000000000000000000000000000uuy76625.jpg

 

 

آینه جم:    هر چه به اسفندماه ۹۸ و روز آزمون انتخاب برای تشکیل مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم تحرکات برای تصدی کرسی وکالت مردم در مجلس آینده چشم‌گیرتر می‌شود.
 
پارس جنوبی هر چند در توسعه استان به دلیل انفعال استان، عدم آشنایی نمایندگان مردم با جزئیات توسعه در این منطقه و نبودن برنامه راهبردی نقش برجسته‌ای نداشته اما خدمات این بزرگترین هاب گازی کشور در منتهی‌الیه شرقی استان به توسعه بوشهر قابل چشم پوشی نیست.
 
روزگاری به دلیل حضور انبوه نیروی کارگری در این منطقه، پارس جنوبی به عنوان یک پتانسیل رای مد نظر کاندیداها در اشل منطقه‌ای و انتخابات بزرگتر ملی بود.
 
امروزه با گذشت بیش از ۲۰ سال از استقرار اولین مجموعه‌های بهره‌بردار نفت و گاز، صنایع بالادست، پایین دست و زنجیره ارزش در منطقه پارس، پارس جنوبی علاوه بر اهمیت در حوزه انرژی به منطقه‌ای قابل برای حضور نخبگان کشور در عرصه‌های گوناگون بدل شده است.
 
نیروهای نخبه حاضر در این منطقه هر چند در نبود تشکل‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد منسجم، اجتماع مشخص و قابل رهگیری ندارند اما در مواقع گوناگون همبستگی و وحدت رویه خویش را نشان داده‌اند.
 
حمایت نخبگان این منطقه از فرمانده آتش‌نشانی منطقه پارس هنگامی که جعفر دیناروند درگیر بیماری سرطان بود نشان داد اگر برنامه محوری برای جلب مشارکت همگانی در این منطقه باشد می‌توان از این پتانسیل مهم در جهت همگرایی استفاده کرد.
 
اکنون و در حالی‌که بیش از نه ماه تا روز آزمون انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ فاصله داریم اما شنیده‌ها از شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در منطقه پارس حاکی است جمعیت قابلی از نخبگان منطقه پارس راغب به حضور و کاندیداتوری در انتخابات پیش رو هستند.
 
هر چند نرخ اشتغال بومی در منطقه پارس به اعتراف گزارش مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد است و استان نتوانسته با گذشت بیست سال از توانمندی پارس جنوبی برای رفع معضل اشتغال بوشهری‌ها بهره ببرد اما با این وجود جمع زیادی از نخبگان استان در این منطقه مشغول به کار هستند.
 
علاوه بر نخبگان سایر استان‌ها که برای تصدی وکالت مردم خود جسته و گریخته اخباری از کاندیداتوری آنان شنیده می‌شود از جمع نیروهای بومی در منطقه پارس نیز شنیده‌ها حاکی است هم استانی‌های شاغل در این منطقه آمادگی حضور در قامت کاندیدا برای انتخابات پیش روی مجلس را دارا هستند.
 
در روزهای آینده از نخبگان بومی استان در منطقه پارس که در انتخابات پیش رو کاندیدا می‌شوند بیشتر خواهیم نوشت./ مند
[کد خبر:AJ28676]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب