«آینه جم»؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و راه‌های مقابله و پیشگیری آن با حضور ۴۵ نفر از اعضای صندوق خرد زنان روستایی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش «آینه جم»؛ امرالله احمدی عصر چهارشنبه در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری با حضور ۴۵ نفر از اعضای صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان بوشهر برگزار شد.

احمدی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی به منطقه و نظر به اینکه این پرندگان به عنوان ناقلین و مخزن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، این کارگاه آموزشی با مشارکت شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر برگزار شد.

احمدی گفت: در این کارگاه آموزشی دکتر کریمی از شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یکی از خطرناک‌ترین بیماری مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: تمام پرندگان نسبت به این بیماری حساس هستند، اما مرغ، خروس و بوقلمون از همه حساس ترند. همچنین تلفات در این بیماری ناگهانی و دارای روند افزایشی است.

وی در ادامه غیر قابل پیش بینی بودن، سرعت انتشار بسیار زیاد و قابلیت سرایت به انسان و تهدید سلامت و بهداشت عمومی جامعه را از جمله دلایل اهمیت توجه به این بیماری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: عواقب گسترده ضرر و زیان اقتصادی و اجتماعی، تهدید امنیت غذایی، قطع تجارت پرندگان و محصولات و فرآورده های آنها و قابلیت ایجاد تغییر ویروس به ویروس‌های جدید از دیگر عوامل مهم در توجه به بیماری مذکور است.

احمدی گفت: همچنین در این کارگاه آموزشی علایم و مشخصات بیماری و افت عملکرد در طیور مطرح و به اهمیت بهداشت جایگاه دام و تامین سلامت دام و مواد غذایی و پروتئینی انسانی و سلامت جامعه با ایجاد محیطی سالم اشاره شد.

[کد خبر:AJ23084]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب