آینه جم: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه 60 درصد واحدهای مسکن مهر بوشهر در دولت های یازدهم و دوازدهم تکمیل شده، می گوید: 19 هزار و 300 واحد در این دولت افتتاح شده و 615 واحد دیگر نیز هفته آینده به صورت سراسری و ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

به گزارش آینه جم؛ فرزاد رستمی در نشست خبری گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده واحدهای مسکن مهر بدون معارض در استان تا آبان ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: سهم استان بوشهر از واحدهای مسکن مهر 34 هزار و 715 واحد بود که تا امروز 32 هزار و 300 واحد افتتاح شده است.

وی واحدهای دچار معارض و معطل مانده را شامل 340 واحدی پرگان برازجان و 36 واحدی خورموج دانست که به دلیل مشکلات حقوقی بین مالکان و پیمانکار در انتظار تعیین تکلیف قضایی می باشد.

آخرین وضعیت مسکن ملی در استان بوشهر

رستمی درباره طرح مسکن ملی برای ایجاد سرپناه برای افراد فاقد خانه گفت: سهمیه استان 5 هزار نفر بود که از افراد ثبت نام شده، تاکنون 2300 نفر پالایش شده اند که البته بعد از استعلام‌های نهایی و واریز 40 میلیون تومان وجه از سوی متقاضیان، لیست نهایی مشخص می‌شوند.

رستمی اضافه کرد: این طرح شامل کسانی می‌شود که خود یا افراد تحت تکفل آنها از بعد انقلاب زمین یا تسهیلات یارانه‌ای از دولت دریافت نکرده باشند و از سال 84 زمین یا منزل مسکونی نداشته‌ باشند.

وی بیان کرد: تفاوت طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در این است که تلاش شده زمین‌هایی شناسایی شوند که در قلب شهرها باشند و نیازی به بردن تاسیسات زیاد به آن مناطق نباشد که برای شهر بوشهر این واحدها در شهر جدید عالیشهر و چغادک و در جنوب استان برای شهرهای نخل تقی و عسلویه نیز در شهر جدید نایبند زمین جانمایی شده و مابقی شهرها مشکلی در خصوص زمین وجود ندارد.

تکمیل خروجی دوم بوشهر در انتظار تامین بودجه

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص  سوالی پیرامون ناقص ماندن خروجی دوم بوشهر بعنوان یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهوری گفت : برای بهره برداری از این خروجی، باید جاده اتصال به بندر نگین اجرایی شود تا ماشین‌های سنگین از ناحیه جنوب (خورموج)، برازجان و ناحیه شمال (گناوه) بدون اینکه وارد شهر شوند به سمت بندر وارد شوند، از این رو برآورد 172 میلیاردتومانی برای آن صورت گرفته که در انتظار تامین از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

راه آهن همچنان در ایستگاه فاینانس

رستمی در خصوص راه آهن بوشهر-شیراز نیز گفت: قطعه 10 این پروژه بعنوان مهم‌ترین قطعه در حوزه استحفاظی استان بوشهر است و یک سوم کل تونل‌ها و یک چهارم پل‌های این پروژه  در آن قرار دارد که پیمانکار فعال می باشد. از این رو تکمیل سایر قطعات نیازمند حل مشکلات کشور و اجرای فاینانس خارجی است.

وی درباره اینکه ضرورت تامین اعتبار پروژه از بودجه ملی می باشد، گفت: این موضوع در سفر سال قبل نوبخت معاون رییس جمهور به بوشهر هم بیان شد، ولی امروز واقعیت بودجه ای کشور را می دانیم و اجرای این پروژه منوط به بهبود روابط سیاسی کشور و رفع تحریم ها است تا شاهد سرمایه گذار خارجی و فاینانس باشیم.

روستاهای استان دارای راه آسفالت می شوند

فرزاد رستمی در بخشی از این نشست خبری با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم 650 میلیارد تومان اعتبار در بخش راهسازی هزینه شده و حدود 900 میلیارد تومان پروژه نیز در دست اجراست افزود: در بخش راه روستایی 99 درصد راه روستاهای بالای بیست خانوار استان آسفالت شده است.

وی بیان کرد: تنها یک راه روستایی مسیر سرچشمه - جم از جمله روستاهای بالای 50 خانوار در استان بوشهر هنوز آسفالت نشده که برای آن، از سمت ریز به مسافت حدود ۱۱ کیلومتر جاده تعریف شده که از سوی اداره کل راهداری آسفالت می‌شود و با تحقق این مهم، همه راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالت می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهریادآورشد: براساس طراحی های انجام شده تمام راه‌های فرعی استان بوشهر بعنوان راه فرعی روستایی و بالاتر از استاندار کشوری احداث شده اند.

وضعیت جاده دالکی- کنارتخته و بزرگراه بوشهر- دیر

 رستمی درباره مسیر کوهستانی دالکی- کنارتخته هم که مهمترین راه اتصال بوشهر به فارس است، بیان کرد: این مسیر 18 کیلومتری دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دو جبهه در حال کار است.

وی در خصوص بزرگراه بوشهر - دیر هم گفت: این بزرگراه به مسافت 192 کیلومتر در چهارده قطعه در حال اجراست که بیش از 130 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و 56 کیلومتر دیگر در حال اجرا است که برای سرعت بخشی این پروژه 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مصوب شده و تلاش داریم تا پایان امسال دو قطعه آن به سمت جنوب به نتیجه برسد.

[کد خبر:AJ33370]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب