آینه جم:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با حمایت‌های انجام‌شده در زمان حاضر ۵۹۷ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در استان بوشهر در دست اجراست.

به گزارش آینه جم: حسین مرادی صبح چهارشنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۹۷ کلاس درس در قالب ۱۱۸ پروژه آموزشی با ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار و ۱۱۳ هزار مترمربع زیربنا در دست اجراست که با بهره‌برداری از این کلاس‌ها مشکلات فضای آموزشی در این استان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته هیئت دولت به استان بوشهر برای تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدرسه‌های این استان اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: مناقصه خرید وسایل سرمایشی در استان انجام‌شده و امیدواریم در هفته نخست مهرماه امسال این وسایل در اختیار مدرسه‌ها قرار گیرد و بخشی از مشکلات در این خصوص برطرف شود.

هیچ کلاس درس بدون وسیله سرمایشی در استان بوشهر وجود ندارد

مرادی افزود: در زمان حاضر هیچ کلاس درس بدون وسیله سرمایشی در استان بوشهر وجود ندارد اما به دلیل فرسودگی بخشی از این وسایل قابلیت استفاده نبوده و تلاش می‌شود با تأمین اعتبار و خرید وسایل سرمایشی موردنیاز محیط مناسبی برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

۷۳۸ کلاس درس استان از لحاظ لرزه‌خیزی دچار مشکل هستند

وی بابیان اینکه تلاش شده پروژه‌های آموزشی در قالب برنامه مدون کوتاه، میان و بلندمدت باهدف برطرف کردن نیاز استان در بخش فضاهای آموزشی احصا و اولویت‌بندی شود اضافه کرد: در زمان حاضر استان بوشهر ۷۳۸ کلاس درس که از لحاظ لرزه‌خیزی دچار مشکل هستند داراست و باید فضاهای استاندارد جایگزین آن‌ها شوند.

۹ درصد فضاهای آموزشی استان بوشهر غیراستاندارد است

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: فضاهای آموزشی غیراستاندارد در استان بوشهر ۹ درصد است این در حالی است که این آمار در سطح کشور ۳۰ درصد است و با بهره‌برداری از فضاهای در دست احداث این آمار به شش درصد می‌رسد و تا چهار سال آینده تلاش می‌شود فضاهای غیر استاندار از لحاظ لرزه‌نگاری در سطح استان برطرف شود

مرادی خاطرنشان کرد: باهمت مسئولان استان بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس امسال ۱۲۴ کلاس درس در قالب ۲۲ پروژه آموزشی با شش هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار هم‌زمان با اول مهرماه در این استان تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

[کد خبر:AJ29483]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب