آینه جم- نشست مشترک نماینده مردم جنوب استان با شورای اسلامی شهر کنگان پیرامون مسائل و مشکلات این منطقه برگزار شد.

به گزارش آینه جم، روز گذشته سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان کنگان سفری یک روزه به این شهرستان انجام داد.

در بخشی از برنامه یک روزه، نماینده مردم جنوب استان بوشهر نشستی را با اعضای شورای اسلامی شهر کنگان برگزار کرد.

در این نشست مسائلی از مطرح شد که نماینده مجلس قول پیگیری آن را به اعضای شورای شهر کنگان داد.

حمایت از مدیران بومی شهرستان کنگان موضوعی بود که در این نشست مطرح شد.

اشتغال جوانان شهرستان کنگان با توجه به میزبانی این شهرستان از صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی نیز موضوع دیگری بود که مطرح شد.

موضوع ته لنجی و تخلیه آن به عنوان تنها راه امرار معاش ثشر عظیمی از مردم منطقه که جدیدا با موانع جدی روبرو شده نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود. ته لنجی به عنوان تنها حمایت دولت از مرزنشینان ساحلی مدتی است که با مشکل جدی ورود و تخلیه مواجه شده است و گویا دولت قصد دارد این حمایت را از مرزنشینان قطع کند.

موضوع دیگر مطرح شده، مشکل چند منظوره بودن اسکله کنگان بود.

اسکله کنونی بندر کنگان برای استفاده شناورهای صیادی، تجاری، قایق ها، دریابانی، هلال احمر، سپاه مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع باعث شده تا در زمان بروز خطراتی مانند آتش سوزی، امکان فرار و نجات برای شناورها نباشد ضمن اینکه کمتر از ۴۰ درصد از این اسکله در اختیار شناورهای تجاری است.

مسئله حمایت از تیم های ورزشی دارای مقام در استان بوشهر نیز در این جلسه مطرح شد. تیم های ورزشی شهرستان کنگان که دارای مقام در سطح استان هستند، برای ادامه کار در سطح کشور با مشکل شدید بودجه مواجه هستند و اکثرا مجبور به انصراف از ادامه رقابت ها می باشند.

موضوع دیگر درخواست پیگیری نماینده مجلس جهت قرارداد با اسکله ایران ال ان جی برای کنگان بود.

معرفی شرکت تجاری تازه تاسیس با عضویت بازاریان کنگان به شرکت های مستقر در منطقه جهت تقویت بازان کنگان نیز بحث دیگر این نشست بود.

ایاب و ذهاب افراد رتبه های برتر  کنکور از محل سکونت به دانشگاه( در هرجای کشور) باید بدون دغدغه و بدون هزینه باشد؛ این موضوع نیز در نشست مطرح شد.

اعتبارات تخصیصی به شهرستان، تقویت ورزش شهرستان ، مشکلات ثبت اسناد در حوزه شهرستان، محدودیت های صیادی نیز از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

مسائل بالا در نشست مشترک شورای اسلامی شهر کنگان( به ریاست عیسی کرمی با نماینده مردم جنوب استان بوشهر مطرح شد و نهایتا از جانب سرکار خانم الماسی قول پیگیری همه این موارد داده شد.

در این نشست شهردار کنگان و نماینده تجار کنگان نیز حضور داشتند و مسائل خود را مطرح کردند./ ثلاث

[کد خبر:AJ24163]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب