آینه جم :   خبرنگاران  خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • خبر می رسد "علی درویشی" معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه بوشهر گزینه استان برای ریاست آن می باشد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حکم سرپرستی وی صادر می گردد. هفته پیش رضا عوض پور بعد از حدود 7 سال ریاست سازمان برنامه و بودجه استان، به تهران منتقل شد و به عنوان رییس امور سلامت و رفاه این سازمان شد.
  • مراجعه ای به درب منازل برای واکسیناسیون صورت نمی گیرد. وزارت بهداشت هشدار داده: هیچگونه طرح واکسیناسیون همگانی که نیاز به مراجعه به درب منازل داشته باشد، در حال اجرا نداریم و مردم درصورت مواجهه با این موضوع، پلیس و مراکز بهداشتی را در جریان بگذارند.
  • افزایش هزینه ارسال پیامک بانک‌ها تکذیب شده است. دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها در شرایطی این موضوع را اعلام کرده که طبق پیام های مخاطبان، اخیرا برخی بانک ها در بوشهر هزینه سالانه ارسال پیامک را از 10هزارتومان به 12 و حتی 15 هزارتومان رسانده اند!
  • درباره روند توزیع کمک های مالی شورای شهر بوشهر به مراجعان ابهاماتی وجود دارد که تاکنون گزارش شفافی در این خصوص منتشر نشده است.
  • وزارت آموزش و پرورش ایجاد سامانه ای برای ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان را تکذیب و اعلام کرده: هنوز هیچگونه سامانه ای اعلام نشده و اطلاعیه ای که در فضای مجازی منتشر گردیده تکذیب می شود.
  • استعفای عضو شورای شهر بوشهر تکذیب شد. در پی انتشار خبری در کانال تلگرامی منتسب به هاشم زاده عضو اصولگرای شورای شهر، ابوذر دهدار رییس و سخنگوی شورای شهر این موضوع را تکذیب کرد و گفت: هیچ درخواست استعفایی داده نشد.
  • فشار بر شهردار بوشهر برای تغییر رئیس سازمان فرهنگی تشدید شده است. پس از آن‌که عضو اصول‌گرای شورای شهر بوشهر وعده تغییر سعیدی مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بوشهر را داد، از منابع موثق خبر می‌رسد که فشارهای مضاعفی بر شهردار بوشهر برای برکناری مدیر عامل این سازمان وارد شده و امیری از سعیدی درخواست استعفا کرده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد فشارهای وارده از سوی عده‌ای به بهانه نصب چند عکس، دلیل قانع کننده‌ای برای برکناری مدیر سازمان فرهنگی نیست. در این میان سکوت بقیه اعضای شورا و مقامات ارشد سیاسی استان در برابر فشارهای گروهی خاص سوال برانگیز است.
  • شورای شهر بوشهر در اصلاح اساسنامه باشگاه شاهین برای حضور در لیگ برتر نام این تیم را تغییر داد. براین اساس، مقرر شده این تیم با نام "شاهین لیان شهرداری بوشهر" در مسابقات شرکت کند.
  • خبر می رسد تیم فوتبال پارس جنوبی جم در سرعین اردبیل اردو می زند، شاهین شهرداری بوشهر دیگر تیم لیگ برتری استان نیز هفته آینده در بروجرد لرستان اردو خواهد زد.
  • مالک حسینی مدیر دشتستانی روابط عمومی وزارت اقتصاد از سمت خود استعفا کرده است. وی از زمان طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم این سمت را عهده دار بوده است.
  • همزمان با افزایش گرما، قطعی مکرر آب در شهر «دیر» و روستاهای همجوار مردم را کلافه کرده است. استمرار چندروزه این وضعیت باعث شده مردم بعضا از آب کولر برای استحمام استفاده کرده و برای تامین آب شرب دچار مشکل شوند. مدیر آبفای این شهرستان، تعمیرات ضروری به منظور افزایش آب را دلیل این موضوع دانسته و گفته از روز شنبه شرایط بهبود می یابد.
  • در حالی خبر انتخاب دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر به عنوان دفتر برتر کشور منتشر شده که بررسی ها نشان می دهد این لوح تقدیر به مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور اهدا شده است.
  • شنیده شده مسئولان باشگاه وحدت پدیده بوشهر که فصل گذشته در لیگ دسته سوم کشور حضور داشتند، به دنبال خرید امتیاز لیگ دو هستند!
  • از باشگاه پرسپولیس گناوه نماینده استان در لیگ دسته دوم هیچ خبری در دست نیست و با توجه به اعلام کناره گیری نادر جعفری سرمربی و آچار فرانسه این تیم پس از حدود دو دهه، شاید وضعیت تیم بدتر شود.
  • مدتیست از توزیع شکر تنظیم بازار در بوشهر خبری نیست که این موضوع باعث افزایش قیمت این محصول در مغازه ها شده است. معاون اتاق اصناف بوشهر گفته: حواله 50 تن شکر برای شهر بوشهر صادر شده که 15 تن برای نان فانتزی و شیرینی فروش ها و 35 تن هم در مراکز منتخب برای شهروندان توزیع و با نرخ کیلویی 4200 تومان عرضه می شود.
  • با وجود کمبود سرانه ورزشی در مرکز استان، سالن ورزشی حجاب به عنوان اصلی ترین محل ورزش بانوان قریب یک ماه تعطیل است. گویا این اقدام برای ایجاد دیواره سنگ نوردی می باشد.
  • مسابقه خیریه فوتبال هنرمندان کشور و هنرمندان صداوسیمای بوشهر به نفع دانشجویان کم توان مالی دانشگاه خلیج فارس برگزار می شود. این مسابقه پنجشنبه 6 تیرماه ساعت 18:30 در ورزشگاه بهشتی انجام خواهد شد.
  • خبر می رسد طیف منتسب به اصولگرا برای ورود به انتخابات مجلس در استان، ایجاد تشکل هایی را در استان استارت زده که اعضای آن بصورت انتخاباتی تعیین می شوند.
  • مدتیست شهر برازجان فاقد غسال است و شستشو و کفن میت برعهده بستگان می باشد!
  • هر چه به اسفندماه ۹۸ و انتخاب مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم تحرکات برای تصدی کرسی وکالت مردم در مجلس آینده چشم‌گیرتر می‌شود. پارس جنوبی هر چند در توسعه استان به دلیل انفعال استان، عدم آشنایی نمایندگان مردم با جزئیات توسعه در این منطقه و نبودن برنامه راهبردی نقش برجسته‌ای نداشته اما خدمات این بزرگترین هاب گازی کشور در منتهی‌الیه شرقی استان به توسعه بوشهر قابل چشم پوشی نیست. براین اساس، علاوه بر نخبگان سایر استان‌ها که برای تصدی وکالت مردم جسته و گریخته اخباری از کاندیداتوری آنان شنیده می‌شود، از جمع نیروهای بومی در منطقه پارس نیز شنیده‌ها حاکی است هم استانی‌های شاغل در این منطقه آمادگی حضور در قامت کاندیدا برای انتخابات پیش روی مجلس را دارا هستند.
  • شنیده می شود به دلیل خرید یکجای بذر گوجه توسط یک فرد خاص در کشور، گلخانه داران و کشاورزان با افزایش قیمت بذر مواجه شده اند. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تایید این مشکل گفته: با جدیت نظارت خواهیم کرد تا بذر گوجه با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد و درخواست داریم کشاورزان تا تامین بذر از سوی جهاد، از مراکز غیرمجاز و خارج از چرخه نظارت جهاد بذر و نهاده های کشاورزی تهیه نکنند. به گفته منوچهری، معاونت تولیدات گیاهی جهاد استان موظف شده با تحویل سهمیه استان به زودی توزیع اقلام مناسب برای کشت در فضای باز و گلخانه‌ای استان را آغاز کند.
  • در دیدار اخیر 4 نماینده استان با وزیر کشور، اگرچه هدف این دیدار پیگیری تثبیت سهم استان از عوارض آلایندگی پارس جنوبی عنوان شده، ولی طبق شنیده ها درخواست های تغییراتی در استانداری نظیر معاونت سیاسی هم مطرح شده است. «خلیج فارس» این موضوع را از طریق خدری رییس مجمع نمایندگان استان پیگیری کرد که وی پاسخگوی تماس ها نبود و به سوال ارسالی از طریق واتساپ هم پاسخ نداد.
  • با رای دیوان عدالت و ابطال معافیت بیمه ای پروژه های مسکن مهر، برخی از مدیران تعاونی های مسکن مهر از جمله در بوشهر حساب های بانکی شان مسدود شده، این درحالیست که آنها می گویند: در شهریور 1392، طی مصوبه هیات وزیران این مشکل حل شده بود. ضمن اینکه اغلب واحدها تحویل شده و اکنون پیگیری اخذ مالیات غیرممکن است.
  • اصولگرایان استان قصد دارند از چهره های جوان اصولگرا برای داوطلبی در انتخابات در حوزه های انتخابیه استان بیشتر استفاده کنند. گویا توجه به چهره های جوان که در سطح ملی نیز مطرح شده باشند، در اولویت اصولگرایان برای حمایت انتخاباتی است. گفتنی است برخی از این داوطلبان احتمالی از هم اکنون در حوزه انتخابیه مدنظر حضور فعالی دارند و در مراسم فعالانه شرکت می کنند.
  • دست آخر اینکه ایجاد گروههای واتساپی و کانال های خبری انتخاباتی در فضای مجازی استان رو به افزایش است. گویا اکثر این کانال‌ ها با هماهنگی داوطلبان احتمالی و به منظور برجسته سازی اخبار این داوطلبان راه اندازی می شود. گفتنی است تبلیغات داوطلبان احتمالی در فضای مجازی در انتخابات گذشته مجلس نیز زودهنگام بود.
[کد خبر:AJ28700]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب