آینه جم:  خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه؛ نیروهای شرکتی شهرداری بوشهر در حوزه گشت کنترل و نظارت چندین ماه است که حقوق دریافت نمی کنند. با وجود گرانی های روزافزون، گویا شهرداری درخصوص پیگیری تعهدات پیمانکار خود و ایفای حق و حقوق نیروها ضعیف عمل می کند.
  • نام نویسی از متقاضیان وام ودیعه (پیش پرداخت) اجاره درشرایطی بصورت پیامکی آغاز شده که برای هر نفر در بوشهر سقف 15 میلیون تومانی درنظر گرفته شده که در شرایط کنونی، فقط 20 درصد هزینه را پوشش می دهد. البته با توجه به محدودیت اعتباری، دولت اعلام کرده که اولویت پرداخت این تسهیلات با خانوار بالای 5 نفر و ازدواجی های امسال است که مستاجرند.
  • قیمت مصالح ساختمانی و آهن آلات در بازار ساعتی شده، ضمن اینکه همزمان با افزایش نوسانات ارزی، برخی اقلام مانند سرامیک با کمبود مواجه شده است. ظاهرا جذاب تر شدن صادرات و دریافت دلار در ازای آن، باعث این رویکرد تولیدکنندگان شده است.
  • رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به اینکه مراسم محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود گفت: ۱۰۰ میلیون ماسک و بسته بهداشتی برای ایام محرم نیاز است که انتظار داریم خیرین در این زمینه کمک کنند.
  • احتمال تعطیلی ادارات و بانک های بوشهر در اواخر هفته جاری وجود دارد. با توجه به پیش بینی هواشناسی که این هفته را گرمترین ایام سال ارزیابی کرده، ممکن است برخی روزهای هفته برای پایداری شبکه برق، ادارات و بانک های استان تعطیل شوند. این درحالیست که امروز و فردا برای مدیریت مصرف برق، ادارات تا ساعت 11 فعالیت خواهند داشت.
  • سعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بر اثر بیماری درگذشت. مرحوم محوری که مدتی بود که با بیماری تومور مغزی دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام در اصفهان درگذشت. وی در زمستان گذشته به مدیرکلی ثبت اسناد استان منصوب شد و طی ماههای گذشته به دلیل اقدامات درمانی، برای این اداره جانشین تعیین شده بود.
  • عملکرد سازمان تامین اجتماعی در پرداخت بیمه بیکاری کرونا با گلایه هایی مواجه شده است. تماس ها و پیام های برخی مخاطبان خلیج فارس که مشابه آن در فضای مجازی هم دیده می شود، از پرداخت نشدن مقرری بیمه بیکاری بسیاری از مشمولان با گذشت سه ماه حکایت دارد. از طرفی ادارات استانی کار و تامین اجتماعی هم در این زمینه سلب اختیار شده و پیگیری ها به مرکز موکول گردیده که برای بسیاری از متقاضیان این روند مشکل ساز است.
  • تغییر دو معاون آموزش و پرورش استان در آخرین روز کاری هفته پیش با حرف و حدیت هایی همراه شده است. برخی معتقدند با توجه به نزدیکی معاون جدید پرورشی و فرهنگی با نماینده بوشهر در مجلس، این انتصاب سیاسی بوده، ضمن اینکه کمتر از سه ماه از منصوب شدن لواسانی معاون سابق این حوزه می گذشت.
  • خبر می رسد زائرسرای استان بوشهر در مشهد در بین پروژه های مشابه استانی دارای پیشرفت کمتری ارزیابی شده است. این پروژه حدود 8 سال کلید خورده و ظاهرا قرار است برای تکمیل آنها، علاوه برکمک های خیرین استانی، بنیاد مستضعفان نیز مشارکت کرده تا زائرسراهای ارزان قیمت برای استان ها تکمیل شود.
  • خبر می رسد افزایش برآوردها درخصوص هزینه هر متر مسکن ملی، باعث شده بسیاری از متقاضیان برای تامین آورده اولیه که بین 50 تا 70 میلیون تومان تعیین شده دچار مشکل شده و از مشارکت در این پروژه پاپس بکشند.
  • پروازهای جمعه بوشهر-مشهد که توسط ایران ایرتور انجام می شد، لغو گردید. قبلا هر هفته دو پرواز روزهای سه‌شنبه و جمعه در این مسیر انجام می‎گرفت که حالا با تصمیم جدید شرکت ایرتور پرواز در این مسیر به یک پرواز در هفته کاهش یافته است.
  • این هم واکنش توئیتری حسین ماهینی به رویارویی‌با مهدی قایدی همشهری خود در بازی استقلال – نساجی

  • ابراهیم رضایی نماینده دشتستان که پیش از ورود به مجلس قول داده بود آراء خود را شفاف اعلام کند، با وجود درخواست های توئیتری برای اعلام نظرش درباره انتخاب "بذرپاش" به عنوان رییس جدید دیوان محاسبات که حاشیه هایی داشته، سیاست سکوت درپیش گرفته است. وی تاکنون چندین مرحله آراء خود را در مجلس رسانه ای کرده است.
  • در پی درج آگهی‌های جعلی فروش اجناس به نام بازار گناوه در کانال‌ها و صفحه‌های فضای مجازی، بازاریان گناوه با ارسال نامه‌ای به اتاق اصناف شهرستان گناوه خواستار پیگیری از طریق مراجع قانونی و برخورد با متخلفان شدند.در این نامه آمده: افرادی غیربومی و فاقد واحد صنفی در شهرستان گناوه در اینستاگرام و تلگرام به عنوان مغازه دار گناوه‌ای با آدرس‌های صوری و سو استفاده از برندها و عناوین مختص بازاریان، موجب اخلال و مشکلات برای ما شده‌اند.
  • دین پرست، معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب به‌صورت غیرقانونی در تصرف دستگاه‌هاست، گفته: بزودی اسامی دستگاههای متخلف به ریاست جمهوری و قوه قضاییه جهت تصمیم گیری اعلام می شود. به گفته وی، در سواحل جنوبی 157 کیلومتر در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی است که البته برخی تصرفات مانند استقرار نیروهای نظامی و گمرکات اجتناب‌ناپدیر است اما همه ملزم به رعایت تشریفات قانونی هستند.
  • نصب بیلبوردی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر که موسیقی خیابانی را جزو متکدیان معرفی کرده بود، انتقاداتی را برانگیخت. متعاقب آن، طاهره شمشیری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر ضمن عذرخواهی از هنرمندان، در اینستاگرامش نوشت: سازمان فرهنگی شهرداری اشتباهش را پذیرفته و این بیلبورد جمع‌آوری شد.
  • رییس شورای شهر بوشهر می گوید: هنوز ابلاغی درباره شهردار منتخب به دست مان نرسیده است. دهدار افزود: فرصت سه ماهه سرپرستی شهرداری باقیست و هرگاه دراین خصوص رسمی به ما اعلام نظر شود، تصمیم گیری می کنیم. گفتنی است در اواخر اردیبهشت ماه خورشیدیان سرپرست شهرداری به عنوان شهردار منتخب انتخاب و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی شد.
  • دانشگاهها برای جذب دانشجو به تبلیغات امکانات و تسهیلات خود روی آورده ‌اند که اختیاری بودن حضور در کلاس یکی از موارد است. گویا این رقابت به‌ دلیل کمبود دانشجو در دوره ‌های کارشناسی رخ داده است.
  • خبر می رسد برخی استان ‌ها برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی و تنظیم بازاری، به تقسیم‌ بندی مناطق شهری روی آورده و متناسب با جمعیت منطقه، سهمیه ای را بین فروشگاههای زنجیره ای توزیع می کنند تا در مسیر نظارت و تعادل بخشی قیمت ها گام برداشته شود. در بوشهر اما برنامه مشخصی از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان صمت استان به عنوان دبیرخانه آن دیده نمی شود.
  • شنیده شده برخی کارفرمایان از بیمه بیکاری پرداختی به کارگران خود سهم می خواهند و بعضا این شراکت با توافق انجام می ‌شود!
  • والدین دانش‌آموزانی که قرار است امسال در کلاس اول ابتدایی ثبت‌ نام کنند، دچار تردید و سرگردانی شده‌ اند. گویا دلیل این تردید و سرگردانی توصیه برخی کارشناسان و مدیران مدارس به ثبت ‌نام در سال آینده و با رفع مشکل کرونا است. دلیل این توصیه این است که کلاس اول مادر و اساس همه پایه‌ هاست و اگر کودک حروف الفبا و اعداد را یاد نگیرد در خواندن و نوشتن به مشکل می  ‌خورد و پایه‌اش ضعیف خواهد شد و آموزش مجازی برای بچه ‌های کلاس اول مناسب نیست.
  • دست آخر اینکه؛ با توجه به در پیش بودن عید قربان در هفته آینده، کارشناسان بهداشتی نسبت ب مخاطرات ذبح دام توسط مردم هشدار داده و پیشنهاد شده افرادی که در این خصوص نذر دارند، به جای قربانی دام، می ‌توانند بسته‌ های غذایی بین محرومان توزیع کنند یا آنکه هزینه قربانی‌ را به خیریه‌ ها بدهند.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ33287]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب