00000000000000000000000000000000000000000000000000000400405.jpg

 

 

 

آینه جم : همزمان با رکورد شکنی فوتی های کرونا، دولت با دیدگاه کارشناسان برای محدودیت های بیشتر در راستای مهار این بیماری موافقت کرد و قرار است از شنبه آینده اول آذرماه اجرایی شود.

به گزارش آینه جم  براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، این محدودیت ها که تعطیلی بخش عمده مشاغل و ممنوعیت تردد بین شهرها در دو هفته را شامل می شود، قرار است در سه سطح شهرهای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اجرایی شود.

هچنین رئیس جمهور در آستانه اعمال محدودیت‌های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا در بیانیه‌ای خطاب به مردم تاکید کرد: از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسایی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند. 

روحانی در این بیانیه  تصریح کرد: با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالم گیر کووید ۱۹ در کشور به پیشنهاد وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن، اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای مختلف کشور از هفته آینده الزامی می‌شود.

جزییات محدودیت مشاغل از 1 آذرماه

???? در شهرهای رنگ قرمز، مشاغل ۲ تا ۴ تعطیل
???? شهرهای نارنجی: ممنوعیت گروه ۳ و ۴
???? شهرهای زرد: ممنوعیت مشاغل گروه ۴

بوشهر تنها شهر وضعیت قرمز استان

شهر بوشهر تنها شهر وضعیت قرمز استاناستاندار بوشهر گفت: تا این لحظه شهر بوشهر تنها شهر با وضعیت قرمز کرونا در استان بوشهر است و شهرهای برازجان و دیلم در وضعیت نارنجی هستند. سایر شهرها نیز وضعیت زرد دارند.

عبدالکریم گراوند گفت: از مردم عزیز استان بوشهر درخواست می‌کنم همان‌گونه که تا کنون در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور پیشگام بوده‌اند از این پس هم رعایت کنند؛ به‌ویژه برای زدن ماسک و فاصله اجتماعی.

او با اشاره به این‌که در شرایط محدودیت‌های جدید، وضعیت کشور رنگ‌بندی شده، اضافه کرد: وضعیت کرونایی شهر بوشهر قرمز است که از اول آذر شهر کنترل می‌شود و اجازه رفت‌وآمد به غیربومی‌ها داده نمی‌شود. وضعیت کرونایی شهرهای برازجان و دیلم نارنجی است که باید محدودیت‌های متناسب با این گروه در آن‌ها اعمال شود.

گراوند گفت: وضعیت کرونایی دیگر شهرهای استان بوشهر زرد است.

استاندار بوشهر تأکید کرد که در تمامی وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد، مدارس، آموزشگاه‌ها و فعالیت‌ها فرهنگی و مذهبی و ورزشی به‌مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

عبدالکریم گراوند ابراز امیدوری کرد که بوشهر نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها و اعمال محدودیت‌ها از وضعیت قرمز خارج و وارد وضعیت زرد و پس از آن سفید شود.

استاندار بوشهر هم‌چنین یادآور شد که در وضعیت قرمز حضور کارکنان ادارات غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به‌صورت یک‌سوم و در وضعیت نارنجی به‌صورت دوسوم باشد.

آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی

آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کروناییسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح آخرین جزئیات محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر اجرا می‌شود،پرداخت.

دکتر علیرضا رییسی گفت: ۲۵ مرکز استان حداقل شامل این محدودیت‌ها خواهند شد و کلانشهرها هم جزو آن هستند. همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند.

وی افزود:‌ در حوزه اداری نیز تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند که آن هم با هماهنگی با بالاترین مسئول ادارات محدودیت‌ها تعیین می‌شود.

رییسی درباره ترددها تاکید کرد:‌ ترددها نیز در سطح هشدار سه و دو است. سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهرها پلاک‌های بومی حق ورود به سایر شهرها را ندارند مثلا اگر اتومبیلی پلاک تهران را داشته باشد نمی‌تواند وارد شهر اصفهان شود و در صورت ورود به طور قطع با جرایم سنگینی روبرو می شود. از آن طرف هم پلاک های غیر بومی حق ورود به شهر قرمز را ندارند و در مقابل پلاک اصفهان هم اگر وارد تهران شود با جرایم سنگینی روبرو خواهد شد.

وی افزود: این موضوعات خیلی جدی است و وزیر کشور هم امروز دستور داد و همه نیز اعلام آمادگی کردند، همه دوربین‌ها نصب شده و اکثر جرایم توسط دوربین های کنترلی راه‌ها اعمال خواهد شد.

رییسی ادامه داد: همه مدارس در سطح هشدار سه، دو و یک یعنی شهرهای به ترتیب قرمز، نارنجی و زرد به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و برای دانشگاه‌ها نیز همین محدودیت اعمال می‌شود بنابراین این محدودیت‌ها سطح وسیعی از کشور را در نظر می گیرد.

وی درباره اعمال محدودیت در مراکز فرهنگی- مذهبی خاطرنشان کرد: مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و در مراسم‌ فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می شود.

رییسی در پایان گفت:‌ محدودیت دیگر در منطقه قرمز هشدار سطح سه،‌ جلسات اداری است که اگر برگزار شود، حداکثر سقف نفرات حاضر در جلسه باید ۱۵ نفر باشد. بدین معنا که جلسه هیات دولت هم اگر بخواهد برگزار شود چون بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند باید با ۱۵ نفر برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند. در سطح هشدار دو و یا شهرهای نارنجی هم حداکثر افرادی که می توانند در جلسه حضور پیدا کنند، ۲۰ نفر و در هشدار شهرهای زرد نیز حضور در جلسه حداکثر با ۳۰ نفر تعیین شده و بیش از آن ممنوع است.

[کد خبر:AJ34187]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب