0000000000000000000000000000000000000000000000441233.jpg

 

 

آینه جم :  دزدان ناشی بعد از اینکه متوجه شدند به کاه‌دان زده‌اند، راهی جز تسلیم شدن ندیدند.
به گزارش آینه  جم، پنجشنبه خبری سطح شهرستان پیچیده شد که خیلی‌ها را آرزومند کرد تا پیرمرد جمی (خالو عبدالله) آسیبی ندیده باشد.
تیم سارقین متشکل از ۶ نفر با بررسی‌های میدانی، حوالی ساعت ۱۰ روز پنجشنبه ۸ خرداد ۹۹ با تجهیزات خودرویی ضمن در نظر گرفتن اصل غافلگیری و سوء استفاده از نبود امکانات ارتباطی قصد سرقت احشام پیرمردی از روستای مکو شهرستان جم داشتند که در دام پلیس و مردم محلی گرفتار شدند و راهی جز تسلیم در برابر قانون ندیدند.
براساس این گزارش، یکی از نزدیکان فرد مالباخته در این خصوص گفت: پیرمرد زحمتکش (خالو عبدالله) که بالغ بر ۷۰ سال سن دارد ساعت ۹ صبح دام‌هایش را به چرا می‌برد که ۲ نفر با حمله به وی، ضمن بستن دهان، دست‌ها و پاهایش اقدام به سرقت دام‌ می‌کنند.
وی با بیان اینکه چون مسیر صعب العبور بوده، تعدادی از سارقین با خودرو در حوالی روستای دارالمیزان منتظر بوده‌اند تا احشام بدانجا منتقل و بارگیری شود، اظهار داشت: عبدالله که خطر مرگ بیخ گوش خود و دام‌هایش را از دست رفته دیده است، با رحمت خدا و با توجه به اندام نحیف خود، پایش را به زحمت از طناب رها و به سمت دخترش که در همان حوالی بوده می‌رساند.
این فرد مطلع در خصوص نحوه اطلاع به پلیس گفت: اگر پای عبدالله باز نشده بود که هم دام رفته بود و هم خودش از تشنگی خفه می‌شد ولی بعد از رهایی و رساندن خود به دخترش، تماس با جم برقرار و افراد محلی و پلیس به سمت بیابان‌های اطراف گسیل یافتند.
او نحوه دستگیری دزدان نیز تشریح و گفت: با توجه به پراکنده شدن افراد اعزامی در منطقه، تعدادی از سارقین که با یک خودرو سمند بدون پلاک و یک وانت نیسان منتظر رسیدن دام و همدستان خود بودند فرار کردند.
بعد از این اقدام سارقین، افراد محلی و پلیس در کوه‌های اطراف پراکنده و یکی از سارقین را با دام‌ها گرفتند ولی یکی دیگر از سارقین متواری و خود را در کوه‌های اطراف پنهان ولی با تلاش مردم و مامورین، جستجوها نتیجه و او نیز دستگیر شد.
گفتنی است، بارها در خصوص چنین اتفاقاتی، پلیس اخطارهایی صادر کرده است که به نظر می‌رسد گوشی بدهکار این اخطاریه‌ها نیست و این عدم توجه ممکن است به بهای جان نیز تمام شود.
****نسیم جم
[کد خبر:AJ32703]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب