آینه جم : معاون سازمان صمت بوشهر گفت: با هماهنگی صورت گرفته، سهمیه روغن به استان اختصاص یافته که در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

به گزارش آینه جم؛  رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در چند روز اخیر مقداری با کاهش عرضه روغن از سوی کارخانه‌ها مواجه شدیم که با پیگیری مکرر از سمت استان و سازمان‌های صمت استان‌های دیگر مشکل در حال حل شدن است.

او ادامه داد: سهمیه‌ای را به استان تخصیص داده‌اند که در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ گذاشتیم، افزون بر این که، این فروشگاه‌ها سهمیه‌ای به صورت متمرکز هم دارند.

معاون سازمان صمت بوشهر افزود: در بازار هم برخی توزیع کنندگان روغن را عرضه می‌کنند و به زودی مشکل کمبود روغن حل و شرایط عادی می‌شود.

جمالی تاکید کرد: روغن از جمله اقلامی است که مواد اولیه تقریبا به طور کامل وارداتی است و شرکت بازرگانی دولتی ایران با ارز ۴۲۰۰ تومانی آن را وارد می‌کند و در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌دهد.

او درباره قیمت روغن هم عنوان کرد: شرکت‌های تولید کننده بر اساس قیمت تمام شده قیمت مصرف کننده را تعیین و بر روی کالا درج می‌کنند و قیمت مصوب همان قیمت درج شده است که هیچ کس حق ندارد بیشتر از آن بفروشد.

قیمت مرغ مطابق با هزینه‌های تولید نیست

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره قیمت مرغ هم گفت: قیمتی که ستاد تنظیم بازار برای مرغ تعیین کرد بر اساس تجزیه و تحلیل واقعی مواد مصرفی و زمان تولید بود، اما عرضه مرغ به این قیمت در شرایط فعلی امکان پذیر نبود، زیرا مولفه‌های غیر رسمی وجود داشت که باعث افزایش هزینه تولیدکننده مرغ شده بود و در عمل نمی‌شد مرغ به قیمتی که تنظیم بازار اعلام کرده عرضه شود.

جمالی با بیان اینکه جهاد کشاورزی تامین کننده مرغ کشور هستند، تاکید کرد: اگر هزینه تولیدکننده مرغ به قیمت واقعی نرسد این که بخواهیم به بدنه تولید فشار آوریم ممکن است با کمبود کالا مواجه شویم؛ اتفاقی که در برخی از استان‌ها رخ داده است.

او عنوان کرد: با بررسی صورت گرفته قیمت مرغ در بوشهر به نسبت دیگر نقاط کشور متناسب است و در استان‌های همجوار مانند فارس وخوزستان قیمت آن بالاتر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

بوشهر دروازه ورود برنج وارداتی

معاون سازمان صمت بوشهر درخصوص واردات برنج افزود: برنجی که شرکت بازرگانی دولتی ایران برای طرح تنظیم بازار وارد می‌کند، دروازه ورودی و محل ذخیره آن بوشهر است.

جمالی ادامه داد: در تلاش هستیم که سهمیه‌ای از برنج وارداتی به استان اختصاص یابد.

او درباره تفاوت قیمت میوه و تره بار در واحد‌های صنفی مختلف هم گفت: اول باید توجه کنیم کالایی که می‌خریم چه کیفیتیی دارد، اما عامل مهم که تاثیرگذار است قانونمندی و انصاف فروشنده است.

معاون سازمان صمت بوشهر افزود: باید قیمت خرید کالا در مبدا، هزینه حمل و سود فروشنده بررسی شود تا به قیمت واقعی برسیم که اینکار در حال انجام است.

جمالی درخصوص برخورد با موارد تخلف هم بیان کرد: بازرسان محدودی داریم که روزانه در گشت‌های مشترک یا بازرسی نوبتی بازار را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف قانونی برخورد می‌کنند.

او گفت: آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم تشکیل پرونده برای متخلفان است، اما برخورد با متخلفان به عهده اداره کل تعزیرات حکومتی است.

[کد خبر:AJ34083]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب