آینه جم: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن فوت شدگان در کشور ۶۵.۲ سال و در استان بوشهر ۶۲ سال است.

به گزارش آینه جم اسکندر پاسالار درباره وقایع وفات در سال ۹۸بیان کرد: پارسال چهار هزار و ۴۸۳ واقعه وفات در این استان ثبت شده است که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه از بین متوفیان پارسال، دو هزار و ۵۵۷ نفر مرد و هزار و ۹۲۶ نفر زن بوده‌اند، افزود: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۳۳ مرد در استان فوت کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن فوت شدگان در کشور ۶۵.۲ سال و در استان بوشهر ۶۲ سال است. همچنین میانگین سن فوت شدگان مرد در استان ۶۹ و زنان ۶۷ سال به ثبت رسیده است.

پاسالار، نرخ عمومی ثبت فوت استان بوشهر را ۳.۸ عنوان کرد و گفت: بر این اساس پارسال به ازای هر هزار نفر جمعیت استان، نزدیک به چهار نفر فوت کرده است.

او با بیان اینکه بیشترین فوت‌های استان در گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ سال رخ داده است، عنوان کرد: از کل فوت‌های ثبت شده استان در سال گذشته، ۴.۷ درصد را افراد کمتر از ۱۵ سال، ۷ درصد را افراد ۱۵ تا ۲۹ سال، ۲۹.۳ درصد را افراد ۳۰ تا ۶۴ سال و ۵۷.۳ درصد را افراد ۶۵ سال به بالا تشکیل داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بیشترین وفات ثبت شده مربوط به شهرستان دشتستان و کمترین میزان مربوط به شهرستان عسلویه است.

پاسالار با اعلام اینکه بیشترین فوت‌های سال گذشته در فصل پاییز ثبت شده است، بیان کرد: استان بوشهر رتبه ۳۰ کشور در وفات را دارا است.

[کد خبر:AJ33011]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب