اینه جم : ارزیابی کمیته پایش شناگاه‌های بوشهر نشان می‌دهد ساحل این شهر از بوستان سیادت تا جفره آلوده است و نباید در آن شنا کرد.

به گزارش آینه جم؛ روزهای گرم سال، بسیاری را به شنا در ساحل ترغیب می کند، آن هم در شرایطی که سالهاست بسیاری از شناهگاههای استان آلوده معرفی می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: کمیته‌ای به نام پایش شناگاه‌ها و تعیین شناگاه‌های سالم چندین سال است که در محیط زیست تشکیل شده که اعضایش را حفاظت محیط زیست، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب تشکیل می‌دهند و به صورت فصلی جلسه برگزار و مشکلات شناگاه‌ها را بررسی می‌کنند.

صادق پورسالم در گفتگو با رادیو بوشهر افزود: علاوه بر جلسه‌های فصلی این کمیته، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان پایش‌هایی نیز انجام می‌دهند که بر اساس همین ارزیابی‌ها شناگاه‌های پاک و ناسالم را مشخص می‌کنیم و شهرداری با پرچم گذاری یا نصب دیگر علائم، سالم یا ناسالم بودن شناگاه را برای مردم مشخص می‌کند.

او ادامه داد: ما در اداره حفاظت محیط زیست، به صورت فصلی از شناگاه‌های ساحل بوشهر نمونه‌گیری انجام می‌دهیم و آن را بررسی می‌کنیم که به تازگی نمونه‌گیری در سواحل این شهر انجام گرفته است.

بوشهری‌ها در کدام ساحل شنا کنند؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر بیان کرد: بر اساس این پایش و با توجه به اینکه خروجی فاضلاب سطح شهر بوشهر به سواحل هدایت می‌شود، ساحل این شهر از بوستان سیادت تا جفره از نظر میکروبیولوژی، آلوده هستند و مردم نباید در این مناطق شنا کنند.

پورسالم گفت: ساحل بوشهر از بوستان دانشجو تا ریشهر به نسبت دیگر قسمت‌ها بهتر است، اما پیشنهاد می‌کنیم بوشهری‌ها در ساحل روستا‌ی بندرگاه و بوستان لیان شنا کنند.

او ادامه داد: هنوز نتایج پایش جدید از شناگاه‌ها به طور کامل بررسی نشده و به دیگر دستگاه‌ها اعلام نشده، اما نتایج ابتدایی ارزیابی ما نشان می‌دهد شرایط سواحل بوشهر نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر همچنین بیان کرد: فرایند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه بوشهر ناقص است و خروجی آن به دریا در حوالی نیروگاه اتمی راه پیدا می‌کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خروجی آلودگی ندارد.

[کد خبر:AJ32959]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب