آینه جم :در عاشورای حسینی در جای جای شهرها و روستاهای استان بوشهر صدای نوحه، روضه، عزا و لبیک یا حسین(ع) به گوش می‌رسد؛ بوشهری‌ها در شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوه وصف‌ناپذیر دیگری را خلق کرده‌اند.

به گزارش « آینه جم » به نقل از تسنیم؛در عاشورای حسینی سراسر استان بوشهر با نصب پرچم  و بنر در معابر، خیابان‌ها، درب منازل، کوچه و برزن رنگ عزا به خود گرفته و شهرها و روستاها در ماتم است.

در حالی‌که عاشورای حسینی امسال به سبب شرایط کرونایی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است ولی مردم دل‌داده به ائمه اطهار(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی شور وصف ناپذیری در کناره آبهای خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

مردم سوگوار بوشهری در این شرایط سخت با حضور در مراسم سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و دیگر شهدای دشت نینوا نشان دادند که داغ  حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش سرد شدنی نیست و فداکاری، ولایت‌مداری، ایثار و شجاعت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) همواره در دل‌ها زنده است.

 عزاداران بوشهری که رعایت مقابله با کرونا را در دستور کار خود قرار داده‌اند بیشتر و بهتر از دیگر مکان‌ها این مهم را رعایت می‌کنند تا عاشورای حسینی امسال به گونه‌ای دیگر در خاطره‌ها و تاریخ ثبت و ضبط شود.

جای‌جای این استان در عاشورای حسینی، صدای نوحه، روضه، عزا و لبیک یا حسین(ع) به گوش می‌رسد و سوگواری مردم بوشهر در این شرایط سخت ماندگار شد.

شور و شعور وصف‌ناپذیر مردم بوشهر در عزای سیدالشهدا(ع)+تصاویر

 

[کد خبر:AJ33611]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب