دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند

 

آینه جم:رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به طرح تدوین‌شده پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر، دستگاه‌ها باید برای اجرایی شدن تلاش کنند.

به گزارش آینه جم: علی جمادی صبح چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورا چنانچه نقطه‌نظر خاصی برای تکمیل طرح موردنظر دارند به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا در طرح گنجانده شود.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها و اداراتی که در نگهداری از اموال و اماکن بیت‌المال سهل‌انگاری کنند زیر ذره‌بین قرار دارند و با خاطیان و سهل‌انگاران برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

جمادی افزود: در مسئله سرقت بحث پیشگیری بسیار مهم است و مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی باید سعی کنند مراقبت‌های لازم و کافی از منزل، اماکن، خودروها و سایر اموال باارزش خود را مدنظر قرار دهد.

ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم از صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی

وی بابیان اینکه دستگاه‌های عضو شورا چنانچه نقطه‌نظر خاصی برای تکمیل طرح موردنظر دارند به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا در طرح گنجانده شود افزود: آگاهی‌بخشی به مردم از صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی لازم و ضروری است و همه تا جایی که می‌توانند نسبت به آگاهی‌بخشی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در این زمینه تلاش کنند.

تدابیر پیشگیرانه ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

جمادی اظهار داشت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها در زمینه تدابیر پیشگیرانه ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید از آغاز تا پایان سال تحصیلی حفظ شود.

وی بابیان اینکه وجود نظم و امنیت و برنامه‌ریزی در شروع سال تحصیلی و توجه به مسائل ترافیکی روزهای نخست آغاز فعالیت مدارس اهمیت بسیار دارد گفت: می‌توان تأثیر تعامل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و آموزش و پرورش را در بهبود وضعیت شاهد باشیم اما رضایت کامل زمانی به وجود می‌آید که مشکلات در موضوع مدرسه‌ها به صفر برسد.

لزوم رسیدگی به ایمنی و تجهیزات ساختمان مدارس

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر همه اقدام‌ها شامل حضور نیروی پلیس در جلوی مدرسه و سطح شهر برای کنترل آسیب‌ها را مهم خواند و تصریح کرد: باید دستگاه‌های مسئول به مسئله ایمنی و تجهیزات ساختمان مدارس رسیدگی کنند و در صورت نیاز به تعمیرات و دیگر موارد ازجمله دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی اقدام‌های لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز گفت: برای پیش‌بینی تدابیر ویژه کاهش وقوع دزدی طرح پیشگیری از سرقت در استان بوشهر تدوین‌شده است که به صورت جامع اقدام‌های لازم برای پیشگیری موردنظر قرارگرفته است.

الماس گشتاسبی بابیان اینکه برای اجرای طرح پیشگیری از سرقت برای همه دستگاه‌ها وظایفی تعریف‌شده است که باید به دقت به مرحله اجرا برسد افزود: سرقت از مجموعه دستگاه‌های اجرایی نتیجه کاهلی و نبود نظارت است که در برخی از اداره‌ها مشاهده می‌شود و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: همچنین درباره برخورد با خودروهای شوتی (خودروهای سواری که کالای وارداتی قاچاق حمل و با سرعت بالا و بدون توجه به قوانین در جاده‌ها رانندگی می‌کنند و باعث حوادث و تلفات و خسارات زیادی می‌شوند) که عامل حدود ۲۵ درصد تصادف‌های استان هستند، با دستور قضایی و همکاری خوب پلیس راهور شاهد برخوردهای مناسبی با این خودروها بوده‌ایم.

استفاده از ظرفیت مردم برای پیشگیری از جرائم

وی ادامه داد: ما باید از ظرفیت مردم برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها استفاده کنیم که باید اطلاع‌رسانی به نحو مناسب در این زمینه انجام شود.

گشتاسبی گفت: قوه قضاییه سامانه‌ای ایجاد کرده است که افراد با ثبت‌نام در این سامانه تبدیل به یک دیده‌بان پیشگیری می‌شوند و می‌توانند گزارش تخلف‌ها را در این سامانه گزارش کنند و این معاونت گزارش‌ها را رصد و در دستور رسیدگی قرار می‌دهد.

راه‌اندازی مراکز ملاقات فرزند در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر

وی بابیان اینکه مراکز ملاقات فرزند در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده اقدام‌های خوبی برای آموزش‌های پیش از ازدواج و پیش از طلاق انجام‌شده و آمار طلاق در استان بوشهر ۱۰ درصد کاهش‌یافته است.

[کد خبر:AJ29464]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب