13971015000491_Test_PhotoH.jpg

 

 

آینه جم:  مدیر  آموزش و پرورش جم گفت: ۲۰ پروژه آموزشی و ورزشی در شهرستان جم در حال اجرا است 
.
به گزارش خبرنگار آینه جم؛  خلیل نیکخواه ظهر یک شنبه در آئینی از تلاش های خبرنگاران جم تجلیل کرد و در این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. 
نیکخواه در ابتدا با تبریک روز خبرنگار؛ بیان داشت: اینکه هر روز می بینیم در جامعه برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار برگزار می شود نشان از اهمیت کار رسانه ای است. 
وی خبرنگاران را پیشتازان جامعه دانست و گفت: جامعه ای که اهالی رسانه آن فعال و با نشاط هستند قطعا  رو به توسعه خواهد بود و چشم انداز خوبی خواهد داشت. 
وی تلاش های خبرنگاران جم را قابل تقدیر دانست و گفت: خبرنگاران سعی کنند به موضوعات ملی بیشتر بپردازند. 
مدیر آموزش و پرورش جم با بیان اینکه از انتقادات ناراحت نمی شود ادامه داد: خبرنگاران با نقدهای خود یاریگر نظام آموزشی باشند. 
نیکخواه در ادامه به مسائل و موضوعات آموزش وپرورش جم پرداخت و گفت: با وجود کمبود نیرو در بسیاری از شهرستان ها،  امسال کمبود نیروی انسانی نداریم.
وی از بازنشستگی ۳۱ فرهنگی جم خبر داد و گفت:  عدم تمایل معلمان برای حضور در بخش ستادی این مدیریت و حتی پذیرش مدیریت یا معاونت مدارس از چالش های پیشروی آموزش و پرورش جم  است. 
عضو شورای اداری شهرستان جم با تاکید بر اینکه انقلاب مدرسه سازی در جم آغاز شده است اضافه کرد: با همکاری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی؛   ۲۰ پروژه آموزشی و ورزشی  در شهرستان جم در حال اجرا است ‌.
وی از کسب ده ها  عناوین برتر مسابقات فرهنگی،  هنری، ورزشی،   قرآنی و آموزشی توسط دانش آموزان جم در مسابقات استانی و کشوری خبر داد و تاکید کرد: کسب این  رتبه های برتر  حاصل تلاش دانش آموزان و  فرهنگیان شهرستان است و این موفقیت سبب شده آموزش و پرورش جم در استان جایگاه ویژه ای داشته باشد. 
نیکخواه با بیان اینکه سرانه مدارس بسیار ناچیز است  گفت:  فاصله طبقاتی در شهرستان جم سبب نابرابری آموزشی می شود به طوری که یک مدرسه نفتی در شهرک های جم؛ سالی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان گردش مالی دارد  اما ۱۲۰ واحد آموزشی جم در مجموع این گردش مالی را ندارند. 
مدیر آموزش و پرورش جم  درباره شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: افزایش شهریه های مدارس غیرانتفاعی براساس آیتم های اضافه به انتخاب والدین است برخی از والدین از شهریه ها سنگین حمایت می کنند، آنچه باعث این حمایت است پرداخت ۷۰ درصدی هزینه  های این مدارس توسط پتروشیمی ها است. 
نیکخواه درباره نتایج آموزش و پرورش جم در کنکور نیز گفت: امسال ۱۸ رتبه سه رقمی کنکور  سراسری در شهرستان داشتیم و نسبت به سال گذشته این آمار رشد داشته است‌.
نیکخواه با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی و مردم سعی کنند کنار آموزش و پرورش باشند گفت:  مردم می توانند با همیاری خود کیفیت آموزش در سطح مدارس دولتی را بهبود ببخشند.
[کد خبر:AJ29155]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب