000000000000000000000000000000000000000000000000000000013940409000777_PhotoA.jpg

 

 

 

آینه جم: رئیس اداره منابع آب شهرستان جم گفت: این شهرستان در میانگین بلندمدت، شاهد کاهش ۵۸ متری سطح ایستابی و کسری مخزن متوسط سالانه ۱.۴۶ میلیون مترمکعبی بوده است.

 

به گزارش آینه جم؛ حسین طهماسبی افزود: بیش از ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده طبق اولویت بندی پر خواهند شد.

وی گفت: امسال سه حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر شده و یک حلقه نیز تا صدور حکم قضایی پلمب شده است.
طهماسبی اضافه کرد: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی تا کنون از حفر دو حلقه چاه غیرمجاز جدید جلوگیری شده و یک مورد ادوات حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است.

وی گفت: با توجه به ممنوعه و ممنوعه بحرانی بودن کلیه دشت‌های این شهرستان، اقدامات حفاظتی برای احیاء دشت به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب در شهرستان جم، مطالعه و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها است. با تکمیل مطالعات حریم و بستر رودخانه‌ها و انجام رپرگذاری آن، شاهد کاهش چشمگیر تجاوز به این محدوده خواهیم بود. امسال شش مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه در شهرستان جم شناسایی شده و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع آزادسازی صورت گرفته است.

** صداوسیما

[کد خبر:AJ33275]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # قاسمی 1399-05-04 03:34
واقعا منابع آب جم خیلی عملکرد ضعیفی داره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # جوهری جمی 1399-05-04 12:33
با نظر جناب قاسمی کاملا موافقم. مدیریت واقعا ضعیف هستش. از یاد نبریم که در یکی دو سال گذشته از نظر بارندگی در وضعیت بسیار خوبی بوده ایم ولی افسوس که به دلیل همین مدیریت ضعیف، وضعیت منابع آبی بد تر شده است. اگر با شیوه صحیح علمی و فنی و با مطالعه کافی در مورد استفاده بهینه از این نزولات جوی بهره گرفته نشود در آینده وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد مخصوصا اگر با بارندگی زیر نرمال یا خدای نکرده خشکسالی مواجه شویم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جمی 1399-05-04 21:11
با سلام خداوند نعمت و برکت خود را از طریق بارش باران در طول سال به بندگان خود ارزانی می دارد حال وظیفه بنده است که آیا به بهترین نحو از آن استفاده کرده و یا این نعمت به هدر برود ؟
در حوزه آبخیز جم به لحاظ حفظ و نگهداری آب و به تبع آن خاک، اقدامات خوبی از جمله احداث سدهای کوچک در مسیر آبراهه ها صورت گرفته و خواهد گرفت. سد باغان هم که خود کمک بسیار خوبی جهت تغذیه سفره های زیرزمینی آب این منطقه هست(البته با بهره برداری از آن). سوالی اینجا مطرح است که تا تکمیل سد باغان آب ناشی از باران به مقدار بسیار زیاد راهی دریا می شود که اداره منابع آب به عنوان حریم دار رودخانه ها می تواند با ایجاد دیواره عرضی به فاصله صد متر صد متر و یا ... در مسیر رودخانه بزرگ جم از جم تا ریز کمک بزرگی به حفظ، نگهداری و تغذیه آب های زیر زمینی بکند، همچنین با عملیات کم هزینه تری مثل ایجاد گورآب یا کندن گودال در مسیر رودخانه جم تا ریز به حفظ و نگهداریآب و تغذیه سفره های آب زیر زمینی منطقه کمک کند تا شاهد هدر رفتن آب ناشی از بارش باران ( این نعمت الهی) نباشیم. امید است اداره منابع آب شهرستان نیز به موازات اداره آبخیزداری در این مهم نقش خود را ایفا نماید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب