آینه جم: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: با تشکیل شعبه قضایی ویژه، برخورد با مدیران متخلف پتروشیمی ها و پالایشگاه ها که مبادرت به آلوده کردن محیط زیست می کند دردستور کار قرار گرفت.

به گزارش «آینه جم»؛ عباس برزگرزاده روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آلایندگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر افزود: در راستای اجرای قانون برنامه های پنجم و ششم توسعه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی عسلویه ملزم به تهیه پیوست های سلامت و محیط زیست شدند.

به نوشته ایرنا، وی یادآورشد: با توجه به گزارش های رسمی و غیررسمی پیرامون مسائل بهداشتی و زیست محیطی نشست هایی با هدف جلوگیری از انتشار آلایندگی ها در عسلویه آغاز شده است.

وی بیان کرد: در این راستا باتوجه به اینکه هیچکدام از واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی عسلویه پیوست های سلامت و محیط زیست را نداشتند آنها در گام نخست مکلف به تهیه این پیوست ها شدند.

برزگرزاده ادامه داد: عسلویه با توجه به شرایط خطرناک کنونی تداوم فعالیت آن بدون لحاظ کردن مسائل سلامت و محیط زیستی ظلم آشکار به نسل های کنونی و آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در حوزه عسلویه باید یک مطالعه کلی از سلامت مردم میزبان صنایع انجام و معاینات و آزمایش های مخصوص سالیانه انجام شود.

سعید کشمیری افزود: با بررسی نتیجه آزمایش ها و معاینات بدون شک دسترسی به وضعیت مسایل پیرامون عسلویه و آلاینده بودن واحدهای مطلوب تر خواهد بود.

وی گفت: در این راستا پیگیر راه اندازی آزمایشگاه مجهز تشخیص سلامت در شهرستان عسلویه هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ها پایش زیست محیطی منطقه است که لازمه این کار راه اندازی مرکز مجهز برای پایش محیط، آب و خاک شهرستان عسلویه است.

فرهاد قلی نژاد افزود: باتوجه به اثر تجمعی فعالیت واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی این امر می طلبد استانداردهای ویژه و سخت گیرانه تری در منطقه لحاظ شود.

وی یادآورشد: در این ارتباط باید برنامه توسعه عسلویه و شمار واحدهایی که در آینده راه اندزی می شود نیز مشخص شود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان عسلویه نیز گفت: وجود 16 فاز پالایشگاهی که حدود 20 تا 25 واحد پتروشیمی در آن فعالیت دارد و مقرر است در آینده به 35 واحد توسعه یابد می طلبد پیرامون مسائل محیط زیست و سلامت عسلویه نگاه ویژه تری اعمال شود.

سید علیرضا سجادی افزود: عمده دلیل آلایندگی فازهای عسلویه ناشی در زمان راه اندازی صورت گرفته و این باعث شده تا هیچکدام از آنها ضوابط و مقررات قانونی را رعایت نکنند.

[کد خبر:AJ26288]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب