IMG_20170110_081953.JPG

آینه جم، با انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شبکه های اجتماعی مملو از پیام های تسلیت و تصاویر این یار دیرین امام و رهبری شد.


برخی کاربران شبکه های اجتماعی در شهرستان جم نیز تصاویری از حضور ایشان در سال 68 به عنوان رییس جمهور در این شهرستان منتشر کردند، همزمان برخی رسانه ها به مرور خاطرات ایشان پرداختند.

خاطره بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از شهرستان کنگان در سال ۶۸

به گزارش آینه جم ، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بازخوانی خاطرات ایشان در روز ۱۷ بهمن ۶۸ چنین نوشت:

ساعت یک ربع به هشت به فرودگاه [مهرآباد] رفتم. یکسره به کنگان پرواز کردیم. آقایان [غلامرضا] آقازاده، [محسن] نوربخش، [اکبر] ترکان، [عبدالحسین] وهاجی و [علی] شمخانی و … همراه من بودند. ساعت یک ربع به ده، وارد فرودگاه کنگان شدیم.
با هلی‌کوپتر از هوا منطقه را دیدیم. یک چاه گاز و یک مرکز تفکیک و  واحد اول از فاز اول افتتاح شد. فاز اول، چهار واحد دارد که هر واحد، ده میلیون متر(مکعب) در روز گاز تصفیه می‌کنند. تعداد ۲۴ چاه هم دارد که هر چاه، دو میلیون متر(مکعب) گاز می‌دهد. با اتومبیل قسمت‌های مختلف را گشتیم و در هر قسمت توضیحات گرفتیم.
سر میز ناهار، استاندار و بخشدار جم و ریز [از توابع بندر کنگان]  و امام جمعه کنگان مسائل منطقه و نیازها را گفتند و تصمیمات برای رفع محرومیت‌ها گرفته شد.
پس از نماز و استراحت، برای کارکنان صحبت کردم . سپس با یک هلی‌کوپتر به قسمت ریز رفتیم. به مرکز جم رفتیم و در اجتماع پرشور مردم شرکت و صحبت کردم . ساعت پنج و ربع به سوی تهران پرواز نمودیم. در راه با وزرا درباره راه رفع موانع اداری و اجرایی برنامه پنج‌ساله و طرح‌های مهم مذاکره شد. در فرودگاه [مهرآباد] تهران، مصاحبه رادیو تلویزیونی انجام شد . ساعت هفت و نیم به خانه رسیدم.

گفتنی است ایت الله رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی ماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

تصاویر حضور در بخش جم و ریز در بهمن 68:
http://s9.picofile.com/file/8281885626/IMG_20170110_081953.jpg

http://s8.picofile.com/file/8281885526/IMG_20170110_080456.jpg

http://s9.picofile.com/file/8281885492/IMG_20170110_08e0515.jpg

http://s9.picofile.com/file/8281885784/eeew3.jpg

 

منیع: فضای مجازی

[کد خبر:AJ20050]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # جبار ابريشمي 1395-10-21 10:28
خدا رحمتت كنه به هيچكدوم از وعده هايي كه دادي عمل نكردي.فرودگاه كنگان ديگه كجابود.الان كه سال ٩٥هستيم هنوز كنگان فرودگاه نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # حمید 1395-10-22 07:41
دوست عزیز یکم تامل کنید..نوشته سال 68..در آن زمان جم ریز عسلویه و ... بخشی از شهرستان کنگان بوده اند و فرودگاه فعلی جم در سازمان فرودگاههای کشور به نام کنگان بود(تا همین چند سال پیش و حتی یک سال پس از شهرستان شدن جم نیز سایت هواپیمایی از آن به نام فرودگاه کنگان نام می برد)
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # بهرام نکیسا 1395-10-21 16:16
به نام خدا
امیری بر تارک تاریخ ایران
بهرام نکیسا
مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، در شب شهادت حضرت معصومه ( س ) و شب شهادت امیر کبیر و در سالروز عملیات کربلای پنج ، همانگونه که در اوایل امسال آن هم پس از انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سالهای 92 و 94 ، در مراسم رو نمایی از کتاب « روایتی از زندگی و زمانه » خود گفته بود : " اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم زیرا مردم تصمیماتشان را خودشان می‌گیرند ." مرد سازندگی و مجاهدت با آرامش به مقتدا ، دوستان و همرزمان شهید و اجداش ملحق و در جوار رحمت حق آرام گرفت و بار دیگر جماران میعادگاه یاران ، عاشقان و دلسوزان امام و جمهوری اسلامی و محل وداع با یکی از السابقون السابقون انقلاب گردید . و جامعه را ناگهان در شوک سنگینی قرار داد .
شخصیتی که به فرموده مقام معظم رهبری : " نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود."
آری مرد مبارزه ، دفاع ، اصلاح و اعتدال و تلاش به همرزمان شهید دوران مبارزه ، انقلاب و دفاع مقدس پیوست ، به یاران و دوستانی که بعد از هر حادثه ، ترور و عملیاتی در دوران دفاع مقدس شهید شده بودند . و او به دور از چشم هر بیننده و ناظری در هجرانشان اندوهگین می شد و اشک می ریخت اما برای اینکه آسیبی به کشور و جمهوری اسلامی وارد نگردد و افکار عمومی و روحیه دست اندرکاران امور جبهه و جنگ و کشور مخدوش و مکدر نشود ، دلیری توام با خویشتنداری پیشه می ساخت و برای حفظ وحدت همواره صبوری بخرج می داد . هاشمی رفسنجانی شخصیتی که حیات و مماتش برای ایران ارزشمند بود . فراوان درسها و رفتاری که هر دلسوز ملک و مردم نیازمند آموختن و عمل به آنها است از او بجا مانده است . به درستی که او تربیت یافته مکتب امام ، مشاور امین رهبری معظم انقلاب ، دلسوز و عاشق میهن و مردم بود .
آری او امیری ماند بر تارک تاریخ ایران .
با نگاه به دوران حیات آن زنده یاد درس خسته نشدن و سنگ زیرین آسیاب بودن در بحبوحه مشکلات ، بحران ها ، مصائب ، کم لطفی ها ، بی مهری ها ، را خواهی آموخت ، آن هم برای وحدت ، حفظ کشور و جمهوری اسلامی ایران ، دفاع منطقی ، عاقلانه و عالمانه از دین . و این مهم را وی عملا در زمان حیات خویش به اثبات رسانید .
به تعبیر آقای سید محمد خاتمی فرزند فاضل و با تقوای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ، زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی" اندیشمندی اسلام‌شناس و آزادی خواه و انقلابی و خستگی ناپذیر و مورد اعتماد و عنایت ویژه حضرت امام و گره گشا در تنگنا‌ها و بحران‌ها بود و قهرمانی که جز به اعتلاء‌ انقلاب و ایران و دفع و رفع خطر‌ها از نظام و مردم نیاندیشید و عمل نکرد" .
آن فقید سعید به جد معتقد بود زمانی تحول در جامعه شکل خواهد یافت که تحول در افراد و اخلاق شکل گرفته باشد و لذا وقوع انقلاب و همراهی مردم و مشارکت در امور کشور به ویژه درسالهای آغازین و سخت انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی را ناشی از چنین تحولی که در جامعه روی داده بود می دانست ، آنگونه که خداوند در قرآن سوره شریفه رعد آیه 11 می فرماید : «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.) .
آن زنده یاد یکی از جمله یاران محدود ، وفادار و نزدیک به امام بودند . با در گذشت این شاگرد امام و مشاور دلسوز رهبری ، امروز جامعه بیشتر نیازمند شناخت مکتب امام و یاران ، همراهان و شاگردان آن پیر و مرشد سفر کرده می باشد . اگر به این مهم که بواسطه فقدان یکی از یاران و شاگردان بنیانگذر جمهوری اسلامی اکنون ضرورت دو چندان پیدا نموده توجه گردد در تحقق اهداف کشور که همانا خدمت به مردم و اعتلای ایران است موفق تر خواهیم بود .روحش شاد .انشاالله .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سعید 1395-10-25 08:09
بازهم خاطره ، بابا مستند حرف بزنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب