنید و تنها سهم ناچیزی به این شهرستان ها که در هرم مدیریتی استان کسی ندارند اختصاص می دید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد. 1398-03-05 12:13
بالاخره استاندار محترم زیر فشار افکار عمومی و رسانه ای به موضوع عوارض آلایندگی واکنش نشان دادند! اما جناب استاندار ؛اعلام موضع شفاهی در این خصوص کافی نیست انتظار عمومی از جناب عالی به عنوان نماینده دولت و محافظ منافع مردم این است که عملا ورود کنید با یک عریضه اعتراض شدید و مخالفت خود و مردم را به مراجع مربوطه اعلام نمایید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب