به گزارش آینه جم ، با اعلام رسمی نتایج صلاحیت داوطلبین مجلس توسط شورای نگهبان در روز گذشته، اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه دشتستان با یک شوک عجیب مواجه شده اند.
 
آنها که باور داشتند در این دوره هم می توانستند بر محمدباقر سعادت نماینده کنونی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه اصلی خود اجماع و تمرکز داشته باشند ، با رد صلاحیت وی و خروج از از گردونه انتخابات مواجه شده و به ناچار به دنبال گزینه جایگزین هستند.
 
نکته اساسی این است که با شرایط موجود و با کنار رفتن محمدباقر سعادت چه کسی گزینه  اصلاح‌طلبان خواهد شد؟ 
 
طبق شنیده ها برخی چهره های اصلاح طلب به دنبال معرفی سید حسین جعفری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان هستند که البته دلایلی نیز برای این انتخاب وجود دارد.
 
جعفری نماینده حزب مردم سالاری در استان بوشهر است و ارتباط خوبی با برخی سیاسیون مرکز کشور دارد. در کنار این شرایط وی نسبت فامیلی با سید محمد مهدی جعفری اولین نماینده دشتستان پس از انقلاب نیز دارد که خود می تواند شاهین اقبال را به سمت این گزینه اصلاح طلب بیشتر از دیگران متمایل کند.
 
وی از خانواده سادات دهقائد شهرستان دشتستان بوده و از قدیم مورد احترام مردم این سامان قرار دارد به گونه ای که در لحظه ثبت نام برای داوطلبی این دوره از مجلس شورای اسلامی ، جعفری پشتوانه اش را رای سنتی مردم به سادات ذکر کرده است.
 
نکته دیگر این که وی مشاور گراوند استاندار بوشهر بوده و این شرایط سبب می شود که قدرت چانه زنی و ارتباط با ذی نفوذان فعلی و سابق نیز داشته باشد.
 
حال باید منتظر نشست که آیا با این همه پتانسیل ، اصلاح طلبان حاضر می شوند سید حسین جعفری را به عنوان گزینه نهایی خود از حوزه انتخابیه دشتستان انتخاب کنند؟
سوک 
[کد خبر:AJ31047]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب