آینه جم؛  مادر ۲۸ ساله اهل شهر آبپخشی که روز پنج‌شنبه گذشته بر اثر مسمومیت با قرص برنج در بیمارستان برازجان بستری شده بود جان خود را از دست داد.

به گزارش «آینه جم »؛ پنج‌شنبه دوم آبان پسربچه‌ای هشت ساله‌ای در شهر آبپخش به علت مسمومیت ناشی از گاز منتشر شده از قرص برنج  جان خود را از دست داد و حالا بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مادر این پسر نیز که به همین علت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری بود، امروز فوت کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان دراین باره گفت: در چند روز گذشته، شاهد مسمومیت با قرص برنج در انبار‌های سنتی خرما در شهر آبپخش بودیم، به‌طوری که تاکنون ۱۷ نفر بر اثر استنشاق گاز این قرص مصدوم شده‌اند.

ماریا خویش‌دوست افزود: از ۵۰ کارگاه خرمایی که در شهر آبپخش بازدید شده، ۹۰ درصدشان از قرص فسفید آلومینیوم استفاده کرده بودند.

وی  از مردم خواست از قرص برنج استفاده نکنند و آن‌هایی که استفاده کرده‌اند جهاد کشاورزی و بهداشت را در جریان بگذارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به علائم مسمومیت با قرص برنج گفت: بی قراری، بی‌اشتهایی، تحریک پذیری، گیجی، لرزش، دوبینی، سرگیجه، تنگی نفس، سرفه‌های شدید همراه با خلط سبز رنگ، نداشتن تعادل، درد‌های شکمی، تهوع، استفراغ (درمواردی استفراغ یا مدفوع سیاه رنگ است)، تعریق، ضعف و بی‌حالی، افت شدید فشارخون، تشنج و استشمام بوی سیر یا ماهی گندیده از تنفس بیمار، شایع‌ترین علائم بالینی مصرف قرص برنج است و بیشتر مرگ‌ها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت منجر به ایست قلبی و بعد از ۲۴ ساعت باعث بروز نارسایی کلیوی و کبدی می‌شود

[کد خبر:AJ29914]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب