آینه جم؛ خبرنگاران « این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه دیوارکشی در پارک لیان بوشهر در سکوت شورای شهر و شهرداری در حال اجراست. گویا این زمین از سوی اداره راه و شهرسازی به یک نهاد امنیتی واگذار شده که دیوارکشی پیرامون آن با انتقادات افکار عمومی مواجه شده است.
  • سه هفته پیش بر اثر تیراندازی به یک شهروند در محله سرتل بوشهر، وی به قتل رسید، ضمن اینکه ساعتی بعد قاتل و همدست های وی در دیلم از سوی پلیس تعقیب شده که در پی برخورد با تیر برق، خودرو آتش گرفت و البته قاتل مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. شنیده می شود انگیزه قاتل، خونخواهی از برادرش بوده که به دلیل زندانی بودن قاتل، برادر وی در بوشهر مورد تیراندازی خونین قرار گرفته است.
  • MRI بوشهر برای بروزرسانی یک ماه تعطیل شد. دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرده مراجعین جهت انجام MRI به بیمارستان‌های سلمان فارسی بوشهر و یا بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان مراجعه کنند. گفته شده از ویژگی های دستگاه جدید، کیفیت تصاویر، خدمت‌رسانی به بیماران در کمترین زمان ممکن، انجام آنژیوگرافی مغز و عروق، MRI اختصاصی از کیسه صفرا، MRI با کیفیت عالی از شکم و لگن و انجام تصویربرداری از غده هیپوفیز با مقاطع ظریف و دینامیک است و درخواست های پزشکی که با دستگاه قبلی امکانپذیر نبوده، را پذیرش می کند.
  • رئیس خانه مطبوعات کشور در توئیتی از لایحه جدید دولت علیه مطبوعات انتقاد کرده که براساس آن معافیت مالیاتی مطبوعات لغو خواهد شد.

  • جانمايي طرح پسماند در سیراف مجددا بررسی می شود. سید پیروز موسوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس با بیان اینکه ما به دغدغه فعالان اجتماعي سيراف احترام مي گذاريم و دغدغه آنها در به خطر افتادن قضيه ثبت جهاني سيراف را دريافت كرديم گفت: "بررسي هاي لازم جهت جانمايي جديد اجراي اين طرح صورت می گیرد." این پروژه با مدیریت منطقه ویژه پارس همجوار شهر سیراف اجرایی می شود.
  • شنیده شده زمان جدید برای انتخابات هیات فوتبال استان 25 آبان ماه تعیین شده است. این درحالیست که بارها این انتخابات لغو شده است. ظاهرا از میان داوطلبان فقط 3 نفر تایید صلاحیت شده اند که شامل: محمدحسین سیدزاده، امیرحسین محتشم و سید یونس موسوی است. البته مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اسامی تاییدصلاحیت شدگان انتخابات هیات فوتبال را گمانه زنی دانسته و گفته بزودی در این خصوص اطلاع رسانی کاملی صورت می گیرد.
  • شب گذشته کلیپ شهروندی درباره نشست ساحل در دهکده گردشگری بوشهر در فضای مجازی منتشر شد. این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته، ولی تلفن همراه و وسایل این خانواده را که برای تفریح به این دهکده آمده بودند راهی دریا کرد تا درباره کیفیت زیرسازی این پروژه علامت سوال های جدی مطرح شود.
  • شماری از کارکنان شهرداری بوشهر با ارسال پیام و تماس هایی با «خلیج فارس»، نسبت به حذف یا کاهش قابل توجه اضافه کارشان انتقاد کرده و می گویند: بودجه شهرداری برای تیمداری در لیگ برتر انقباضی شده و فشار آن بر کارمندان وارد گردیده، درحالی که ظاهرا معاونان همچنان اضافه کار قبل را دریافت می کنند.
  • پارس جنوبی هوادار چینی پیدا کرد! چند نفر از چینی‌های شاغل در عسلویه به تشویق پارس جنوبی جم پرداختند. هواداران پارس جنوبی نیز استقبال خوبی از آنها به عمل آوردند.

  • اغلب مدیران ادارات بوشهر در نمازجماعت اداره با حضور کارمندان شرکت نمی کنند. این مطلب را حجت الاسلام خشنود رییس ستاد اقامه نماز استان بیان کرده و گفته: فرمانداران باید در شورای اداری این موضوع را به مدیران تذکر دهند.
  • باخبر شدیم سلطانی فرد وزیر ورزش و جوانان به استان سفر می کند. یکی از مهمترین برنامه های وی افتتاح اولین سالن استاندارد ورزش زورخانه ای در بوشهر است.
  • خبر دیگر از ورزش اینکه نامه خدری نماینده بوشهر به وزیر ورزش درخصوص معرفی محمد نجفی رییس هیات فوتبال برای مدیرکلی ورزش و جوانان بوشهر با حاشیه هایی همراه شد. این نامه اگرچه مربوط به شهریورماه است ولی به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، اما استاندار امضای چنین نامه ای را تکذیب کرده، الماسی و سعادت دو نماینده استان نیز با اشاره به اینکه اطلاعات اشتباهی از سوی نماینده بوشهر درباره بازنشسته بودن بهروزیان فر به آنها ارائه گردید که بعدا مشخص شد صحت ندارد، امضای خود در این نامه را رد کردند. تنها شهریاری نماینده دشتی و تنگستان صحت امضای خود را تایید کرده است.

  • گویا تغییر "یلدا دارابی" مدیر درمان تامین اجتماعی استان جدی شده است. از رییس بیمارستان سلمان فارسی به عنوان جایگزین احتمالی وی یاد می شود. حضور دارابی در این سمت با انتقاداتی درباره عملکرد وی همراه بوده و حاشیه هایی در پی داشته است.
  • روح اله محمدی به سمت مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر منصوب شد تا پس از حدود یک دهه این شرکت تغییر مدیریتی را به خود ببینید. وی پیش از این مدیر حراست همین شرکت بوده است.
  • بودجه بعدی کشور دوسالانه تنظیم و به مجلس خواهد رفت. گویا ارائه بودجه دو ساله بخشی از سیاست اصلاح بودجه کشور است. گفتنی است این بودجه بدون لحاظ کردن درآمدهای نفتی برای سال های 99 و 1400 تنظیم می شود و قرار است اختیارات درآمدی بیشتری به استان ها دهد.
  • استقبال مسئولان استان از ثبت اموال و دارایی ها در سامانه مربوطه چندان تعریفی نیست. گویا استقبال چندانی از این سامانه در استان تاکنون انجام نشده است. گفتنی است پیش بینی می شود که ۲۵۰ هزار نفر از مسئولان کشوری شامل قانون جدید ثبت اموال و دارایی ها یا همان قانون از کجا آورده ای؟ شوند.
  • ارتباط با شماره های ۳ رقمی برخی دستگاه های استان همچون شماره ۱۱۸ یا 137 دیگر برای مردم رایگان نخواهند بود.
  • شنیده می شود یکی از نمایندگان استان در انتخابات مجلس داوطلب نخواهد شد. گویا وی از سوی برخی اطرافیانش با هشدارهایی درباره کاهش محبوبیتش و شانس پایین رای آوری مواجه شده است.
  • نظافت بیمارستان شهدای خلیج فارس خصوصا در بخش جراحی و بستری بیماران ضعیف است و انتقادات زیادی از سوی بیماران و همراهان آنها در پی داشته. ظاهرا مسئولان بیمارستان هم در مواجهه با اعتراضات، کمبود نیرو را بهانه کرده اند./ خلیج فارس
[کد خبر:AJ29947]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب