آینه جم: به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر دراین‌باره گفت: معاونت میراث فرهنگی توانست پس از مدت‌ها و اولین بار پنج اثر طبیعی را هم‌زمان به ثبت ملی برساند.

به گزارش آینه جم»؛ محمدحسین ارسطوزاده افزود: این معاونت توانست از پرونده‌ی پنج درخت کهنسال استان بوشهر در کمیته ثبت آثار ملی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران دفاع و این پنج درخت را به ثبت ملی برساند.

او اضافه کرد: «درخت کُنار کهنسال امامزاده کل‌جباری» در روستای تنگ‌زرد شهرستان دشتستان با قدمتی میان ۴۶۰ تا ۵۱۰ سال، «درخت کُنار کهنسال امامزاده فقیه‌ضیا» در روستای تنگ‌زرد شهرستان دشتستان با قدمتی میان ۳۰۰ تا ۳۵۰ سال، «درخت کُنار کهنسال چهاردار» روستای بُهر شهرستان دشتستان با قدمتی میان ۲۸۰ تا ۳۰۰ سال، «درخت کهور کهنسال امامزاده ابراهیم» در روستای ننیزک شهرستان دشتستان، با قدمتی میان ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال، «درخت چِش(بابُل) کهنسال ریشهر قدیم» در محله ریشهر بندر بوشهر با قدمتی میان ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال درختانی بودند که به‌همت معاونت میراث فرهنگی و این معاونت به ثبت ملی رسید.

مسئول ثبت آثار و تعیین حرایم معاونت میراث فرهنگی هم گفت: با ثبت این پنج اثر، شمار آثار طبیعی استان بوشهر که ثبت ملی شده به ۷ اثر رسید.

به‌گفته‌ی سودابه معموری تا پیش از این کوه و یا «گنبد نمکی جاشَک» و «درخت چِش میدان بهمنی» بندر بوشهر به ثبت ملی رسیده بودند.

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی استان بوشهر

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی استان بوشهر

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی استان بوشهر

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی استان بوشهر

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی استان بوشهر

کلمات ک

[کد خبر:AJ31523]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب