آینه جم : با ریزش قیمت دلار که واکنش بازار ایران به پیروزی بایدن رییس جمهور جدید آمریکا ارزیابی می شود، مردم در انتظار کوتاه آمدن سایر قیمت ها هستند.

به گزارش آینه جم ؛ پس از سقوط آزاد نرخ دلار در ایران که از حوالی 30 هزارتومان به 22 هزارتومان سقوط کرد، قیمت طلا و خودرو نیز در بازار آزاد کاهشی شده و برخی گزارش ها از نگرانی دلالان نسبت به این اوضاع حکایت دارد.

برهمین اساس، قیمت طلا هم تحت تاثیر نرخ دلار کاهشی شد و هر سکه بهار آزادی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد تا به حدود ۱۲ میلیون تومان برسد.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت یک میلیون و ۱۵۳هزار تومان معامله می شد، در حالی که اواخر هفته پیش قیمت آن یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان بر روی تابلوهای طلافروشی ثبت شده بود.

همزمان امیدواری ها برای کاهش قیمت خودرو در بازار بیشتر شده است. هرچند برخی نمایشگاه داران افت قیمت ها را تایید می کنند، اما می گویند: فعلا مردم تمایلی به خرید ندارند و بازار خودرو در رکود به سر می برد.

افکار عمومی انتظار دارد رفتاری عقلانی و به دور از احساسات زودگذر در مسئولان کشور حاکم باشد و مانع ریزش قیمت دلار نشوند، تا شاهد کوتاه آمدن قیمت ها در سایر بازارها مثل لوازم خانگی، مسکن و مایحتاج ضروری طی هفته ها و ماههای آینده باشند.

[کد خبر:AJ34131]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب