آينه جم: اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 97 با حضور استاندار بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی استان برگزار شد.

به گزارش «اينه جم»؛ استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به افتخارات ورزش استان و تشکر از تلاش های مجموعه ی مدیریتی ورزش استان در راستای توسعه ورزشی و اجرای منظم برنامه های نشاط اجتماعی در سال 96 گفت: علیرغم برخی دغدغه های مالی در هیاتهای ورزشی استان در سال گذشته، ورزشکاران استان در میادین بین المللی خوش درخشیدند که نشان از ظرفیت بالای ورزش استان دارد و بر این اساس اعتبارات مالی ویژه ای برای فعالیت هیات های ورزشی در نظر گرفته شده وسهم ورزش بانوان نیز به صورت ویژه دیده خواهد شد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cb7a3ofm1sud19fua2t1f0225j4.jpg

عبدالکریم گراوند افزود: در سال گذشته طرح نشاط اجتماعی در سراسر استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری ها و دهیاری ها و سایردستگاه ها بصورت مطلوبی برگزار شد و این طرح در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در استان درصد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بالاست گفت: توجه و برنامه ریزی برای ترویج ورزش همگانی در استان باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا قرار است جاده سلامت در نوار ساحلی استان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر احداث گردد.

در این نشست استاندار بوشهر تاکید کرد: کلنگ ورزش زورخانه ای در شهر بوشهر بزودی زده خواهد شد و در کنار قهرمانی به تعالی فرهنگ پهلوانی نیز باید توجه شود.

وی با توجه به موقعیت جغرافیایی و ساحلی بودن استان افزود: توسعه ورزش های آبی یکی از اقداماتی است که امسال در دهکده گردشگردی برای توسعه ی ورزش های آبی انجام خواهد شد.

کسب هزار مدال توسط ورزشکاران در سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: ورزشکاران استان در سال گذشته در ورزش های قهرمانی هزار مدال کسب کردند که از این شمار 137 نشان بین المللی و جهانی است.

احمد بهروزیان فر افزود: همچنین ورزشکاران این استان بوشهر در این مدت در 12 رشته ورزشی نیز سکوی تیمی کسب کردند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ورزش همگانی در استان بوشهر اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اقبال مردم این استان به ورزش های همگانی از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی و کوه پیمایی 15 تا 20 درصد افزایش یافت.

بهروزیان فر اظهارکرد: با توجه به اهمیت ورزش همگانی برنامه های این حوزه بجد دنبال می شود.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 480 میلیون تومان اعتبار به ورزش شهرستان های استان اختصاص یافت بیان کرد: امسال نیز 800 میلیون تومان اعتبار به 43 هیات ورزشی استان تخصیص یافته که در هفته جاری با رعایت عدالت میان آنها توزیع می شود.

مدیر کل و جوانان استان بوشهر ادامه داد: امسال با حمایت استاندار زمینی در شهر بوشهر با مساحت 8 هزار متر مربع به ورزش استان در جهت توسعه ی زیرساخت ها و احداث اماکن ورزشی تعلق گرفته است.

وی افزود: ورزشکاران بوشهری که سهمیه بازی های آسیایی جاکارتای اندونزی را کسب کنند بصورت ویژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

احداث جاده ی سلامت در نوار ساحلی بوشهر، ادامه برگزاری برنامه های طرح نشاط اجتماعی در سراسر استان، احداث گود ورزش زورخانه ای، ساخت پلاژهای ورزشی ساحلی برای بانوان، تکمیل و تجهیز اسکله قایقرانی دهکده گردشگری با رفع مشکلات زیست محیطی آن از جمله مصوبات امروز نشست شورای ورزش استان بود.

همچنین در این جلسه از سه پیشکسوت ورزش استان شامل عبدالمحمد پوربهی، محمد علی دوریشی و بهرام بهرام زاده از سوی استاندار تجلیل شد./خليج فارس

[کد خبر:AJ24468]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب