آینه جم: در شرایطی زمان فعالیت پیمانکار شهرداری بوشهر برای نظارت بر ساخت و ساز و سد معبر خاتمه یافته که ادامه فعالیت آن در شهر بوشهر با امّا و اگرهایی همراه شده است.

به گزارش «آینه جم»؛ پیمانکار مذکور موسوم به «شهربان» که ابهامات پیرامون عملکردش طی یک ماه اخیر با اعتراضاتی در شورای شهر مواجه شده در دی ماه سال جاری تاریخ قراردادش به پایان رسیده، اما با تصمیم شورای شهر، 2 ماه فعالیت آن تمدید گردید.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/651669480shardari139772192.jpg

اتفاقی که برخی ذهنیت ها را درباره در پی داشته، چرا که در جریان برگزاری فراخوان مناقصه، پیمانکار جدیدی برای این مأموریت انتخاب شد ولی شورایی ها به دلایل نامشخص حاضر به تأیید نتیجه این فراخوان نشدند.

از طرفی خبر می رسد کمیته انطباق مستقر در فرمانداری بوشهر نیز مصوبه شورای شهر برای تمدید 2 ماهه فعالیت پیمانکار «شهربان» را تأیید نکرده و اگر چه احتمال دارد شورای شهر بر مصوبه خود برای نگه داشتن پیمانکار کنونی اصرار کند، ولی سوابق نشان داده معمولاً در هیأت حل اختلاف شوراها در استانداری، اغلب اوقات دلایل حقوقی فرمانداری بر مصوبه شورا میچربد. از سویی مشخص نیست ادامه کار شرکتی که قرار داد آن تمدید نشده تا لحظه تمدید قرار واجد وجاهت قانونی است یا خیر ؟

از سویی این اتفاقات در شرایطی می باشد که مشخص نیست با توجه به درخواست شورای شهر اگر نهایتاً تمدید 2 ماهه فعالیت «شهربان» مورد تأیید قرار نگیرد، درخصوص حق و حقوق نیروهای آن و تغییر و تحول پیرامون ساخت و سازهای سطح شهر مسئولیت با کیست؟

ضمن این که با توجه به کارکرد این پیمانکار درصورت بروز حادثه و درگیری احتمالی، آیا شورا و شهرداری پاسخگوی تبعات احتمالی خواهد بود؟

شهردار: شورا باید تصمیم گیری کند

شهردار بوشهر درخصوص امّا و اگرهای پیش آمده پیرامون فعالیت پیمانکار «شهربان» گفت: شهرداری به وظایف خود عمل کرده و در موعد مقرر مناقصه برای تعیین پیمانکار برگزار و برای تأیید به شورا ارسال کرد، امّا شورا نظر دیگری داشته و نهایتاً تصمیم گرفتند 2 ماه فعالیت پیمانکار فعلی را تمدید کنند.

سید نورالدین امینی در گفتگو با «خلیج فارس» درخصوص ادامه فعالیت پیمانکار «شهربان» با وجود رد مصوبه شورا در فرمانداری افزود: تابع قوانین هستیم و اگر مشکلی پیرامون تمدید پیمان «شهربان» پیش بیاید، تدابیر لازم پیش بینی خواهد شد.

وی درباره تدابیر لازم در این خصوص توضیحی ارائه نکرد.

رئیس شورا: نمی توانم بگویم ادامه قرارداد قانونی است یا غیرقانونی!

ابوذر دهدار  با بیان این که شهرداری لایحه مناقصه پیمان «شهربان» را با تأخیر به شورا ارسال کرد گفت: چون نیاز به بررسی بیشتر بود اعضای شورا برای این که حقوق و بیمه کارگران دچار مشکل نشود 2 ماه فعالیت پیمانکار کنونی را تمدید کردند تا درخصوص پیمانکار جدید تصمیم گیری شود.

وقتی این سوال را مطرح کردیم که با توجه به رد شدن مصوبه شورا در کمیته انطباق فرمانداری، آیا فعالیت فعلی پیمانکار «شهربان» قانونی است، دهدار گفت اجازه دهید پس از بررسی بیشتر تماس می گیرم و پاسخ می دهم.

اما با گذشت یک روز، از تماس رئیس شورای شهر بوشهر برای تکمیل این گزارش خبری نشد تا ناچار شدیم مجدداً با دهدار تماس بگیریم.

وی درباره این پرسش که آیا فعالیت پیمانکار «شهربان» در شرایط حاضر که هنوز قرار داد تمدید نشده قانونی است یا غیرقانونی، اظهار داشت نمی توانم سریعاً بگویم قانونی است یا نیست ولی همه چیز به حساب شورا و مصوبه خود بستگی دارد که اگر از سوی هیأت حل اختلاف تأیید شود، قانونی می باشد، ولی اگر تایید نشود باید دید جوانب حقوقی  آن چگونه است.

وی ادامه داد: با توجه به این که خدمات عمومی شهر را نمی توان تعطیل کرد، ناچار شدیم به دلیل تأخیر پیش آمده در ارسال مناقصه از سوی شهرداری، پیمان «شهربان» را 2 ماه تمدید کنیم تا حق و حقوق نیروهای آن ضایع نشود ولی قانونی شدن مدت فعالیت آن به مراحل بعد بستگی دارد.

با توجه به پاسخ های شهردار و رئیس شورا عملاً درباره ادامه فعالیت پیمانکار «شهربان»، مدیریت شهری بوشهر پاسخگویی شفافی ندارد و توپ را به زمین همدیگر می اندازند و  مشخص نیست تبعات احتمالی پیمانکار جنجالی «شهربان» طی این مدت بر عهده کیست؟ و شرکتی که قرار داد آن هنوز تمدید نشده تا زمان تمدید قرار داد با کدام محمل قانونی امکان فعالیت دارد، اتفاقی که اگردر سکوت و طفره رفتن  شورای شهر و شهرداری باب شود راه را برای اقدامات غیر قانونی بعدی نیز باز خواهد کرد ./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ27400]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب