11532607_333.jpg

آینه جم: ابتلای ۱۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در استان بوشهر تایید شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۴۴۱ نفر شامل ۲۵۵ مرد و ۱۸۶ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۹ مورد مثبت جدید، سه مورد در بوشهر، ۹ مورد در دشتستان، سه مورد در دیلم، یک مورد در دشتی، یک مورد در دیر، یک مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۴۴ و ۳۵ ساله به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده که خانم ۳۵ ساله سابقه سفر به خوزستان را داشته و آقایی ۲۴ ساله بعد از گذراندن دوره درمان ترخیص شده است و همه بیماران در مراقبت خانگی قرار دارند.
وی بیان کرد: از ۹ بیمار جدید شهرستان دشتستان، خانمی ۹۸ ساله که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است و دو خانم ۴۳ و ۳۸ ساله، دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، پسربچه‌ای ۴ ساله، چهار آقای ۴۳، ۳۱، ۲۸ و ۲۵ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان دیلم، دو آقای ۵۴ و ۳۱ ساله و خانمی ۳۸ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمار جدید شهرستان دشتی آقایی ۴۳ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و بیمار جدید شهرستان دیر نیز آقایی ۵۳ ساله است که برای گذراندن دوره درمان خود در بیمارستان بستری است.
وی بیان کرد: بیمار جدید شهرستان عسلویه آقایی ۲۸ ساله ساکن استان خوزستان و شاغل در عسلویه است که سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته است و بیمار جدید ساکن شهرستان جم نیز آقایی ۴۶ ساله و سابقه تماس با مورد مثبت شناسایی‌شده را داشته است که هر دو بیمار به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۴۱ نفر) تاکنون ۲۴۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۷۷ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۵۰ روز از تأسیس آزمایشگاه ویروس‌شناسی کووید ۱۹ در استان بوشهر می‌گذرد و در طی این مدت بیش از سه هزار نمونه مورد آزمایش قرارگرفته است و به‌طورکلی حدود ۱۲ درصد نمونه‌ها مثبت شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در اماکن مذهبی و مساجد برای شرکت در آیین معنوی شب قدر حضور پیدا کنند و عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی نمایند.

به گزارش  آینه جم؛ بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با شناسایی ۱۹ نفر دیگر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۴۴۱ نفر رسید. دیروز هم ۱۸ بیمار دیگر شناسایی شده بودند.

از میان مبتلایان جدید ۱۲ نفر مرد و ۷ نفر زن هستند.

تاکنون در میان ۱۰ شهرستان استان، شهرستان بوشهر با ۱۵۳ نفر، دشتستان با ۱۴۵ نفر، گناوه با ۳۳ نفر و دیلم با ۳۲ نفر بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

بیش از نصف مبتلایان تا کنون بهبودی قطعی یافته‌اند و ۴۰ درصدشان هم در خانه مراقبت می‌شوند.

[کد خبر:AJ32581]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب