آینه جم - نماینده مردم شهرستان‌های دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحولات عمرانی در شهرستان کنگان چشمگیر بوده است.

به گزارش اینه جم، سکینه الماسی عصر یکشنبه در نشست نقد و بررسی عملکرد نماینده مردم جنوب استان بوشهر در کنگان اظهار داشت: سهم شهرستان کنگان از پکیج مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ٢٠٠ میلیارد تومان است.

وی با تشریح عملکرد خویش در شهرستان کنگان گفت: در سال ۱۳۹۴ حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر ۲۵ پروژه با اعتبار ١٠ میلیارد تومان داشته است که سهم کنگان کمتر از یک میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ١۳۹۵ کل استان بوشهر ۹۵ پروژه عمرانی با اعتبار ١۶٨ میلیارد تومان داشت که سهم شهرستان کنگان فقط یک پروژه بهداشتی با اعتبار دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان بود.

وی بیان کرد: از اسفندماه ١۳۹۵ که پکیج ۶٠٠ میلیاردی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در رایزنی با رئیس جمهور، وزیر نفت و شورای معاونین وزارت نفت مصوب شد، موضوع آلایندگی کنگان را با رهبر انقلاب مکاتبه کردم و با دستور رهبری به سه قوا موضوع آلایندگی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: از انتهای سال ١۳۹۵ به بعد حوزه بوشهر، گناوه، دیلم هفت پروژه عمرانی دارند. حوزه دشتستان کمتر از ١٠ پروژه عمرانی دارد. حوزه دشتی و تنگستان نیز ٢١ پروژه دارند که جمعاً می‌شود ۳٨ پروژه با اعتباری کمتر از ٨٠ میلیارد تومان اما حوزه جنوب استان بوشهر ۳١۹ پروژه با اعتبار بالغ بر ۶٧۶ میلیارد تومان دارد.

الماسی اظهار داشت: فقط شهرستان کنگان ٧٧ پروژه دارد یعنی نزدیک ۴٠ پروژه بیش از کل استان بوشهر. اعتبارات شهرستان کنگان بیش اعتبارات کل استان بوشهر است. ٧٧ پروژه شهرستان کنگان با اعتباری دو برابر اعتبار کل استان بوشهر و نزدیک به ٢٠٠ میلیارد تومان هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ٢١ پروژه شهرستان کنگان با اعتبار بیش از ۴٠ میلیارد تومان تکمیل شده است و ۳٠ پروژه با اعتبار بیش از ١٠٠ میلیارد تومان در حال کار هستند.

دکتر الماسی ادامه داد: البته از آنجایی که ما یک برنامه ۵ ساله داریم هنوز ٢٨ پروژه شهرستان کنگان با اعتباری حدود ۵٢ میلیارد تومان ابلاغ نشده است و در سال‌های آتی ابلاغ خواهد شد. این تفاوت جنوب استان بوشهر و فقط یکی از شهرستان‌های جنوب با کل استان بوشهر است در حوزه پروژه‌های عمرانی است.

وی گفت: ما از یک پروژه بهداشتی با اعتبار دو میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان در سال ١۳۹۵ برای کنگان رسیده‌ایم به اعتباری حدود ٢٠٠ میلیارد تومان برای کنگان؛ این موضوعی است که به بنده جرأت و جسارت می‌دهد که با افتخار از عملکرد خود دفاع کنم.

در این نشست جوانان، بانوان و مردم شریف شهرستان کنگان مطالبات و نگرانی‌های اصلی خود را در حوزه اشتغال، ورزش، اسکله و دریانوردی و بهداشت و درمان با نماینده خود در میان گذاشتند.

[کد خبر:AJ29317]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب