زمین‌خواری در بوشهر کشف شد«آینه جم» رئیس پلیس آگاهی بوشهر از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در بوشهر خبر داد.

به گزارش«آینه جم» سرهنگ جوشن سهرابی از امنیت پایدار استان خبر داد و اظهار داشت: با تعامل و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان امنیت پایدار و مطلوبی در استان حاکم است که این مهم زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه تجاوز به منابع طبیعی، تعرض به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است، بیان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

سهرابی از کشف زمین خواری یک هکتاری در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی متعلق به اداره منابع طبیعی در یکی از محلات بوشهر توسط فردی سودجو، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات و بررسی‌های خود را در این خصوص آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر با بیان اینکه  10 هزار مترمربع با مدرک جعلی کشف شد تصریح کرد: ماموران با بررسی‌های انجام شده، فردی که با استفاده از مدارک جعلی اقدام به تصرف 10 هزار مترمربع از اراضی متعلق به اداره منابع طبیعی کرده را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی زمین تصرف شده را 60 میلیارد ریال اعلام کردند گفت: در همین راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ سهرابی با اشاره به کشف کالای قاچاق در عسلویه خاطرنشان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد طی یک عملیات با کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای عبوری در محورهای عسلویه به یک کامیون مشکوک شده و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از کامیون توقیف شده، 133 صندلی خودرو خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف کردند، عنوان کرد: طبق نظر کارشناس مربوطه ارزش تقریبی این محموله 2.5میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که بعد از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ سهرابی با اشاره به کشف کالای قاچاق در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: 829 میلیارد تومان کالای قاچاق در نیمه نخست امسال کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شده که افزایش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

[کد خبر:AJ29659]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب