آینه جم: استاندار بوشهر همزمان با هفته دولت، در نشستی پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش «آینه جم»؛ عبدالکریم گراوند در ابتدا تاکیدش در زمینه تعامل مدیران با رسانه ها طی دو سال اخیر را یادآوری کرد و گفت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را می‌توانند در سالم‌سازی محیط اداری و پاسخگو شدن مدیران و ادارات داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید قدردان اصحاب رسانه استان باشیم، اضافه کرد: رسانه‌ها با نگاه خیرخواهانه می‌خواهند به توسعه استان کمک کنند و اگر نقدی هم صورت می‌گیرد برای تخریب نیست و هدف آن توسعه استان است.

استاندار بوشهر از همه افرادی که نقد می‌کنند تقدیر کرد و ادامه داد: امسال برای ارزیابی مدیران شاخص تعامل و پاسخگویی به رسانه‌ها را اضافه کردیم، چرا که گسترش پاسخگویی به رفع ابهامات کمک می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها به سمتی برویم که بین مسئولان و رسانه‌ها فاصله‌ای نباشد تا این تعامل و نزدیک باعث شود امید بیشتری در جامعه تزریق شده و جامعه نسبت به رفع مشکلات و توسعه استان امیدوارتر شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های موجود در دستگاه‌های اداری با کمک رسانه‌ها قابل حل است افزود: در حوزه آب استان بوشهر کارهای خوبی صورت گرفته است و برای اولین در حال رفع مشکل نوبت‌بندی آب در بوشهر هستیم.

گزیده پرسش و پاسخ های این نشست خبری را می خوانید:

خودروهای شوتی نیازمند نگاه واقع بینانه همه دستگاههای مسئول

در شورای تامین تاکید شده جابجایی کالا در داخل استان بندری بوشهر قاچاق تلقی نمی‌شود، ولی در خروجی کالا‌ها در استان باید سخت‌گیری شود.

سرعت غیرمجاز و تغییر وضعیت خودرو از موضوعاتی است که نیروی انتظامی باید برخورد کند و در این رابطه دستگاه‌های مسئول باید واقع‌بینانه برخورد کنند.

شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی جنسی را وارد می‌کند از معافیت‌ها استفاده کرده و عوارض قانونی را پرداخت کند و برگ سبز هم صادر شود تا شاهد این بگیر و ببند‌ها در استان نباشیم.

کمک به نمایندگان استان در لیگ برتر

(درباره مشکلات دو تیم لیگ برتری شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم) مجوز تیم‌داری شهرداری‌ها را از وزارت کشور گرفتیم تا مشکلات حمایت از تیم شاهین کمتر شود و برای استاندارد‌سازی ورزشگاه این دو تیم نیز به کمک آمدیم.

در مورد تیم شاهین، شهرداری برای پذیرش شرایط لیگ برتری قاعدتا پیش بینی لازم را داشته و ما نیز از همه ظرفیت ها برای کمک به شهرداری استفاده می کنیم، هرچند انتظار می رود پیگیری شود که اسپانسرهایی برای این تیم جذب شوند.

در مورد تیم پارس جنوبی جم هم در تلاش هستیم و پیگیری خواهیم کرد تا مشکل تامین منابع مالی آنها را حل کنیم، هرچند کمک شرکت های وابسته به دولت به تیم های حرفه ای دچار محدودیت های قانونی شده است.

بلیط هواپیماها تعدیل می شود

(مشکلات افزایش قیمت بلیط هواپیما) در ایام حج که به دلیل عدم همکاری عربستان، شرکت های داخلی به جابجایی زایران ایرانی پرداختند، قیمت بلیط در کل کشور دچار افزایش شده و برخی پرواز‌ها حتی لغو شد، از این رو شرایط فعلی بلیط متاثر از جابجایی حجاج هست که به‌زودی با اتمام جابجایی زایران، به حالت طبیعی خودش باز خواهد گشت.

تلاش برای حل جامع مشکل کم آبی

در تلاش هستیم با احداث آب شیرین کن‌ها تا دو سال آینده مشکل آب آشامیدنی مردم را به طور جامعی حل کنیم و آب استان به نقطه اطمینان برسد. ضمن اینکه شرایط امسال به نسبت سال های گذشته مناسب تر شده، هرچند در شان مردم نیست بوشهر تنها مرکز استان داری سهمیه بندی آب باشد ولی با اجراهای طرح های توسعه بخش آب که در دست اجراست، حل ریشه ای این کمبود در دستور کار قرار دارد.

سد خاییز تنگستان امسال آبگیری خواهد شد.

با توجه به مشکل کم آبی در استان بوشهر در اسفند پارسال ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز را قطع کردیم و همچنان با جدیت با انشعاب‌های غیر مجاز برخورد می‌کنیم.

در بافت تاریخی بوشهر نیز موضوع آب و فاضلاب به عنوان یک نیاز زیرساختی مورد توجه قرار گرفته و قریب 50 میلیاردتومان پروژه در حال اجراست

تنظیم سازوکار برای پرداخت عوارض آلایندگی

(دربارره آخرین وضعیت عوارض آلایندگی پارس جنوبی که در ماههای گذشته با حرف و حدیث هایی همراه شد) در حال تنظیم ساز و کار پرداخت عوارض آلایندگی هستیم که شرایط برنامه ششم توسعه و قوانین بالادست مورد توجه باشد و پس از بررسی‌ها، عوارض آلایندگی‌ بین شهرستان‌های در معرض آلودگی تقسیم خواهد شد.

اظهارنظر درباره مدرسه نیروگاه اتمی

(درباره مدرسه نیروگاه اتمی بوشهر و انتقادات درباره اختصاصی شدن آن) این مدرسه با استاندارد‌های شاخص کشور ساخته شده و جزو مدارس ممتاز از لحاظ عمرانی به شمار می‌رود. سازمان انرژی اتمی همواره مدرسه‌های خاصی را در کشور تاسیس و در این استان نیز مدرسه‌ای با امکانات مناسب با هدف کمک به توسعه آموزش استان احداث کرده است.

نظر استان بوشهر مبنی بر اداره این مدرسه به صورت هیات امنایی است و تلاش می‌شود هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وزارت آموزش و پرورش به دلیل مشکلات اعتباری که دارد، از اقدام سازمان انرژی اتمی استقبال می‌کند، سازمان انرژی اتمی نیز تلاش می‌کند زمینه تربیت نخبگان در استان فراهم شود و این کار به نفع استان است. ضمن اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها، همه معلمان مدرسه نیروگاه اتمی از درون استان تامین می‌شود و آموزش های جدید را فرا می گیرند و صرفا مدیری از سوی سازمان انرژی اتمی برای اجرای برنامه های مدنظر در این مدارس تعیین می گردد.

امیدواری به تعدیل قیمت مسکن در بوشهر

(در خصوص گرانی مسکن در شهر بوشهر) گرانی مسکن در همه نقاط کشور وجود دارد که در شهر بوشهر با توجه به کمبود زمین، سال‌هاست این مشکل وجود دارد. در تلاشیم با خروج نیروهای نظامی و تفاهم نامه های همکاری که در این خصوص بسته می شود، زمین هایی برای ساخت مسکن کارکنان دولت و قشر متوسط در قالب طرح مسکن اجتماعی اجرایی شده و به نوعی قیمت ها را در شهر تعدیل کند. هفته آینده نیز در همین راستا جلساتی در تهران خواهیم داشت که درباره واگذاری 15 هکتار زمین پایگاه هوایی به شهر است.

(در خصوص الحاق زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح به شهر و فروش آنها) واگذاری زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح باید در کمیسیون ماده پنج شهرسازی مطرح و توافق لازم به صورت قانونی انجام شود. براساس تفاهم صورت گرفته با نیروهای مسلح هیچ زمینی نباید به شکلی واگذار شود که در آینده مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد و در این راستا تذکرات لازم به بنگاههای املاک هم داده شده که خرید، فروش و واگذاری امتیازی صورت نگیرد، چون هنوز کاربری و معابر مشخص نشده است.

تکمیل خروجی دوم بوشهر نیازمند اجرای پل

(درباره پروژه خروجی دوم بوشهر که مصوبه دور اول سفر هیات دولت به استان است) تاکنون برای احداث خروجی دوم بوشهر 16 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما برای ادامه پروژه باید پل این مسیر که اعتبار زیادی نیاز دارد باید ساخته شود تا مسیر تکمیل شود. هر چند در شرایط کنونی اقتصادی کشور تامین اعتبار مورد نیاز احداث این پل سخت است اما از طرفی پدافند غیرعامل ضرورت تکمیل این پروژه را با توجه به شبه جزیره‌ای بوشهر و وجود تنها یک راه خروجی زمینی برای این بندر ایجاب می‌کند.در این راستا پیگیر هستیم که بتوان اعتباری ملی برای این پروژه گرفت.

در بوشهر باستی هیلز نداریم

(درخصوص سوالی پیرامون باغ ویلاهای گورک و دلوار) برخلااف کلیپی که در فضای مجازی ساخته شده، در استان بوشهر هیچ باغ ویلای لاکچری یا موسوم به باستی هلیز وجود ندارد، چرا که همه باغ ویلاهای موجود در شهرستان تنگستان مربوط به امروز نیست و مجوز تاسیس آنها مربوط به دهه ۸۰ است.

هرچند بسیاری از این باغ ویلاها مجوز گرفته‌اند اما براساس مصوبه شورای تامین سال گذشته با توجه به مشکلات استان بوشهر در بخش تامین آب، مجوز ۴۰۰ انشعاب این باغ ویلاها قطع شد که در این راستا از همکاری دستگاه قضایی تشکر می شود.

پروژه های هفته دولت

در هفته دولت امسال ۸۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در استان به بهره برداری می‌رسد یا اجرای آن‌ها آغاز می‌شود برخی از این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

البته 500 واحد مسکن مددجویی آماده واگذاری به نیازمندان استان است که بهره برداری رسمی آن به بعد از هفته دولت با حضور نوبخت معاون رییس جمهور موکول شده است.

روند بیکاری استان کاهشی است

آمار بیکاری در استان پارسال 10.5 درصد بود که در سه ماه اول امسال کاهش یافته و به 9.2 درصد رسیده و روند کاهشی داشته است. امیدواریم با بهره گیری از همه ظرفیت های اشتغال استان، شاهد نرخ دو رقمی بیکاری در استان نباشیم./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ29272]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب