آینه جم  - کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر گفت: 2 سامانه جدید بارشی هفته آینده در این استان فعال می شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با این شرایط پیش بینی می‌شود هفته آینده این استان به طور متوالی تحت تاثیر این 2 سامانه بارشی قرار گرفته و آسمان استان به تناوب ابری و بارانی باشد. 
وی بیان کرد: از روز شنبه آینده با ورود سامانه بارشی اول، موج جدیدی از بارندگی‌ها در استان بوشهر آغاز می‌شود و بتدریج روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد ادامه می یابد.
مساعدی تاکید کرد: با توجه به تشدید بارش‌ها در روز یکشنبه هفته آینده احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: با خروج این سامانه از استان، سامانه بارشی دوم از روز سه شنبه آینده وارد استان می‌شود که جزئیات بیشتر در مورد نحوه فعالیت این سامانه در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
مساعدی بیان کرد: همزمان با ناپایداری های جوی در هفته آینده، به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می شود در هنگام دریانوردی ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی که از یکشنبه شب وارد استان بوشهر شده تا روز جمعه هفته جاری در این استان ادامه دارد ولی بتدریج از شدت آن کاسته می شود.
مساعدی یادآور شد: مجموع بارش های فعالیت سامانه یاد شده تاکنون در شهرهای دیلم، بوشهر، خارگ، گناوه و برازجان به ترتیب 80.7، 80.2، 72.3، 50.6 و 34 میلی متر ثبت شده است

[کد خبر:AJ26387]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب