00000000000000000000000000000000000000000000000000000400405.jpg

 

 

 آینه جم:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمار مبتلایان به کرونا را در این استان بیش از پنج هزار نفر اعلام کرده است.

به گزارش آینه جم؛  آخرین باری که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمار مبتلایان به کرونا را به صورت دقیق و کامل اعلام کرد دو هفته پیش بود یعنی پنجشنبه ۲۲ خرداد.

در آن تاریخ رئیس دانشگاه، تعداد مبتلایان به کرونا در استان را دو هزار و ۲۳۰ نفر ۲۲۳۰ نفر شامل ۱۲۵۲ مرد و ۹۷۸ زن اعلام کرد.

اینفوگرافی کرونا در بوشهر

سعید کشمیری در آن زمان گفت: ۹۰۴ نفر از مبتلایان بهبودیافته‌اند، هزار و ۲۵۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۴۵ نفر دیگر نیز در دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کنند.

او تعداد قربانیان کرونا را هم تا آن زمان ۳۰ نفر عنوان کرد.

عدد‌های کرونایی در دو هفته دو برابر شد

از ۲۲ خرداد به بعد دیگر آمار دقیقی از مبتلایان عنوان نشد تا این که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ۲۹ خرداد در استوری خود نوشت تعداد مبتلایان بیش از ۴ هزار نفر شده و پس از آن شنبه ۳۱ خرداد استاندار بوشهر در برنامه‌ای تلویزیونی، تعداد مبتلایان به کرونا را در استان چهار هزار و ۴۲۲ نفر اعلام کرد.

حالا باز هم استوری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عدد مبتلایان را مشخص کرده است.

تعداد مبتلایان کرونا در بوشهر

کشمیری دیروز در استوری خود نوشت که تعداد مبتلایان از پنج هزار نفر فراتر رفته است. این عدد یعنی این که در دو هفته آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر بیش از دو برابر شده است.

اگر تعداد مبتلایان را تا کنون همان پنج هزار نفر در نظر بگیریم در دو هفته گذشته روزانه نزدیک به ۱۹۸ نفر به فهرست مبتلایان افزوده شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دیروز ۹۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده‌اند؛ عددی که دو هفته پیش ۴۵ نفر بوده است. به عبارت دیگر تعداد بستری شدگان هم بیش از دو برابر شده است.

کشمیری تعداد بیمارانی را که دیروز در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌اند هم ۲۶ نفر اعلام کرد.

 مبتلایان به کرونا

او همچنین گفت ۶۰ نفر تا کنون قربانی کرونا شده‌اند، که این عدد هم نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده، زیرا تا ۲۲ خرداد تعداد فوتی‌ها ۳۰ نفر بود.

آمار‌ها شرایط نامناسب استان بوشهر را از لحاظ افزایش ابتلا به کرونا نشان می‌دهد؛ استانی که جزء آخرین نقاط کشور بود که پای ویروس به آن باز شد.

فقط از افراد در معرض خطر، آزمایش گرفته می‌شود

در همین حال، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته است، به علت کمبود ظرفیت آزمایشگاهی، فقط از افراد در معرض خطر آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

به گفته محمد مهدی خواجه‌ئیان، در مقطعی از همه افرادی که در تماس با فرد بیمارکرونایی بودند نمونه گرفته می‌شد، اما حالا تعداد نمونه‌ها بسیار زیاد است و آزمایشگاه جوابگوی این میزان نمونه نیست.

ابتلای کارکنان درمان به کرونا

بخش درمان افزون بر کمبود امکانات آزمایشگاهی با ابتلای کارکنان خود به بیماری هم رو به رو شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سوم تیر اعلام کرد که ۴۱۲ نفر از نیرو‌های بهداشت و درمان کرونا گرفته‌اند و تا کنون فقط ۶۶ نفرشان به سر کار بازگشته‌اند و بقیه در حال قرنطینه خانگی هستند.

مبتلایان به کرونا در بوشهر

پیش از این هم مسئولان بخش بهداشت و درمان اعلام کرده بودند که به هر حال امکانات و نیرو‌های این بخش محدود است و مردم باید با رعایت موارد بهداشتی کمک کنند که این امکانات و نیرو‌ها بتوانند پاسخگوی بیماران باشند.

آمار ابتلا همچنان اعلام شود

چندی پیش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر درخواست کرده بود که آمار مبتلایان همچنان گفته شود، زیرا موجب خودکنترلی مردم می‌شود.

مجید خورشیدی از مردم خواسته بود، دو تا سه هفته از خانه خارج نشوند و گفت: این موضوع رعایت شود بیماری رخت برمی‌بندد، اما اگر رعایت نشود، سرنوشت خوزستان در انتظار استان بوشهر خواهد بود.

وقتی کرونا اشک رئیس شورای اهرم در می‌آورد

رئیس شورای اسلامی شهر اهرم که به نحوه خاص بیانش مشهور است، دیروز در تصویری که در فضای مجازی منتشر شده اشک ریزان از مردم می‌خواهد نکات بهداشتی را رعایت کنند تا عزیزانشان گرفتار بیماری نشوند.

عباس صبوری از مردم درخواست می‌کند از برگزاری مراسم ترحیم و دعا و ... خودداری کنند و به فکر سلامت خودشان و دیگران باشند.

فقط پیشگیری کنید

متخصصان می‌گویند تنها راه مقابله با کرونا این است که تلاش کنیم مبتلا نشویم. برای این کار باید دستور‌های بهداشتی را رعایت کرد.

ابتدا بهترین کار این است که افراد از خانه بیرون نیایند، اما اگر به اجبار خواستند از خانه خارج شوند بدون ماسک هیچ جا قدم نگذارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر می‌گوید: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است. ‏

کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کشمیری تاکید می‌کند: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که

اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏کاهش پیدا می‌کند.

تصمیم مسئولان استانی چه خواهد بود؟

دیروز در بیست و چهارمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد تصمیم گیری در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، اداری، مذهبی و صنفی ۶ استان از جمله بوشهر به ستاد‌های استانی واگذار شود تا نسبت به مدیریت روند صعودی بیماری در این استان‌ها اقدام کنند.

از سوی دیگر در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر که یکشنبه اول تیر برگزار شد، سه پیشنهاد برای ایجاد محدودیت در چهار شهرستان بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان که گفته شده در وضعیت قرمز هستند، برای اعلام به ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد.

پیشنهاد اول: کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار که مقرر شد نحوه حضور کارکنان در ادارات پس از تایید ستاد ملی اعلام شود.

پیشنهاد دوم: تعطیلی بازار‌ها به مدت یک هفته با اولویت بازار‌های سرپوشیده و پاساژها. ضمن اینکه نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های عرضه میوه و تره بار، گوشت و مرغ و تعمیرگاه‌ها از این مورد مستثنی خواهند بود مگر در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛ و

پیشنهاد سوم: کنترل شدید رفت و آمد در چهار شهرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند.

اکنون باید دید با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسئولان استان بوشهر برای مدیریت شرایط حاضر چه تصمیم‌هایی دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

[کد خبر:AJ33008]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب