آینه جم: همزمانی قرمز شدن وضعیت بوشهر در ابتلا به کرونا و اعتصاب ۲ روزه پاکبانان این شهر باعث شده تا زباله‎ها در کوچه‌ها و معابر این شهر انباشته شود و سلامتی شهروندان در معرض خطر مضاعف قرار گیرد.

به گزارش آینه جم به نقل از ایرنا؛ در حالی پاکبانان بوشهری در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات افزایش حقوق سال جاری اعتصاب خود را به دومین روز کشانده‌اند که رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر دوشنبه شب گفت: با توافق و هماهنگی انجام شده برای پرداخت مطالبات قانونی پیمانکار طرف قرارداد، حقوق و دیگر بستانکاری‌های پاکبانان این شهر بزودی پرداخت خواهد شد.

انباشت زباله‌های بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی

ابوذر دهدار دوشنبه‌شب به رسانه‌ها اعلام کرد: در این زمینه با توجه به مشکل پیش آمده برای حقوق پاکبانان در نشستی با حضور شهردار، معاون خدمات شهری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و مدیر عامل شرکت پیمانکار خدمات شهری مقرر شد در  اسرع وقت شهرداری مطالبات قانونی شرکت پیمانکاری را پرداخت کند تا حقوق پاکبانان بزودی پرداخت شود.

اعتصاب حدود ۲۰۰ نفری پاکبانان بوشهری از روز دوشنبه با تجمع در پارک جنرال شهر بوشهر آغاز شد و هرچند مدیرعامل سازمان پسماند و معاون اجرایی و خدمات شهری بوشهر با حضور در بین آنها قول حل مشکل و پرداخت کامل حقوق و دستمزد به آنها داد اما این وعده آنان را قانع نکرده برای دومین روز در این پارک تجمع کرده و خواهان دریافت حقوق کامل خود برای از سرگیری تنظیف شهر بوشهر شدند.

اگرچه این تجمع پس از حدود ۲ ساعت در فضایی مسالمت آمیز پایان یافت و پاکبانان راهی معابر محل کار خود شدند اما با این وجود از سرگیری فعالیت خود را منوط به دریافت کامل حقوق و دستمزدشان کردند.

هم‌اکنون سطل‌های زباله در بوشهر اکنون پس از اینکه ۲ روز عملیات نظافت شهر انجام نشده مملو از زباله شده  و در برخی از محله‌‎ها شهروندان به ناچارکیسه‎های زباله را در جوار سطل‎های زباله جا داده‌اند.

این وضعیت در شرایطی رقم می‏‌خورد که بوشهر همزمان با اعتصاب پاکبانان از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

یکی از پاکبانان به خبرنگار ایرنا گفت: با اطمینان از انعکاس خبر دومین روز از تجمع خود در رسانه‎ها راهی محل کار خود شدیم تا پس از دریافت حقوق کامل فعالیت خود را برای نظافت کوچه و معابر شهر از سر بگیریم.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود افزود: با افزایش سر و سام‌آور قیمت‎ها حقوق پاکبانی نیز کفاف زندگی را نمی‎دهد و وقتی همین حقوق نیز به طور کامل پرداخت نشود، امرار و معاش خانواده‌ها با مشکل مواجه شده‌است.

این پاکبان ادامه داد: با شیوع کرونا و آلودگی سطح کوچه و معابر خانواده‎های پاکبانان بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و در چنین شرایطی شایسته نیست که بار ناشی از فشار اقتصادی نیز بر آنها تحمیل شود.

دیگر پاکبان بوشهری گفت: کار پاکبانان شاید در شرایط عادی به چشم شهروندان نیاید ولی اکنون که ۲ شبانه روز زباله‎های سطح شهر جمع‌آوری نشده تلاش پاکبانان بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی ادامه داد: با این وجود پاکبانان تا ساعتی که حق و حقوق کامل خود را نگیرند برای نظافت شهر اقدامی نخواهند کرد.

این پاکبان افزود: با این حال انتظار است قول رئیس شورا برای پرداخت مطالبات بزودی محقق شود تا عملیات پاکسازی شهر نیز از سر گرفته شود.

شهروند بوشهری گفت: در شرایط کرونایی که تاکید ویژه‌ای برای نظافت و پاکیزگی است، انباشته شدن زباله برای مدت ۲ یا ۳ روز شهر را با بحران خود ساخته مواجه می‎کند.

حسین رستمی افزود: مردم انتظار دارند، مسئولان در اسرع وقت حق و حقوق پاکبانان را پرداخت کنند تا بوشهر همانند گذشته در پاکیزگی باشد.

دیگر شهروند بوشهری اظهارداشت: اکنون با قرمز شدن وضعیت کرونایی بوشهری موجی از نگرانی خانواده‌ها را دربرگرفته زیرا انباشه زباله‌ها حتی برای چند ساعت نیز منطقی نیست  و مسئولان باید هر چه زودتر پاسخگوی این وضعیت باشند.

محمد رحیمی افزود: از شب گذشته انبوهی از زباله در سطل‌های حاشیه کوچه و معابر مشاهده می‌شود که تقویت شیوع کرونا را در وضعیت قرمز بوشهر به همراه دارد.

این پاکبانان به عنوان نمایندگان نیروهای شرکت پیمانکاری ظریف کاران (۳۷۰ نیروی کارگری و ۸۴ نیروی گشت و نظارت) خواهان دریافت کامل حقوق و دستمزد خود شده بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توافق و هماهنگی انجام شده برای پرداخت مطالبات قانونی پیمانکار طرف قرارداد، حقوق و دیگر بستانکاری‌های پاکبانان این شهر بزودی پرداخت خواهد شد.

ابوذر دهدار دوشنبه‌شب به رسانه‌ها اعلام کرد: پاکبانان شهرداری بندر بوشهر شبانه روز در سرما و گرمای طاقت فرسا به نظافت خیابان‌ها و معابر مشغول هستند که در مورد  توجه به وضعیت معیشت آنها همیشه به شهردار و پیمانکار تاکید شده‌است.

وی بیان کرد: در این زمینه با توجه به مشکل پیش آمده برای حقوق پاکبانان در نشستی با حضور شهردار، معاون خدمات شهری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و مدیر عامل شرکت پیمانکار خدمات شهری مقرر شد در  اسرع وقت شهرداری مطالبات قانونی شرکت پیمانکاری را پرداخت کند تا حقوق پاکبانان بزودی پرداخت شود.

دهدار ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر با رفع دغدغه پاکبانان شهرداری شاهد خدمات رسانی بهتر آنان به شهر و شهروندان باشیم.

پاکبانان شهرداری بوشهر صبح روز دوشنبه با اجتماع در شهرداری بوشهر خواستار دریافت حق و حقوق کامل خود شده بودند.

[کد خبر:AJ33057]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب