آینه جم؛ خبرنگاران «این رسانه» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • در شرایطی از امروز فعالیت همه دستگاههای اجرایی با ظرفیت کامل نیروی انسانی خواهد بود که مثبت شدن تست کرونای برخی کارمندان ادارات طی هفته های اخیر باعث نگرانی سایر همکاران آنها شده است. از طرفی، کارکنان این دستگاهها نسبت به سهل انگاری مدیران مربوطه برای گرفتن تست کرونا از آنها گلایه مند هستند. ضمن اینکه فضای اغلب ادارات به شکلی می باشد که فاصله گذاری به شکل مطلوب امکان پذیر نیست.
  • یکی از ادارات کل استان اخیرا درگیر کرونا شده و اکنون بیش از ۱۵ تن از کارمندان آن به  کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. ماجرا از این قرار است که یکی از مسئولان این اداره به زادگاه خود مازندران منتقل می‌شود و این اداره کل راننده ای آن اداره را بالاجبار موظف می‌کند تا با خودرو سواری اداره این مسئول را به مازندران برساند. این در شرایطی بوده که همه متولیان امر بمنظور قطع زنجیره انتقال مردم را از مسافرت منع و پیامدهای آن را متذکر شده بودند. متاسفانه این راننده که نگهبان این اداره کل هم بوده در سفر مازندران درگیر کرونا می‌شود و بدون علامت به بوشهر بر می‌گردد و در محل کار، به دلیل ارتباط با همکاران خصوصا انجام تست سنجی توسط وی، ویروس را به سایرین هم سرایت داده است. این خبر از قول "بوشهری ها" می باشد.
  • شنیده ها از تشکیل پرونده تخلف یکی از مدیران مرکز استان و بازداشت وی حکایت دارد. گویا ارتباط خویشاوندی وی با مدیرکل، احتمال باز شدن پای وی به این پرونده و بازخواست تعدادی دیگر از نیروهای این مجموعه وجود دارد.
  • نمایندگان استان در مجلس باید پس از تایید اعتبارنامه های شان، کمیسیون های خود را تعیین کنند. هر نماینده باید درخواست عضویت در سه کمیسیون تخصصی را ارائه کند که طبق شنیده ها، چهار منتخب استان خواستار این موارد بوده اند:

ابراهیم رضایی- دشتستان: کمیسیون های فرهنگی، امنیت ملی و اجتماعی

عبدالکریم جمیری- بوشهر، گناوه و دیلم: انرژی، حقوقی، فرهنگی

غلامحسین کرمی- دشتی و تنگستان: قضایی، انرژی و اقتصادی

شیخ موسی احمدی- نماینده جنوب استان: انرژی- قضایی- اصل 90

  • شنیده می شود برای سال تحصیلی جدید طرح 3 به 3 در حال بررسی است، طوری که برای حفظ فاصله گذاری میان دانش آموزان و عدم ازدحام در کلاس ها، حضور دانش آموزان به دو گروه برای حضور 3 روزه در مدارس تقسیم شوند. همچنین بخش دیگر از ساعت موظفی دانش آموزان و معلمان بصورت غیرحضوری و در قالب آموزش فضای مجازی خواهد بود. در همین راستا قرار است سال تحصیلی جدید زودتر از مهرماه شروع شود.
  • خبر می رسد وضعیت 300 نیروی شرکتی شهرداری بوشهر در حال تبدیل به مشکل بزرگی برای مدیریت شهری است. گویا دستگاههای نظارتی ادامه تامین نیروی انسانی در شهرداری بصورت شرکتی را غیرمجاز دانسته و از سویی شهرداری هم تاکنون نتوانسته مجوز قراردادی کردن نیروها را بگیرد. این درحالی است که خردادماه قرارداد با پیمانکار مربوطه خاتمه می یابد.
  • آمریکا معافیت مربوط به همکاری‌های بین‌المللی در نیروگاه بوشهر را به مدت ۹۰ روز تمدید خواهد کرد. اکنون نیروگاه بوشهر برای تعمیرات و سرویس در تعطیلی به سر می برد.
  • در اردیبهشت امسال، بوشهر بالاترین تورم را نصیب خود کرد. براساس گزارش مرکز آمار، در بین ۳۱ استان کشور بیشترین تورم ماهانه مربوط به استان‌های بوشهر معادل بیش از چهار درصد بوده است.

  • عدم دریافت و پرداخت وجه نقد در بانک ها در شرایطی که اد‌ارات‌ و سازمان ها، فعالیت های خود‌ را از سر گرفته اند‌ و عد‌ه ای از مرد‌م به د‌نبال نقد‌ کرد‌ن چک ها، سر و سامان د‌اد‌ن به حساب های بانکی و واریز وجه نقد‌ به حساب های خود‌ هستند‌، مشکل ساز شده است. محدود شدن دریافت پول در برخی شعب و از طرفی کمبود دستگاههای دریافت پول در استان، بسیاری از مشتریان که نیازمند جابجایی وجه نقد هستند دچار مشکل کرده است.
  • خبر می رسد اخیرا هزینه صدور پرینت کارت مهارت کارگران ساختمانی توسط فنی و حرفه ای به 50 هزارتومان افزایش یافته، درحالی که سال قبل 5 هزارتومان بوده است. معلوم نیست سازمان فنی و حرفه‌ ای بر چه اساس قیمت این کار را د‌ه برابر کرد‌ه، آن هم در شرایطی که کارگران ساختمانی به دلیل رکود در ساخت و سازها، روزگار سختی را می گذرانند.
  • ماجرای انتقال 22 هکتار اراضی موات در کنگان که در اختیار شرکت نفت بوده به یک شخص، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است. براساس رای صادره در دادگستری کنگان، نماینده شرکت ملی نفت یا امور اراضی برای دفاع از مالکیت دولتی در جلسه دادگاه حضور نیافته بودند. گویا محکوم‌له پس از دریافت سند، مجدد به مراجع قضایی مراجعه کرده و درخواست پرداخت وجه زمین، هزینه‌های دادرسی و... کرده است.
  • شنیده می شود برخی کافی نت ها به بهانه اینکه در ثبت نام خودرو آشنایی دارند، هزینه ۲.۵ میلیون تومانی از متقاضیان دریافت می کنند! این درحالیست که به گفته رییس اتحادیه تجهیزات اینترنتی، هزینه ثبت نام خودرو 30 هزارتومان است و دریافت مبلغ بالاتر غیرقانونی بوده و منجر به تشکیل پرونده در تعزیرات می شود. از طرفی، با شرایط جدید، امکان ثبت نام خودرو تسهیل شده و نیاز است افراد با اینترنت موبایل یا اینترنت خانگی مقداری وقت گذاشته تا سایت در دسترس آمده و عملیات ثبت نام را انجام دهند.
  • "مهرداد جشنی پور" به عنوان مدیر انجمن روزنامه نگاران شعبه استان بوشهر منصوب شد. دبیرکل این تشکل سیاسی اصولگرا سید نظام الدین موسوی مدیر سابق خبرگزاری فارس و نماینده جدید تهران در مجلس است.  جشنی پور از فعالان رسانه ای بوشهر است که نمایندگی خبرگزاری های تسنیم و فارس در استان از سوابق وی می باشد.
  • پزشک زنان و زایمان بوشهری در واکنش به مطالب منتشر شده که وی را در مرگ دلخراش مادر و نوزاد اهرمی مقصر قلمداد کرده، در صفحه شخصی اش نوشت: آنچه در توان داشتم برای نجات اين بيمار به كار بستم و هیچ موردی از خطای پزشکی در عملکرد درمانی ام وجود ندارد. دکتر مریم حاجب نوشته: جراحي با حضور پنج جراح شامل دو نفر از همكاران متخصص زنان و زايمان و دو نفر جراح عمومي، با فراخوان متخصص قلب داخلي و همچنين فوق تخصص خون‌شناسي با موفقيت به پايان رسيد. اما متاسفانه بيمار چند ساعت پس از جراحي در icu ايست قلبي كرد. متاسفانه این بیمار داراي چندین ريسك فاكتور مانند سن بالاي ٤٠ سال، تعدد زايمان، سوراخ شدن كيسه آب از يك هفته قبل، فشار خون و وزن بالا بودند که با این وجود طبق پروتکل های درمانی باز هم زایمان طبیعی ارجح بود و در زمان بستری برای بيمار و همسرش توضیحات لازم در خصوص زایمان پر خطر ارائه شده بود. وی با بیان اینکه طی 20 سال فعالیت، خطای پزشکی در پرونده اش ثبت نشده، ادامه داد: پرونده براي بررسي و اعلام نظر به مراجع ذيصلاح ارسال شده، اما من در پيشگاه خدا و هم در برابر وجدانم آسوده ام چون آنچه در توان داشتم جهت نجات اين بيمار به كار بستم.

  • این تصویر از آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در دهه 60، وقتی فوتبالیست بود در فضای مجازی منتشر شده است. گفته شده این تصویر مربوط به مسابقه تیم بوشهر و جزیره خارگ بوده است.

  • برخی ارباب رجوع اداره کل ثبت اسناد و املاک درباره برگزار نشدن جلسات هیات نظارت و تاخیر چندماهه در صدور سندها گلایه مند هستند. گویا از بهمن گذشته و با تغییر مدیرکل ثبت اسناد بوشهر، مدت زمانی برای قرارگیری امضای مدیرکل جدید در مکاتبات هیات طی شد و تا قبل از شیوع کرونا، فقط یک جلسه این هیات برگزار شده است. گویا در سال جدید نیز مرخصی درمانی مدیرکل و عدم تعیین جایگزین یا تفویض اختیار، عدم برگزاری جلسات این هیات را طولانی کرده است.
  • شنیده می شود احتمال انتصاب سکینه الماسی نماینده جنوب استان در مجلس دهم در مجموعه شستا از زیرمجموعه های تامین اجتماعی وجود دارد. وی کارمند سازمان بهزیستی می باشد.
  • در حالی مدیرعامل شرکت آب استان، حفر چاه را راهکار تامین آب آشامیدنی در استان دانسته که به عقیده کارشناسان، با توجه به افزایش جمعیت استان، راهکار اساسی برای تامین پایدار آب، افزایش تخصیص از خط کوثر می باشد، چرا که حقابه استان طی سالیان اخیر ثابت مانده است. براین اساس، اگر قرار باشد برای تامین آب در سالهای آینده هر ساله چاه های بیشتری حفر کنیم مشخص نیست تا کی منابع محدود آب شیرین دشت های در معرض خطر استان اجازه ادامه این رویه را به ما بدهد. به نظر می رسد تا قبل از 1400 می بایست استان بوشهر درخواست بازنگری در طرح را می داد و با لحاظ جمعیت و شهر و روستاهای افزوده شده اعتبار لازم برای احداث خط انتقال جدید را از منابع ملی تصویب می کرد. این خبر به نقل از سایت مند می باشد.
  • در شرایطی که طی هفته گذشته مراتع و جنگل های استان های جنوبی از جمله بوشهر گرفتار آتش شده، خبری از حضور بالگرد آتش نشان نشده است. در این خصوص، رییس یگان حفاظت منابع طبیعی گفته: پیش از این وزارت دفاع بالگردهای اطفای حریق را تأمین می‌کرد ولی به دلیل آنکه دولت اعتباری برای این کار در اختیار آنان قرار نداده دو سال است که با سازمان جنگل‌ها در زمینه همکاری نمی‌کنند.
  • نماینده دشتستان "استیضاح و برکناری وزیر نفت" را اولویت خود در مجلس اعلام کرده است. ابراهیم رضایی با بیان این مطلب گفته: برکناری زنگنه کمک به دولت است تا از نیروهای ناکارآمد نجات یابد، چرا که زنگنه را فرد نمی دانم بلکه جریانی است که نگاهش برای امورات و حل مشکلات به بیگانه است.
  • کرمی، منتخب دشتی و تنگستان در واکنش به توئیتی نوشته: بنده قبل از اینکه دوستان با قالیباف همراه شوند، اعلام کردم به وی رای می‌دهم. پیش از وی، رضایی منتخب دشتستان رای خود در انتخابات هیات رییسه را منتشر کرده بود، آرایی که همان لیست اصلی اصولگرایان بوده و انتخاب شدند.

  • فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته: شناور حامل قاچاق را در دریا به آتش می‌کشیم. سردار تنگسیری افزود: پیام ما به قاچاقچیان آن است که با آنها شوخی نداریم و مبارزه ما در این زمینه جدی‌تر از هر زمان دیگری است.
  • این هم توئیت سخنگوی وزارت بهداشت درباره قرمز بودن 8 شهرستان استان بر اثر ابتلا به کرونا

  • وعده پرداخت بیمه بیکاری پوچ درآمده و هنوز تعهد تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق اسفندماه افراد بیکار شده ناشی از کرونا اجرایی نشده است. این درحالیست که بیش از 70 روز از ثبت‌نام متقاضیان بیمه بیکاری کرونایی می گذرد. هفته پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان باید شماره‌حساب خود را ظرف 24 ساعت اعلام کنند تا قبل از عید فطر مرحله اول پرداختی‌های بیمه بیکاری انجام شود.
  • در حالی ثبت نام برای برخورداری از تسهیلات کرونایی 12 تا 16 میلیونی مشاغل و اصناف آسیب دیده از این ویروس در روزهای پایانی اردیبهشت آغاز شده که بسیاری از مشاغل که طی این مدت ضررهای سنگینی را متحمل شدند خارج از گود حمایت قرار دارند و برخی از مشاغل هم شروط دریافت این تسهیلات را بسیار سخت گیرانه می دانند. در اغلب موارد، بانک ها شرط پرداخت وام را سپرده گذاری معادل مبلغ تسهیلات می دانند که با این وضعیت، عملا اغلب اصناف از خیر آن می گذرند.
  • ثبت‌نام سهام عدالت برای جاماندگان با مصوبه مجلس ممکن می شود. گویا جمعی از نمایندگان طرحی برای این منظور آماده کرده ‌اند تا در نخستین جلسات مجلس پس از آغاز به‌ کار رسمی بررسی شود. درصورت تبدیل این طرح به قانون و دریافت سهام عدالت توسط کسانی که تاکنون این سهام را نداشته‌اند، تمامی مردم دارای سهام عدالت خواهند شد.
  • فیلتر تلگرام و قوانین سخت درباره فعالیت نکردن دستگاه‌های دولتی در این فضا شکست خورده است. بررسی ها نشان می دهد بسیاری از مدیران کل و حتی اداراتی مثل صداوسیما در این فضا حضور فعال دارند. به نظر می رسد با این شرایط، محدودیت در دسترسی به این پیام رسان نیازمند بازنگری است.
  • انسولین به عنوان داروی اصلی بیماران دیابتی در بوشهر کمیاب شده و باعث سرگردانی بیماران شده است.
  • حادثه هفته قبل برای سه عضو یک خانواده در پارک سیادت بوشهر و افتادن آلاچیق، منجر به قطع شدن پای پدر خانواده و مجروحیت دو پسر آنها شده است. این خانواده نسبت به عدم دلجویی شهرداری مرکز استان پس از این حادثه گلایه مند هستند.
  • دست آخر اینکه قیمت برنج خارجی در بازار درحال ۲ برابر شدن است. تغییر نوع ارز تخصیصی برای واردات برنج از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی، دلیل این گرانی روز افزون اعلام می شود. از طرفی ضعف مدیریت و برنامه ریزی کارگروه تنظیم بازار نیز مانع از توزیع مناسب برنج با نرخ مصوب در استان برای عموم شده است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ32712]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب