00139608210003hotoH.jpg

آینه جم:  مصطفی ارجمند :  صدا و سیما در کشور ما، سالهاست که از مردم و دیدگاه های شان صد به هیچ عقب است! فقط کافی است نگاهی به آنچه در این رسانه پخش می شود انداخت تا عمق فاصله اش با مردم هویدا شود!
برخلاف ادعای مدیران صدا و سیما، این رسانه در بسیاری از بخش ها، از ملی بودن به میلی بودن تنزل جایگاه داده و بعضا اخبارش هم غیر قابل باورتر از رسانه های بیرونی شده است.
در این میان، همیشه معدود برنامه هایی بوده تا مردم همچنان نیم نگاهی به این رسانه داشته باشند؛ برنامه های ورزشی و سرگرمی مثل نود، گزارش ورزشی و پخش زنده مسابقات مختلف، بسیاری از منتقدان را هم به ناچار پای این رسانده نشانده است اما صدا و سیما نشان داده مخاطب آنقدر برای اش بی اهمیت است که حاضر است محبوب ترین مجری اش را هم قربانی سیاست زدگی کند.
در این میان صدا و سیمای مرکز بوشهر، گوی سبقت را از سازمان مرکزی اش در مخاطب سوزی ربوده و نشان داده هیچ نسبتی با یک رسانه حرفه ای ندارد. 
تولید برنامه های بی محتوا و فاقد جذابیت، کمبود مجریان و گویندگان خوش استعداد و خوش بیان، ضعف های زیرساختی شدید و بسیاری مشکلات دیگر این شبکه استانی را به شبکه ای کم بار تبدیل کرده است!
این شبکه استانی البته به یمن برنامه های ورزشی و تفریحی مثل پخش مسابقات زنده تیم های لیگ برتری پارس جنوبی جم و شاهین شهرداری بوشهر، معمولا هر هفته، ساعاتی را با ترافیک مخاطب مواجه می شود اما مدیران سیمای بوشهر از همین اندک فرصت هم نتوانسته اند بهره ببرند و چه بسا «صفرا فزوده اند».
شهرستان جم در جنوب استان بوشهر سالهاست که از بی کفایتی مدیران صدا و سیمای استان رنج می برد؛ از قطع مداوم شبکه های تلویزیونی در تابستان به بهانه گرما گرفته تا عدم پوشش دیجیتال در همه نقاط این شهرستان! 
به تازگی هم قطع پخش مسابقات ورزشی به دلایلی نامعلوم در این شهرستان مردم را کلافه کرده است و مشخص نیست چه زمانی این مشکل رفع می شود!
آخرین شاهکار سیمای بوشهر هم در پوشش مسابقات تیم های لیگ برتری استان رونمایی شد. 
سیمای استان در پوشش مسابقات همزمان دو تیم پارس جم و شاهین بوشهر اولویت را به پوشش زنده مسابقات خانگی تیم ها داده و این موضوع منطقی به نظر می رسد.
اما روز گذشته سیمای بوشهر با وجود پایان بازی خانگی شاهین بوشهر، از پخش زنده ادامه بازی پارس جم با تراکتور سازی تبریز که حتی نیمه اول آن هم به اتمام نرسیده بود و بسیاری از هواداران این تیم امکان دسترسی به شبکه تبریز را نداشتند خودداری کرد و‌ به جای آن، مسابقه مداحی و اقدامات بنیاد مسکن در سیل لرستان را پوشش داد! 
این موضوع با واکنش تند فعالان سیاسی اجتماعی در جم و جنوب استان مواجه شد و بسیاری این رفتار را ناشی از نگاه تبعیض آمیز مدیران سیمای مرکز بوشهر به جنوب استان دانستند.
چه این اقدام سیمای بوشهر را ناشی از نگاه تبعیض آمیز بدانیم و چه ناشی از آماتور بودن گردانندگان این شبکه استانی، یک نکته غیر قابل انکار است: سیمای بوشهر در حد و اندازه یک رسانه استانی با دو تیم لیگ برتری نیست و باید به مدیران استان بابت این فضاحت تسلیت گفت!
[کد خبر:AJ29681]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # احمد احمدی جمال آباد 1398-07-13 09:16
باسلام وعرض ادب وخسته دست شما درد نکنه ،مسؤولان خودشان زده اند به خواب باید مدیر صداوسیمای بوشه عوض بشه تا اختلاف بین مردم جم وبوشهر نیندازد،بجا وبه حق واز قلب وزبان مردم گفتی ،احسنت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد جوهری 1398-07-13 10:19
درود بر نویسنده محترم. این اقدام سیمای مرکز استان کاملا غیر حرفه ای، تبعیض آمیز،تفرقه افکن و موهن بود و حقیقتا باید مدیریت را در این سازمان تشییع جنازه نمود و بر آن مرثیه نمود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # حیدری 1398-07-13 20:10
سلام خسته نباشید بر نویسنده محترم
بیکفایتی فقط از مسولین صدا و سیما نیست بلکه بیشتر بیکفایتی مسولین. شورا . فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان جم هست که ما پارسال هم مشکلات زیادی با صداوسیما داشتیم ولی هیچ کاری یا راه حلی واسه رفع مشکل انجام ندادن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شهروند جمی 1398-07-14 10:29
به امید روزی که جم بشه جز استان فارس مطمئنا اگر این بشود آنچه شایسته و در شان و منزلت این شهرستان است اداء خواهد شد چرا که دیگر این افکار بسته وکوته نظری که در مسئولین استان بوشهر نسبت به جم وجود دارد در مسئولین فارس دیده نخواهد شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # کارمند صدا وسیما 1398-07-14 18:34
برادر من تا زمانی که مدیر کل از اصفهان و معاون سیما از ارومیه و معاون خبر مرکز بوشهر از اردبیل باشه و فکرشون هم کسب امتیاز برای خود و میزشون باشه نباید به فکر کیفیت و برنامه ربزی صحییح داشت ما کارکنان این مجموعه نیز به اینموضوع واقفیم و با شما همدرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # آریا 1398-07-14 23:32
البته واقعیت تلخ اینه که بی کفایتی از مردم استان است که چنین مدبرانی در صدا و سیما تصمیم گیری می کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # حسین احمدی 1398-07-16 10:05
همه ی نظرات. خوب و مفید بود تنها اشاره ای که نشده بود اینکه غالبا بعضی از پرسنل صدا و سیما در قبال پخش مسابقات اخاذی میکنند واین فاجعه است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # انارستانی 1398-07-16 16:53
سیمای استانی فارس در نزدیکی ما نشان داده برنامه های بسیار خوبی تولید وپخش میکنه گاهی سطح کیفیت محتوای این شبکه در حد شبکه های سراسری وبیشتر است در کنارش سیمای استانی بوشهر در بی کیفیتی وفقر محتوا گوی سبقت را ربوده واگر بخواهیم امتیاز بدیم در میان استانهاباید رتبه 30به ان داد وحیف وصد حیف بخدا اگر من کاره ای بودم هم برنامه هایی به مراتب بهتر تولید میکردم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب