13980718000193_Test_PhotoN.png

 

 

آینه جم:  هر ساله مراسم بزرگ بازماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بهارستان با حضور پرشور و باشکوه مردم عزادار برگزار می‌شود.

به گزارش آینه جم ، بسوز ای دل که امروز اربعین است، عزای پور ختم‌المرسلین است،قیام کربلایش تا قیامت،سراسر درس، بهر مسلمین است. بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی زمزمه اربعین هم طنین‌انداز می‌شود و روزها یکی پس از دیگری در تقویم خط می‎خورند تا بالاخره ایام منتهی به این روز بزرگ فرا می‌رسد.

بـاز دگربـاره رســیــد اربـعـیــن، جوش زند خـون حـسـیـن از زمین، شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن، جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین...

اربعین جز خاص‌ترین‌های دنیا

اربعین حسینی رکوردهای جهانی فراوانی را ثبت کرد که همگی حیرت‌انگیز است. هر ساله در اربعین حسینی میلیون‌ها نفر بزرگ‌ترین پیاده‌روی جهان را انجام می‌دهند و شلوغ‌ترین گردهمایی سالانه مسلمانان جهان سبب شده تا اربعین جز خاص‌ترین‌های دنیا لقب بگیرد.

خیلی از مردم به عشق اباعبدالله، کیلومترها راه را با پای پیاده در کشور عراق طی می‌کنند تا به کربلا برسند و ارادت خود را به امام سوم شیعیان تقدیم کنند. اما طی این سال‌ها خیلی از مردم و جوانان نیز نتوانسته‌اند در کشور عراق حاضر شوند اما عشق و علاقه به حسین(ع) سبب شده تا در روز اربعین در شهر محل زندگی خود کیلومترها پیاده‌روی کنند و با حضور در موکب‌ها به مردم که عزاداران حسینی هستند خدمت کنند.

جوانان جمی و عشق خدمت به بازماندگان پیاده‌روی اربعین

در شهرستان جم هر ساله همزمان با اربعین حسینی، مراسم پیاده‌روی بازماندگان اربعین در شهر بهارستان برگزار می‌شود و سال به سال به جمعیت عاشقان حسینی افزوده می‌شود و جوانان و نوجوانان بیشتری پای کار می‌آیند تا به عزاداران آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمت کنند.

در سال‌های گذشته از یک هفته قبل از برگزاری این مراسم در شهر تازه تاسیس بهارستان، بسیاری از دانش‌آموزان نوجوان برای خدمت به عزادارن حسینی، از مدرسه فرار می‌کرده‌اند تا با حضور در هیات باب‌الحوائج ابوالفضل(ع)، به بزرگ‌ترها برای اجرا و برگزاری مطلوب‌تر این برنامه باشکوه کمک کنند.

پیاده‌روی بازماندگان اربعین در دل کوه‌ها

مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بهارستان، از هیات باب‌الحوائج تا امامزاده شاه محمد در دل کوه‌های این شهرستان است. مسیری 10 کیلومتری که هرساله در روز اربعین، شاهد حضور مردم عزادار است که از مراسم پیاده روی اربعین به سمت کربلا باز مانده‌اند.

اداره موکب‌ها توسط کودکان و نوجوانان

چندین موکب در این مسیر وجود دارد که اکثرا کودکان و نوجوانان، اداره موکب‌ها را در دست گرفته‌اند و در این مسیر، عشق حسین(ع) پیر و جوان، غنی و فقیر را نمی‌شناسد و هر ساله نیز با شکوه و شور بیشتری برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مهم و محوری شهرستان جم شده است.

بزنامه‌هایی همچون عزاداری، نوحه‌سرایی، سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، دمام‌زنی و برپایی سفره اطعام از جمله برنامه‌هایی است که در مراسم بازماندگان پیاده‌روی اربعین در شهر بهارستان برگزار می‌شود. این برنامه از صبح روز اربعین آغاز می‌شود و تا بعد از ظهر نیز ادامه دارد و به گردهمایی بزرگ مردم شهرستان جم در روز اربعین تبدیل شده است.

حال و هوای عاشقانه عزاداران حسینی در آستانه اربعین

امسال نیز این مراسم برگزار می‌شود و در حالی که به روزهای منتهی به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، حال و هوای شهر بهارستان نیز به سمت استقبال از مردم عزادار شهرستان سوق یافته و هیات‌ها و حسینیه‌ها و شورای اسلامی و شهرداری بهارستان در تلاش‌اند تا این برنامه به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

این روزها حال و هوای شهر بهارستان اربعینی است. جوانان پای کار آمده‌اند تا در مراسم پیاده‌روی بازماندگان اربعین نقشی پررنگ و موثری داشته باشند و خالصانه عزاداری کنند. بهارستان در روز اربعین به روز عشق به آقا اباعبدالله تبدیل می‌شود، به روزی که از زن و مرد تا کودک و نوجوان گرفته با گریه حسرت اینکه چرا در کربلا حضور ندارند را می‌خورند اما می‌توانند در کنار امام‌زاده شاه‌ محمد که به پیرسرکمر معروف است، ارادت خود را به مولای خود اعلام کنند.

** رضا رئیسی ؛ فارس 

[کد خبر:AJ29723]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب