بوشهر

اینه جم - فرماندار شهرستان عسلویه گفت: توسعه شاخص‌های سلامت از اولویت‌های ما در شهرستان عسلویه است.

به گزارش آینه جم، عبدالنبی یوسفی ظهر سه‌شنبه در هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در شهرستان عسلویه اظهار داشت: مسئولین دستگاه های اجرایی در طرح جامع سلامت حضوری پر رنگ و موثر داشته باشند تا مشارکت دیگر اقشار نیز به تدریج افزایش یابد.

فرماندار عسلویه گفت: حوزه سلامت شهرستان یکی از اولویت های ما است و اگر نیاز باشد جلسات هفتگی برای رفع موانع برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم تا آخر امسال نتیجه مورد نظر را به دست آوریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز در این جلسه ضمن تشریح اهمیت تدوین سند جامع سلامت با دخالت تمام اطیاف(مردم و ادارات) به فعالیت‌های انجام شده در طول سالجاری در این زمینه پرداخت.

جاسم زارعی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌ها، تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان سمن‌ها، نمایندگان صنوف، شوراهای اسلامی، ائمه جمعه، هنرمندان، فعالان اجتماعی و دیگر اقشار منجر به تشکیل خانه مشارکت مردمی، انتخاب رئیس خانه مشارکت مردمی، تشکیل اندیشگاه سلامت و تدوین پروپوزال سند جامع سلامت است.

وی با اشاره به پیگیری تشکیل شورای پیام گزاران سلامت و انتخاب نماینده افزود: به لحاظ محدودیت شهرستان با توجه به نوپا بودن و کمبود نیروی انسانی متاسفانه شرایط ویژه پیام گزار سلامت که عبارتست از نفر دوم اداره با وضعیت استخدامی ثابت به‌طوریکه حداقل چهار سال به بازنشستگی وی مانده باشد در اکثر ادارات موجود نبود.

زارعی ادامه داد: با توجه به اهمیت ورود ادارات به مقوله سلامت، پیشنهاد تشکیل جلسه با این دستور کار داده شد و خوشبختانه با حمایت همه جانبه فرماندار و به ابتکار ایشان مبنی بر معرفی روسای ادارات در حالت عدم وجود نفر دوم با مشخصات فوق، انشاءالله با حمایت و مشارکت فرهیختگان شهرستان، سند جامع پنج ساله شهرستان به زودی تدوین خواهد شد.

وی به مشکلات، علل و موانع موجود اشاره و خاطرنشان کرد: با همت و احساس مسئولیت جمعی و همچنین حمایت و تامین اعتبارات لازم برای تدوین  و اجرایی کردن طرح بتوانیم گام‌های عملی بلندی در این راستا برداریم.

[کد خبر:AJ24151]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب