134086.jpg

 

 

 

 

آینه جم؛ ابراهیم قیصری
 در روزهایی که پالایشگاه فجر جم با حقوق های نجومی مدیرانش تیتر رسانه ها و شبکه های اجتماعی شد خبر موفقیت این شرکت در همایش سالانه مسولیت های اجتماعی شرکت های نفتی، حامل پیامی خوش برای این شرکت شد. 
 
طبق خبر روابط عمومی شر کت فجر جم،  پالایشگاه فجر با بررسی عملکرد مثبت و منفی حضور خود در منطقه توانسته تندیس طلایی وزارت نفت در بخش مسولیت های اجتماعی را تصاحب کند موفقیتی که قطعا برای مدیران پالایشگاه خوش خواهد بود اما برای شهروندان جم که میزبان آن هستند اگر خبری تلخ نباشد! قطعا چندان مهم نیست، چرا که  شرکت ملی گاز ایران و شرکت فجر جم کارنامه درخشانی در زمینه مسئولیت های اجتماعی ندارند و این نگرانی وجود دارد این  تندیس ها سبب شود فاصله شرکت با منطقه پیرامونی بیشتر شود. 
 
نگارنده معتقد است در صورتیکه در شهرستان نظرسنجی انجام گیرد بیش از ۹۰درصد شهروندان جمی از عملکرد شرکت فجر در قبال محیط پیرامون ناراضی هستند و بیش از ۸۰ درصد مردم خبری از اقدامات فجر جم در شهرستان ندارند چرا که می گویند کاری انجام نشده است.
 
مهم ترین مطالبه از فجر جم در ماه های اخیر؛ توجه به محیط زیست،  راه و اشتغال بوده است، آلودگی های زیست محیطی  شرکت فجر جم در سالهای اخیر بارها در رسانه ها مطرح شده است،  راه جم به ریز هنوز اندر خم یک کوچه است،  در زمینه اشتغال در شرکت فجر و شرکت های وابسته به این شرکت نیز خبرهایی از استخدام نیروهای غیر بومی می رسد در حالیکه ده ها جوان بیکار آرزوی اشتغال در شرکت فجر جم یا شرکت های تابعه را دارند !.
 
در پایان،  ضمن تبریک به مدیران فجر برای دریافت تندیس طلایی مسئولیت های اجتماعی نفت  ؛ پیشنهاد می گردد: 
 
یک:  مدیران فجر جم برای خوش نامی خود و شرکت،  دنبال دریافت تندیس از مردم منطقه باشند که قطعا خیر دنیا و آخرت آنها خواهد بود .
 
دو: مدیران فجر در رسانه ها اطلاع رسانی کنند چه اقدامات مثبت و منفی در منطقه انجام داده اند که گزارش این اقدامات،  آنها را طلایی کرده است.
 
ناگفته نماند در کنار انتقادات به فجر جم،  حمایت این شرکت از میزبانی تیم فوتبال پارس جنوبی جم و مشارکت در اجرای سد سرچشمه باغان ، شایسته تقدیر است نه آن چنان که شایسته تندیس طلایی باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
خبر مرتبط: 
 
 
 
[کد خبر:AJ34767]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # ساسان 1399-10-28 12:20
وقتی خبرنگار ای همه غضب و بغض داشته دیگه نمیشه توقعی از مردم داشت.
من پیمانکار غیر بومی همین پالایشگاه هستم بیش از ۸۰ درصد از نیروها بومی هستند دیگه چی میخواید ؟ بعدشم شما این قدر پرتوقع هستید اگر کل پالایشگاه رو بفروشن بدن بهتون سیر نمیشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # سید 1399-10-28 12:20
این تندیس ها و جوایز بده و بستانه؛ کاغذ بازیه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب