00000447ph42.jpg

 

آینه جم:  جدیدترین خبرها و شنیده های انتخاباتی استان بوشهر به روایت رسانه خبری تحلیلی آینه جم 
شنیده می شود احتمال تایید صلاحیت برخی داوطلبان مجلس در استان بوشهر و قرارگیری آنها در لیست نهایی وجود دارد. در هفته گذشته برخی منابع از تایید صلاحیت تاجگردون و حسنوند نمایندگان گچساران و اندیمشک خبرداده اند. گویا برخی داوطلبان شاخص در این مرحله می توانسته اند تایید شوند، اما این کار به مراحل بعد موکول شده است.
 
 
در هفته گذشته با رسانه ای شدن بخش نخست اسامی تاییدصلاحیت شده های مجلس، این موضوع دستمایه تبلیغ برای برخی داوطلبان شده است. ماجرا آنقدر شور شده که نزدیکان یک داوطلب می گویند وی به درخواست خانواده همسر آینده اش مبنی بر گرفتن تایید صلاحیت، اقدام به نامزدی در انتخابات کرده است.
 
 
صلاحیت برخی نمایندگان استان در هیأت نظارت بر انتخابات احراز نشده است. گویا این نمایندگان به این موضوع اعتراض خواهند کرد. گفتنی است فرصت اعتراض ۵ روز در قانون مقرر شده است.
 
 
از طرفی، شنیده می شود تلاش داوطلبان برای جذب طرفداران رقبای رد صلاحیت ‌شده آغاز شده است. از طرفی داوطلبان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت‌ شده هم با وعده بازگشت به رقابت، در تلاش برای حفظ طرفداران و زنده نگه داشتن کمپین انتخاباتی خود خصوصا در شبکه های اجتماعی هستند.
 
 
خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در گردهمایی اخیر در یکی از روستاهای گناوه گفته: درباره من شایعات زیادی مطرح کردند. یکی از این موارد شایعه این بود که خدری ازدواج کرده، تا الان ۱۷ زن برای من از شهرهای مختلف پیدا کرده‌اند
 
 
سكينه الماسي نماینده فعلی جنوب استان بوشهر؛ در واکنش به شایعات مطرح شده درباره بررسی صلاحیت خود  گفت: در برخی رسانه ها شایعات و اکاذیبی درباره ردصلاحیت اینجانب مطرح شده که به هیچ وجه درست نیست و صلاحیت من برای انتخابات مجلس تایید شده است.
وی با بیان اینکه شایعات مطرح شده، با انگیزه برهم زدن توازن رقابتی در انتخابات بوده است، گفت: انتشار چنین شایعاتی برخلاف اصول اخلاق سیاسی است و از شایعه پراکنان می خواهم که اخلاق را در رقابت های انتخاباتی رعایت کنند.
 
 
زینبی به زودی تایید صلاحیت می‌شود؟
شنیده‌ها حاکی است علی زینبی معاون سیاسی و امنیتی علی افراشته در استانداری بوشهر در دولت دهم عدم احراز صلاحیت شده و با تقدیم اعتراض و رفع مشکلات عادی پرونده‌اش به زودی تایید صلاحیت می‌شود.
شنیده‌های کانال بوشهری ها   همچنین حاکی است او حتی در لیست اولیه نیز می‌توانسته احراز صلاحیت شود اما گفته شده تایید او به دور دوم تایید صلاحیت‌ها موکول شود./متن منتشر شده منتسب به ستاد زینبی در فضای مجازی  نیز حاکی از اعتماد این ستاد به تایید صلاحیت وی در روزهای آینده است.
 
 
کاندیداهای انتخابات، کانال‌های مجاز خود را ثبت کنند
سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور: نمایندگان مجلس صفحات و گروه‌هایی که می‌خواهند در آن تبلیغ کنند در سامانه‌ای به نام بی تاک که وزارت کشور طراحی کرده است، ثبت کنند تا مردم بدانند که فلان صفحه متعلق به فلان نماینده است.
 
 
 
ادامه فعالیت ۹۰ نماینده ردصلاحیت شده در مجلس مشکل قانونی ندارد؟
کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد.
 
 
واکنش شورای نگهبان به یک شایعه 
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلا و ابدا هیچ کس با فشار تأیید صلاحیت نشده است و این‌ها همگی شایعه است، ما نظرات هیئت مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده‌های آنان است.
 
 
 
خلیج فارس ، آینه جم ، بوشهری ها 
[کد خبر:AJ31113]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # عبدیان 1398-11-01 09:46
درود بر نماینده فعلی و اینده جنوب سرکار خانم دکتر الماسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب