«آینه جم»؛ رئیس شورای شهر بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های لازم در بافت تاریخی بوشهر گفت: در لایحه بودجه امسال شهرداری بوشهر ۶ میلیارد تومان برای احیاء بافت فرهنگی تاریخی بوشهر اختصاص یافته است.

بوشهر|6 میلیارد تومان برای احیاء بافت فرهنگی تاریخی بوشهر اختصاص یافت‌

به گزارش «آینه جم»؛ ابوذر دهدار ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 9 اصل به شوراهای شهر و روستا مربوط می‌شود اظهار داشت: این  مهم نقش شورا در پیشرفت شهر نشان می‌دهد که  از نظر قانون شوراها ظرفیت بالائی برای ارتقاء و پیشرفت شهر دارند.

وی، به مهمترین دستاورد شورای اسلامی شهر  بوشهر در  هفت ماه گذشته  اشاره کرد و افزود: برگزاری 76 جلسه علنی شورا که در روزهای یکشنبه با حضور شهروندان مشکلات آنها با حضور شهردار و معاونان بررسی می‌شود از اعم برنامه شورای پنجم بوشهر است.

رئیس شورای شهر بوشهر از تصویب 123 مصوبه در 7 ماه گذشته در شورای پنجم بوشهر خبر داد و بیان کرد:  مهمترین مصوبات و اقدامات بهره‌برداری از نخستین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر که قبل از شورای پنجم فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت می‌توان نام برد.

دهدار، کلنگ زنی نخستین پارکینگ طبقاتی شهر بوشهر، تخصیص بودجه برای احداث تالار شهر و فرهنگسرای محلات را از دیگر طرح‌های اجرا شده در شهر بوشهر در 7 ماه گذشته دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از زمین‌های چمن مصنوعی در محلات شهر بوشهر و تسریع در عمران شهری از اعم برنامه 7 ماه گذشته در شورای شهر است.

وی، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های لازم در بافت تاریخی بوشهر گفت: در لایحه بودجه امسال شهرداری بوشهر شش میلیارد تومان برای احیا بافت فرهنگی تاریخی بوشهر اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر بوشهر، موافقت با واگذاری دهکده گردشگری به شهرداری را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: تخصیص شش میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر بوشهر و تخصیص بودجه برای راه‌اندازی شهربازی و دومین تقاطع غیر همسطح  در بودجه سال 97 شهرداری از دیگر  اقدامات و مصوبات شورای پنجم بوشهر است.

دهدار با بیان اینکه 30 درصد بودجه عمرانی شهرداری به محلات جنوبی و کمتر توسعه یافته شهر تخصیص یافته است تصریح کرد: تصویب  طرح تفضیلی محلات جنوبی در ماه آینده در شورای عالی معماری و شهرسازی و ضابطه‌مند شدن ساخت و سازها در این محلات بخشی از مهمترین اقدامات و مصوبات شورای پنجم در این هفت ماهه بوده است.

وی، با اینکه مدت 64 روز از انتخاب شهردار بوشهر منتخب بوشهر می‌گذرد تاکید کرد: هنوز وزارت کشور  در زمینه انتخاب شهردار بوشهر اظهار نظر و تعیین تکلیف نکرده است.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود:  با توجه به شرایط خاص مرکز استان و با توجه اینکه از 20 آبان با خاتمه کار شهردار قبلی میگلی‌نژاد به سبب شرایط قانونی، شهرداری مرکز استان به صورت سرپرستی اداره می‌شود  که درخواست می‌‌شود با  وزیر کشور برای تعیین تکلیف شهردار بوشهر مذاکره شود. مدیریت واحد شهری یک تجربه و روش موفق در دنیای امروز است و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی  با شورا و شهرداری یکی از اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مهمی برای  توسعه متوازن  و عمران و آبادی شهر بوشهر تدوین شده گفت: ان‌شالله  با اجرای این طرح‌ها شاهد تغییر چهره شهر بوشهر در این چهار سال  باشیم.

[کد خبر:AJ24601]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب