1076984_221.jpg

 

 

آینه جم : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: با برقراری محدودیت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی روند ابتلا و بستری به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان از حالت افزایشی خارج شده است.

به گزارش آینه جم ؛ دکتر سعید کشمیری در ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار نفر به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر مبتلا شده‌اند گفت: تاکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر ۲۶۷ نفر است که ۵۹ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به نوشته ایرنا، کشمیری اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۲ درصد جان باختگان ناشی از کرونا سالمندان، ۳۲ درصد میانسالان، ۱.۵ درصد جوانان و کمتر از یک درصد را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان دارای بیماری زمینه‌ای شامل ۲۵ درصد فشارخون، ۲۷ درصد دیابت، ۲۱ درصد بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و مابقی بیماران سرطانی و تنفسی هستند که مراقبت از این افراد ضروری است.

بیشترین تخلف بهداشت کرونایی در کدام اصناف بوده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اسفند پارسال تا تیر ۹۹، ۱۵۰ بازرس بهداشت محیط  ۷۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع، طبخ، عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان را انجام داده‌اند.

کشمیری ادامه داد: در این بازدیدها ۲ هزار مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۵۰۰مرکز پلمب  و  ۲۷۰ مورد نظارت بر نحوه دفن اجساد انجام شده است.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸۵ درصد مراکز تهیه و توزیع غذا، رعایت ۸۰ درصدی حفاظت فردی، رعایت پروتکل‌های گندزدایی در ۷۸ درصد از مراکز عمومی، وجود کارتخوان در ۷۶ درصد مراکز خرید و ۴۸ درصد در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه ۲ درصد از مراکز عمومی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند گفت: نانوایی‌ها با ۱۶۷مورد، رستوان‌ها با ۶۵ مورد و مراکز عرضه دخانیات با ۶۴ مورد، آرایشگاه‌ها ۵۱ مورد، اماکن ورزشی هشت مورد و تالارها چهار مورد بیشترین تعطیلی در واحدهای صنفی متخلف در استان بوشهر را دارند.

[کد خبر:AJ33296]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب