آینه جم ؛  هزینه تراشی برخی مدارس از جیب والدین به بهانه جشن، کتاب یا مجله آموزشی، برنامه های فوق برنامه و... گلایه مندی برخی شهروندان را در پی داشته، این درحالیست که مسئولان بارها بر دریافت نکردن هزینه های اضافه توسط مدارس تاکید کرده اند.

به گزارش  آینه جم؛ پدر یک دانش آموز بوشهری که به گفته خودش کارگر است و دو ماه حقوق نگرفته در تماس با «خلیج فارس» می گوید: «هنوز دو ماه از سال تحصیلی جدید نگذشته که پسرم برگه ای از مدرسه برای کمک 100 هزارتومانی برای کلاس های فوق برنامه آورده و گفته معاون مدرسه بر الزامی بودن پرداخت این مبلغ تاکید کرده است. واقعا در این شرایط اقتصادی جامعه، دلیل هزینه تراشی برخی مدارس دولتی از جیب والدین چیست؟»

مادر یک دانش آموز هم در پیامی به کانال تلگرامی «خلیج فارس» ضمن اشاره به درخواست 150 هزارتومانی مدرسه دولتی پسرش نوشته: «وقتی هزینه آب و برق مدارس رایگان است و حقوق نیروهای آن و امکانات موردنیاز از طرف دولت تامین می شود، هزینه دریافتی از والدین در طول سال چه صیغه ای است؟»

یکی از والدین هم در پیامی تلگرامی به درخواست 100 هزارتومانی مدرسه فرزندش جهت خرید مجله رشد و بانک جایزه مدرسه اشاره می کند و می گوید: دریافت مبالغ این چنینی در طول سال به بهانه جشن الفبا، جشن های مناسبتی و... برای بسیاری از خانواده ها که از پس انداز ماهیانه هم عاجزند، مشکل ساز شده و آنها را رو در روی فرزندشان و مدرسه وی قرار می دهد. این درحالیست که هزینه نوشت افزار در طول سال تحصیلی روی دوش والدین سنگینی می کند.

هزینه ها در طول سال تحصیلی اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید دارد که به جز مدارس خاص که آیین نامه جداگانه دارند، دریافت هزینه در سایر مدارس دولتی طی سال تحصیلی بصورت اجباری ممنوع است.

علیمراد کرمی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: استفاده از کتب غیردرسی هم در مدرسه جایگاهی ندارد، مگر این که درخواست والدین باشد.

به گفته کرمی، والدین اگر شکایتی از این موضوع و دریافت اجباری پول بابت جشن، خرید کتاب های غیردرسی و نظایر آن دارند، می توانند به واحد رسیدگی به شکایت در ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها مراجعه نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرانه های تعیین شده کمتر از نیازمندی های مدارس است و در این شرایط والدین بصورت اختیاری می توانند کمک هایی به مدارس داشته باشند، اما هرگونه اجبار برای دریافت پول در طول سال تحصیلی غیرقانونی است.

[کد خبر:AJ29933]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب