آینه جم : سومین نشست علنی شورای شهر بوشهر با ترکیب 6 نفره جدید، پس از نطق اعضا، با پاسخ های شهردار همراه بود.

به گزارش «آینه جم ؛ حسین صالحیان نسبت به آنچه برخی کم کاری ها در شهرداری دانست، بارها اظهار داشت: این چه وضع شهرداری است؟ من هم سوال دارم، خصوصا از سه عضوی که از گروه قبل در این سمت بوده اند.

گزیده اظهارات صالحیان در این نشست که در پاسخ به نطق های اعضای شورا بوده می خوانید:

  • درباره روند کند تقاطع میدان مطهری، من هم از شهردار سابق و 3 عضو که از دوره قبل در شورا هستند، سوال دارم چطور پیمانکاری با 65 درصد پلوس (مبلغ بالاتر از برآورد اولیه پروژه) انتخاب شده و توانایی وی بررسی نشده، ضمن اینکه 11 ماه کار را رها کرده، ولی کسی در این شهر پیگیری نکرده است.
  • درباره تقاطع سردار سلیمانی در میدان مطهری، عملکرد پیمانکار رضایت بخش نیست، ولی ادامه قرارداد بهتر از فسخ آن و مناقصه جدید است که قیمت را چند برابر بالاتر و زمان را بیشتر هدر می دهد، هرچند اگر نیاز به اینکار باشد، انجام می دهیم. این پروژه تا حدودی فعال شده و شمع کوبی و اسکلت برخی بخش ها در حال اجراست. البته قرارداد مشاور پروژه در حال اتمام است که خواستار ادامه آن شده ایم.
  • (درخصوص پیشنهاد پوربهی رییس شورا) کاهش عوارض ساختمانی برای مدافعان سلامت در دستور کار قرار می گیرد. همزمان پیگیر فراخوان طراحی المان چتر سلامت و نصب آن در مکان مناسب هستیم.
  • (درباره انتقاد رباب عبیدی عضو شورا) کانال آب های سطحی تنگک ها از تعهدات نیروگاه اتمی بوده و قرار است هفته آینده جلسه ای در این خصوص با مدیران نیروگاه داشته باشیم.
  • خط قرمز من آبگرفتگی معابر است، در جلسه ای این موضوع را پیگیری شد اما پرسش اینجاست که چرا کانال ها به هم وصل نشده اند. در گذشته مشاور طرحی آماده کرده بود که سالها در کشو گذاشته و نزدیک بوده موریانه آن را بخورد. تلاش داریم در اولویت های بودجه سال آینده اجرای بخشی از کانال ها را پیگیری کنیم.
  • روش فعلی جمع آوری پسماند در بوشهر و تعبیه باکس در معابر اصلی اشتباه است، اما اصلاح آن زمانبر است. قاعده این است که زباله راس ساعت برداشته شود و خارج از آن قراردادن زباله در درب منزل منجر به جریمه می شود. اکنون دستور خرید 200 باکس چرخ دار زباله داده ام و به تدریج با جایگزین کردن پیمانکار جدید پسماند، پیگیر اصلاح این رویه هستیم
  • من هم حرف دارم، این چه وضع شهرداری است که نه مسئول زیباسازی داشته و نه مسئول پیگیری تخلفات. از تفکیک زباله در مبدا هم خبری نیست. البته برای اصلاح این رویه ها برنامه داریم.
  • 80 درصد وقت من بابت بدهی ها و مشکلات قبل  است که باید توجیه کنم فلان مسئول برکنار شده، استعفا داده، کرونا گرفته تا از بدهکاران فرصت بگیریم. پشت اتاق من طلبکارانی صف کشیده اند که بدهی 4، 5 سال قبل به آنها داده نشده و برای آن باید برنامه ریزی کنم
  • شهرداری مرکز استان یک تراکتور هم ندارد، این درد را به چه کسی بگویم؟ یک ماشین نداریم که اگر پیمانکار جمع آوری زباله ها کار را زمین گذاشت، جایگزین داشته باشیم. نمی دانم به چه شکلی قبلا این ماشین آلات را اجاره داده اند.
  • هرس درختان باید با مهندسی مشخصی باشد و از این پس به شرکت برق اجازه مداخله نمی دهیم، ضمن اینکه درباره اقدام اخیر آنها برای بریدن درختان در خیابان امام شکایت کرده ایم.
  • من هم موافقم که پارک ها روشنایی برگردد، چون برخی وسایل بازی در آن 8 ماه هیچ درآمدی نداشته اند، اما با این درخواست از سوی ستاد استانی کرونا موافقت نشد.
  • درباره عدم پرداخت حقوق نیروهای کارگری، مشکل در خصوص تمدید قرارداد پیمانکار رخ داده است و با وجود پیگیری از سازمان بازرسی، هنوز درباره پرداخت حقوق در دوره ای که شورای شهر نبوده با ترک تشریفات آن موافقت نمی شود.

15 میلیاردتومان برای تیم شاهین

شهردار بوشهر در بخش دیگری از سخنانش در نشست شورای شهر بوشهر به لوایح پیشنهادی که در دستور کار شورا می باشد اشاره کرد که از جمله ایجاد "مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری" و "مرکز خیرین شهرساز" است.

وی همچنین به وضعیت باشگاه شاهین شهرداری بوشهر اشاره کرد و گفت: درحالی که همه معاونان شهردار مخالف ادامه تیمداری در لیگ بودند، وقتی من مسئولیت گرفتم، نامه معاون وزیر کشور بنا به درخواست مسئولان استانی درباره موافقت با یک فصل دیگر تیمداری صادر شده بود و ما بنا به همین نامه وارد تیمداری شده ایم.

صالحیان با بیان اینکه برای تیم شاهین در بودجه امسال ردیف پیش بینی شده اما اعتبار آن صفر بوده، اظهار داشت: برآورد ما 15 میلیاردتومان است که 3 میلیارد آن مربوط به دیون و مطالبات قبل تیم است و مابقی برای حضور مقتدرانه در لیگ آزادگان. البته من در زمانی که شورای شهر نداشتیم، با اطلاع دادستان و فرماندار، 40 میلیون تومان برای تیم های پایه جهت شرکت در مسابقات کشوری و 600 میلیون تومان هم برای اردوی تیم بزرگسالان تامین کردم و باید 3.5 میلیاردتومان هم تا آخر همین ماه جهت پیش پرداخت بازیکنان و کادر فنی بپردازیم. 

وی همچنین با اشاره به ناقص بودن هیات مدیره شاهین، حبرداد: خواستار معرفی یک عضو ناظر از شورا بر جلسات هیات مدیره هستیم و افراد جایگزین برای تکمیل هیات مدیره هم بزودی طی لایحه ای معرفی می کنیم. البته دستور حسابرسی دو سال گذشته باشگاه صادر شده و برای امسال هم حسابرسی تعیین می شود تا از ابتدا بر هزینه ها نظارت شود.

به گفته وی، هرچند کار اصلی شهرداری فعالیت در ورزش همگانی است، اما به احترام نامه معاون وزیر کشور که با درخواست مسئولان استانی نظیر استاندار و نماینده مجلس بوده به تیمداری شاهین ادامه می دهیم و البته از مسئولان استانی هم درخواست کرده ایم شهرداری را دریابند که قول های مثبتی داده شده است.

درباره مصوبات گذشته شورا برای کمک به افراد چه کنم؟

شهردار بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با نامه هایی در دست مردم برای کمک به اشخاص مواجه ام که مصوبه شورای شهر است، اظهار داشت: این تعهدات از محل ماده 16 و 17 که اصطلاحا برای در راه ماندگان و محتاجین است پیش بینی شده، ولی در گذشته شهرداری به هر دلیلی مثل تامین نشدن بودجه به آن عمل نکرده است.

وی ادامه داد: بیش از 550 نامه این مدلی داریم که مبالغ آن از 500 هزارتومان تا 10 میلیون تومان است. از شورای شهر می خواهم که درباره این نامه ها نظرش را اعلام کند که آیا باید پرداخت شود آن هم در وضعیت خاص بودجه ای شهرداری یا آنکه مجددا برای گرفتن مصوبه به شورا بیاید.

پس از صحبت های شهردار، رییس شورای شهر از بررسی لوایح در جلسه آینده خبر داد.

[کد خبر:AJ34201]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب