آینه جم: ابتدا اعضاء پیشنهادات خود درباره گزینه ها را باید مطرح می کردند که ابتدا مهرزاد آسایش نام "محمد پاکدل" مدیر کنونی خدمات شهری منطقه ویژه پارس را مطرح کرد، سپس پویا دولابی پیشنهاد "نبی الله دهقانی" را مطرح نمود و رزومه ای از وی قرائت نمود.

آینه جم: نبی الله دهقانی با 6 رای به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی گردید.

به گزارش «آینه جم»؛ شورای شهر بوشهر عصر یکشنبه در نشستی که تا ساعت 20 ادامه یافت، با موضوع انتخاب شهردار بوشهر وارد بررسی شد.

ابتدا اعضاء پیشنهادات خود درباره گزینه ها را باید مطرح می کردند که نخست مهرزاد آسایش نام "محمد پاکدل" مدیر کنونی خدمات شهری منطقه ویژه پارس را مطرح کرد، سپس پویا دولابی پیشنهاد "نبی الله دهقانی" را مطرح نمود و رزومه ای از سوابق وی قرائت نمود.

سایر اعضای شورا گزینه هایی مطرح نکردند و در ادامه مقرر شد هر دو گزینه بصورت جداگانه، در صحن علنی به ارائه برنامه های خود بپردازند.

ابتدا دهقانی در جلسه حاضر شده و ضمن اعلام برنامه هایش، به پرسش های اعضا پاسخ گفت، سپس پاکدل در صحن حضور یافت.

در ادامه با حضور خبرنگاران، رای گیری از اعضای شورا انجام شد که دهقانی با 6 رای به عنوان شهردار منتخب بوشهر به وزارت کشور جهت صدور حکم معرفی شد. پاکدل هم دو رای کسب کرد.

در این بین هاشم زاده اعلام کرد رای نمی دهد. وی در توجیه این اقدام عنوان نمود: هنوز نظر دیوان عدالت اداری درباره شکایت میگلی نژاد شهردار پیشین اعلام نشده و این رای گیری غیرقانونی است.

شایان ذکر است 6 رای دهقانی شامل پویا دولابی، ابوذر دهدار، طاهره شمشیری، روح الله نصرتی، اکبر توسلی و ندا عبدالله زاده بوده است.

همچنین 2 رای پاکدل نیز از سوی مهرزاد آسایش و عبدالخالق برزگرزاده داده شد.

نبی الله دهقانی متولد 1349 دارای لیسانس عمران از دانشگاه خلیج فارس و هم اکنون مشاور ارشد نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی می باشد. از سوابق اجرایی وی، رئيس دفتر رياست دانشگاه خلیج فارس و روابط عمومی این دانشگاه (75 تا 79)، مدير فرهنگي دانشگاه هنر (79 تا 80)، مديرعامل اولين پايانه صادراتي محصولات كشاورزي كشور (80 تا 89)، مديرعامل شركت مجري تخليه و بارگيري گمرك بوشهر و منطقه ويژه اقتصادي بوشهر با 400 نفر پرسنل (83 تا 89) و مدير بازاريابي شركت فراتجارت مرواريد كيش از سال 90 می باشد.

با انتخاب دهقانی، پس از ماهها به بلاتکلیفی شهرداری مرکز استان پایان داده شد. از 20 آبان ماه امسال بود که با 6 رای عضو شورا، به دلیل استفساریه مجلس پیرامون منبع فعالیت بازنشستگان، پایان کار میگلی نژاد از شهرداری بوشهر اعلام و از آن زمان مدیریت شهری مرکز استان بصورت سرپرستی اداره گردیده است.

در حاشیه

جلسه شورا بصورت علنی با حضور خبرنگاران از ساعت 16:30 با حضور همه اعضا آغاز شد.

در ابتدا برزگرزاده و هاشم زاده دو عضو شورا طی نطق های جداگانه نسبت به آنچه عدم فرصت 48 ساعته جهت معرفی گزینه های موردنظر دانستند، انتقاد کردند. هاشم زاده گفت که معاون یکی از شهرداران مناطق تهران گزینه وی بوده، اما از دیروز که مقرر شد جلسه انتخاب شهردار امروز برگزار شود، مجالی برای رایزنی جهت وی نبود، از این رو من در جلسه حضور یافته ام، ولی رای نمی دهم.

برزگرزاده هم با بیان اینکه ستوده سرپرست معاونت عمرانی استانداری دیروز در جلسه با اعضای شورا گفت تا 15 اسفند شهردار را انتخاب کنید، این شتاب قابل پذیرش نیست. امروز هم ما نمی دانیم گزینه های شهرداری کیست، از این رو برای رای گیری در شرایطی که سوابق گزینه ها را نمی دانیم باید مثل قرعه کشی رفتار کرد.

با این حال دهدار تاکید کرد که زمان بندی جلسه امروز با رای 6 عضو شورا که اکثریت بوده اند، در جلسه دیروز تنظیم شده و اعضا از هفته پیش که مهلت سرپرستی شهردار به اتمام رسیده و رای دیوان عدالت قطعی شده بود امکان معرفی گزینه های خود داشته اند. به گفته وی، تاخیر بیشتر در روند انتخاب شهردار می تواند به انحلال شورا منجر شود و ادامه این شرایط خوشایند شهر نیست.

در ادامه طاهره شمشیری با اشاره به اینکه به دلایل قانونی امکان ادامه فعالیت شهردار پیشین فراهم نشده و با طولانی شدن زمان سرپرستی شهرداری، شهر دچار روزمرگی بود، اظهار داشت: به سهم خود از تاخیر پیش آمده در انتخاب شهردار که بخشی از آن ناشی از طرح شکایت آقای میگلی نژاد در دیوان عدالت از شورا بود از شهروندان عذرخواهی می کنم و از همکاران انتظار می رود در فضایی تعاملی به این وضعیت پایان دهند.

روح الله نصرتی دیگر شورا نیز خواستار روحیه تعاملی و همدلی همکاران شورایی برای تسریع در انتخاب شهردار شدند. ندا عبدالله زاده هم با بیان اینکه میگلی نژاد شهردار مقبول من بود ولی با روندی که در کمیته انطباق فرمانداری و هیات حل اختلاف استان طی و با بازگشت وی مخالفت شد، ادامه شرایط فعلی برای شهر صحیح نیست و مردم انتظار تصمیم گیری از سوی شورا دارند.

[کد خبر:AJ24133]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب