آینه جم:  نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 14 پتروشیمی در استان بوشهر برای فصل بهار از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده‌اند که محیط زیست باید شفاف‌سازی کند که چرا چنین مجوزی برای پتروشیمی‌ها صادر کرده است.
 
 
به گزارش آینه جم؛  سکینه الماسی عصر پنج شنبه  در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان عسلویه با بیان اینکه پایش آلودگی هوا در پارس جنوبی جامع نبود، اظهار داشت: جلسه نهایی رفع آلودگی‌های پارس جنوبی هفته آینده برگزار می‌شود و تا این نشست برگزار و پایش آلودگی‌ها به صورت کامل و جامع انجام نشود، عوارض آلایندگی پرداخت نخواهد شد.
 
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پتروشیمی‌ها به صورت فصلی از پرداخت عوارض آلایندگی معاف می‌شوند، افزود: ۱۳ پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی  و یک پتروشیمی در خارک برای فصل بهار از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده‌اند که محیط زیست باید شفاف‌سازی کند که چرا چنین مجوزی برای پتروشیمی‌ها صادر کرده است.
 
وی بیان کرد: مکاتباتی با وزیر نفت درخصوص اجرای تکمیل مطالعات و اجرای طرح توسعه پایدار پارس جنوبی و جمع‌آوری و فروش گازهای فلر داشته‌ایم و این طرح بیش از هفت سال است که در حال مطالعه می‌باشد و قرارداد آن هم باید یک کشور خارجی انجام شده بود که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.
 
الماسی درخصوص پکیج معروف به ۶۰۰ میلیاردی عنوان کرد: از ۶۳۶ میلیارد تومان این پکیج در شهرستان‌های چهارگانه، ۴۹۲ میلیارد تومان پروژه‌های تعریف شده در سرفصل‌های هفت گانه در شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه در حال اجراست که نیازسنجی این پروژه‌ها توسط فرمانداران انجام شده بود.
 
وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه‌ها گام مهمی در توسعه جنوب استان است، افزود: پکیج فرهنگی اجتماعی و سلامت نیز طراحی و تدوین شده که منتظر تأیید آن توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی هستیم.
 
انتهای پیام/ فارس
[کد خبر:AJ29124]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب