آینه جم: موضوع هزینه خرید تجهیزات برای مدارس شهرستان ها جای بسی پیگیری دارد. به جای اینکه آن بودجه به حساب خود مناطق( ادارات شهرستان ها) واریز شود، آن پول در حساب اداره کل می ماند و خود اداره کل ، خرید اجباری و تحمیلی را برای زیر مجموعه های خود در استان انجام می دهد. این موضوع به شدت باعث نارضایتی شهرستان ها و مناطق شده است. این فرایند غیر منطقی، به شکل ناخودآگاه، ذهن هر فردی را به سمت شک و شبهه هدایت می کند.

به نظر می رسد، چنانچه آن بودجه را مستقیماً به حساب مناطق واریز نمایند، ادارات شهرستان ها می توانند، همان تجهیزات را با هزینه هایی به مراتب کم تر( نسبت به خرید اداره کل) خرید نمایند.

نکته دوم: اجناس و کالاهایی که در حال حاضر توسط اداره کل آموزش و پرورش برای ادارات شهرستان خریداری می شود، عمدتاً کیفیت بالایی ندارند و معمولاً ساخت کشور چین می باشند، مخصوصاً وسایل برقی، ماشین های اداری و…

نکته سوم: منطقی تر آن است که هر اداره بنا به نیاز و تحقیق خود، از فروشگاه های شهرستانی خرید نماید، تا ضمن خریدی مناسب و با کیفیت، به رونق اشتغال در بازار شهرستان خود کمک کند و این موضوع منطقی و عادلانه می باشد.

ورود نماینده مجلس و دیگر افراد ذی صلاح به این موضوع، می تواند شبهه موجود به ظن و گمان رانت و خریدهای انحصاری را بر طرف کند./ثلاث

[کد خبر:AJ29313]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب